FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjo!
Fick i uppdrag att koda och formge en hemsida åt ett teaterförbund, behöver veta vad ni tycker om den. Om den passar för sitt "uppdrag", om ni förstår vad jag menar! ![]() Sidan är: http://wellox.com/atf/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Själva grunden tycker jag har potential men jag tycker du måste jobba mycket mer med detaljerna. Typsnitten.. Ja jobba med finliret mer helt enkelt... Toningen borde du kunna få till bättre också, kan man på något sätt markera själva sidan, att lägga en skugga runt själva innhållssidan, väldigt dovt. Menyn saknar även den mer detaljer.
Hänger du med på hur jag tänker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gillar sidan men en sak irriterar mig.. varför har du dubbla hover-effekter i menyn? Först bakgrunden och sen länken blir svart. Det gör att det blir en blinkande effekt om man hovrar igenom alla element i menyn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag håller med vad Fredrik.an so i första inlägget.
Personligen tycker jag att du borde prova använda Verdana istället för Arial för brödtexten. Och prova sätt lite letter-spacing och line-height på texten. Så du får in lite lust i texten. Haha nu tänker jag marknadsföra min egna sida. Hursomhelst ta en titt på länkarna där och se om du kan få lite inspiration och hjälp när det gäller fonter. http://webbrelaterat.se/archives/jamfor-fo...a-den-till-css/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag reagerade först på den pixliga dåliga upplösningen på foton, spara om de till jpg mist hög kvalite (tyngre men bäst på foto) alternativ spara de som png (lättare men transparency hanteras dåligt i gamla browsers).
Se diggar jag tyvärr inte alls den röda flaggan, egentligen hela logo är lite si så där enligt min smak men det är kanske kundens gamla logo som man kan inte göra något åt... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|