FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gillar att resa och se mig omkring så har några förslag på intressanta länder eller platser att resa till?
Jag bor ju idag på medelhavet och det är vinter här och är ändå 18-22 grader på dagarna, så är inte ute efter sol och badsemester i första hand. Värme och sol är skönt, och SPA och pool är ingen nackdel men är inte huvudmål för resa. Så både förslag på kortresor som man kan åka iväg några dagar på och längre resor man behöver vara borta 14-30 dagar på. Är dock väldig petig när det gäller service och hotell, 5 stjärnor på hotell är krav. Ska jag bo så är det svit som gäller, budget mellan 5.000-15.000 per natt brukar jag köra på för få vettig standard på rum och service. Så med andra ord inga charter resor med massa ungar jag är ute efter. Sedan vet jag att det är väldig mycket pengar i vissa länder, fast egen erfarenhet vet jag att även billiga länder saltar sina priser på lyxhotell upp till 10-100 gånger normalpriserna. Sedan standard skiljer sig väldig mycket mellan länder vet jag med, innan jag åkte tillbaka till Malta så bodde jag på nobel sviten på Grand i Stockholm några dagar. Visst takvåning, telefon för ringa rumservice på toa typ om man vill få sina skor putsade. Stor bubbelbadkar och ångbastu. Visst att Grand är väldigt fint och slår alla övriga hotell typ i Sverige, men en kostnad på 20.000/natt så vet jag inte om jag kan tycka kostnaden motsvarade lyxen o servicen. Jag gillar avslappning men ändå vara centralt nära storstad, även om det kan vara skönt komma bort lite helt off ibland med. Har funderar på resa till Dubai vilken känns som en upplevelse, sedan ligger Malta väldigt nära libyen. Går typ ta en snabb båt och åka rakt över till Tripoli, men kanske inte känns som ett land man vill besöka just nu. Så välkomnar alla förslag, men försöker undvika stora turistställen. Är bara jobbigt. |
||
![]() |
![]() |
|
|