FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej på er
Håller precis på och gör om min butik www.swecat.com, och har massor av saker som ska ändras, bla frakten ska synas i varukorgen och varukorgen flyttas upp så den syns bättre, och man ska kunna välja antal att lägga i kundvagnen samt att den gröna färgen försvinner och byts till blå i samma variant som www.4leggedfriends.se. En stor förbättring är att snabbkassa införs, samt mailbevakning när varor slut i lager kommer in igen. Jag har massor av tankar själv kring detta och orkar inte skriva alla förbättringar här, men jag skulle ändå vilja ha mer feedback även på butiken i allmänhet och vad som skulle göra att fler handlar. Därför har jag utlyst en tävling i min butik för att få in många förslag från kunder och allmänhet på hur SweCat ska förbättras. Tävlingen går ut på att man lämnar ett förbättringsförslag och bäst förslag vinner ett rundetorn klösträd från kattens no 1. Så alla kattägare här på WN ni får också gärna lämna feedback och förbättringsförslag i denna tråd, men eftersom det är jul så känner jag mig taskig att efterlysa feedback här utan att också ge er en chans att delta i tävlingen, så vill ni ha chans att tävla får ni dessutom skicka mig ett PM med er e-postadress samt vanlig adress ifall någon vinner. God Jul på er alla ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag blev lite paff när jag gick in på sidan, har inte besökt den tidigare och möttes av en hel del saker till hund. Nu har jag inte mitt webbläsarfönster över hela skärmen, utan har massa andra saker snurrandes samtidigt, men mitt förslag är att försöka minska på header-logon, flytta på live-chatten och på så vis få upp menyn, kanske göra menyn i flersteg.
Jag vet inte hur mycket hundtillbehör du säljer men ett menyalternativ "Hund" som fälls ner och visar alla relaterade saker kanske vore bra, då min uppfattning av sidan är att den vänder sig till kattägare. Annars gillar jag sidan, en stor databas med tips för kattägare var ett stort plus. När jag la till en vara i kundvagnen var det inte alls logiskt att den hamnade långt ner på vänster sida, jag hade räknat med att den skulle ligga längst upp till höger, eller någon stans högt upp på sidan. (typ som discshop, cdon och de flesta andra stora e-handelssidor) Personligen gillar jag inte att mötas av en "registrera dig" när man klickar på kundvagnen utan ser hellre att jag får se de varor jag lagt där, med frakt separerat, kan man dessutom se leveranstid i kundvagnen direkt är det bra. Mitt besök slutade när jag var tvungen att registrera mig, varför kan jag inte få handla som "engångskund"? Skärmdump på vad jag möttes av: ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag håller med najk angående kundvagnen, ta en titt på dustin.se de har en riktigt bra en
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej Najk
Trodde jag skrev i första inlägget att kassan kommer att bli en snabbkassa, med ett steg (förutom för kreditkort då som kräver certifiering och itne längre kan köras med eget API, så den delen kan ni stryka från feedbacken. Samma sak med kundvagnen som jag skrev skulle flyttas upp och få frakt i sig. Däremot leveranstid även i kundvagnen var ett bra förslag, det gillar jag, det ska definitivt funderas över hur man kan få in det. Ang hundprodukter har jag haft många kattkunder som velat ha det så jag har utökat lite eftersom. Har funderat över att göra Menyn flikad, med en hundflik och en kattflik. Vad tror du om det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Behöver verkligen "behöver du hjälp" blinka. För min del tar den en hel del av mitt fokus.
Toppbannern brukar vara standar att man kommer till startsidan. Lite hårt men, Säljer ni Trygg E-handel eller er själva? Menyn (Kategorier) på vänstersidan kan i min smak vara hela block och inte bara länkar. Jag personligen är kluven till chattar, men om man ska ha en kanske man ska visa tidigare "loggar" åt alla besökare som en FAQ. Behöver verkligt kund veta artikelnumret på produkten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan bara instämma i najk's kommentarer att man möts av ett fönster där man måste scrolla för att se nåt annat än meny och header. Jag hade till att börja med satsat på att göra vänstermenyn något smalare och lyfta upp nån produkt istället för trygg e-handel-loggan.
Nyhetsbrev-rutan tycker jag också tar för mycket plats. Jag hade flyttat formuläret till en egen sida, alternativt bara ha ett enda input-fält för mailadressen. Som det är nu så blir det väldigt plottrigt. (Edit: när jag uppdaterade sidan så hittar jag inte nyhetsbrev-rutan längre, undrar vart den tog vägen) I footern hade jag nog slått ihop Betalning/Leveranstid/Fraktkostnad till endast "Villkor" kort och gott, varför krångla till det för besökaren att göra ett val, när han ändå kommer till samma sida oavsett länk? Dessutom känns villkoren lite överambitiösa med "i händelse av krig" osv, bättre att försöka korta ner det och göra det mer läsvänligt istället. När det gäller både produktlistorna (eller kategorierna eller vad man ska kalla det) och själva produktsidorna så får jag en väldigt "avlång känsla". Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men nånting är det som gör att det är svårt att koncentrera sig på själva produkterna, detta gäller speciellt när det blir många produkter per sida. Tror det är att alla element har en tunn ram runt sig i en avvikande färg. Sen består startsidan av drygt 60 tabeller, det är kanske inte helt lyckat... Men det är ju inget som besökaren ser som tur är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla kommentarer, mera sådant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja just det glömde, kocken du har en jättefin sida, ska faktiskt ta och handa en julklapp där i dag :-)
och ang artnr, det finns med för att vi outscorsat vårt lager och det är bra för dem att kunna se en vara där de är osäker. Sedan har jag faktiskt också kunder som ringer och frågar om produkterna och anger artnr, så det används trots att man itne kan tro det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet inte vad du vil ha för kritik? men menyfärger och finns i lager är otroligt skarpa och förvirrande färger skulle nog byta ut dom mot nått mildare skulle nog se det som lite panikfärger gäller så även fonten som är lite kantig skär sig mot den övriga kantigheten.
Texten om frakten bör ändras till nått enkelt Leverans inom 24timmar eller nått sånt. Sänk frakten till 69kr gör det lite roligare under nyheter?? trygga handeln tar ju bort allt kul betvivlar starkt på att det är det första folk vill se. Satsa några kronor att göra det roligare. Det jag menar att jag uppfattar inget som kan kännas roligt /givande /spännande för mig som kund. Gröna ramen runt nyheter visar fel i olika browsers, fattas hörner eller sidor. / lycka till |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det inte risk att folk uppfattar leverans inom 24 timmar som att de har varorna hemma inom 24 timmar? det skulle jag personligen tro, och bli skitförbannad när leveransen inte kom...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|