Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftown visar på dålig service!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-23, 22:47 #1
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Mycket flitig postare

Sen lördagskväll, vill helst slippa jobbet och massor med annat relaterat till webbsidan, men det
går inte! För nu ska surftown krångla!

Börjar med att jag sitter och kollar på film (alltid kul med lite mys), men får inte vara ifred, kodaren
sms:ar mig om att vår sida styrs om till "http://www.surftown.eu". Ett tag senare sätter jag mig framför
datorn för att förvånas av att ja, sidan styrs verkligen om till webbhotellets första sida.

Efter ett tags genomsökande, kan vi konstatera att inget fel är hittat i koden. Ringer då
Jonathan på Surftown (de har ingen jour eller support på helger) och ber om hjälp. Lite halv trött
verkar han inte bry sig så mycket men lovar att kontakta någon som kan ta en titt på det, jättebra tänker jag!
När kontaktar ni oss? - Vi skickar ut ett mail när vi har hittat något.

Väldigt bra tänker jag och oroar mig dock fortfarande lite, men känner att läget är under kontroll.
Nu är klockan 2240 ungefär och ingenting har hänt. Inget mail, domänen pekas fortfarande till deras domän nu
men med .com istället.

Konstigt, under driftinfo för just vår domän kan vi läsa att ett ftp-problem registrerats när
mitt samtal kom in (lustigt?).

Hursomhelst, vår sida ligger i snitt på ** *** unika / dag och vi har företagskonto hos Surftown, det fungerade
fint tills torsdags då samma sak hände men vi fick det fixat på ett antal minuter.

Vi har kollat bandbredd och tillåten trafik etc. allt stämmer från vår sida och servern ska inte vara överbelastad.
Alla andra sidor som ligger på servern verkar må bra, förutom vår sida (som vid den största trafikanstormningstiden
ligger nere och förtvivlar våra användare).

Detta får bara inte hände, förjävligt alltså. Har ni förslag på vad vi kan göra? Förutom att byta server och hotell etc.. Det har vi redan tänkt på och kommer göra.
Edit: 2 h och 45 min senare från det inträffade får jag nu veta att min kollega
sett att det är fixat nu. Det var en kryssruta på kontot som (utan att vi rört den) hade
fyllts i vilket innebar att index.asp hade blivit inaktiverad. Någon med samma problem?
expression är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 01:12 #2
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Äh... Hur orkar du?

Jag tycker de visar på strålande service eftersom deras personal engagerar sig fast du ringer dem utom arbetstid...?

Jag brukar inte rycka ut till Surftowns försvar, men det är märkligt att du inte tar denna diskussion direkt med dem i stället för att dundra ut i flammande brandtal på forumets barrikader för en sak som denna.
Oläst 2008-08-24, 01:24 #3
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Vad kostar ert konto per månad? Lättare att svara då ifall det är bra eller dålig service.
autosvar är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 04:44 #4
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Måste faktiskt försvara en konkurrent här.
Det är god service att svara utanför kontorstid. Tycker det är lite synd att det har blivit en sport att gå ut direkt på wn.se direkt om något är fel.

Skulle vara kul om man hade ett forum där man diskuterade webhallens öppettider och att de inte kan ta garantiärrenden utanför dessa kontorstider.

Sen är det väl ganska troligt att t.ex. din kodare råkat klicka av index för asp?
Låter väldigt osannolikt att just det skulle av-aktiveras utan anledning.
Norman är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 10:24 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Vår kodare har ej tillgång till vårt konto, utan endast ftp och mysql.
Anledningen till att jag skrev här var att jag ville få tag i någon representant, jag hade ju inte kommit längre om jag inte hade ringt en av de (vilket jag inte ville).

Om inget hade hänt, hade sidan legat nere i flera dagar (då de har stängt över helgen).
Tycker iallfall man borde ha någon support över helgen, jag vill inte gnälla, men vänta tills det händer er en vacker dag, då är det inte bara så kul och sitta och kolla på alla besökare man missar...
Oläst 2008-08-24, 10:32 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by autosvar@Aug 24 2008, 00:24
Vad kostar ert konto per månad? Lättare att svara då ifall det är bra eller dålig service.
Inte jag som har köpt det, men om jag snabbt kollar på surftowns prislista ser jag att vi betalar 149 kr / månad, ändå en del, om man jämför med marknaden dvs.
Oläst 2008-08-24, 11:16 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Nu förstår jag inte. Du väljer medvetet ett av marknadens billigaste webbhotell; ett webbhotell som uttalat inte går att nå utanför kontorstid.

Du ringer sent en lördagkväll och problemet åtgärdas inom någon timme, trots att du enligt avtal inte har rätt till någon som helst åtgärd innan måndag morgon. Du får alltså ett engagemang långt bortom vad du rimligen kunnat förvänta dig med tanken på den tjänst du valt. Som tack går du ut på första bästa forum och skriver ner webbhotellet.

Har du över 10 000 unika besökare per dag borde du också dra in så pass med pengar att en dedikerad server inte är någon större kostnad i sammanhanget. Du kan då få serviceavtal med utlovad SLA, garanterad upptid och responstid.

Lördagar är väl dessutom generellt den dag i veckan med minst trafik?
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 11:51 #8
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
WN <3
Oskar Lindgren är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 11:55 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Xamda@Aug 24 2008, 01:12
Äh... Hur orkar du?
Jag tycker de visar på strålande service eftersom deras personal engagerar sig fast du ringer dem utom arbetstid...?
Jag brukar inte rycka ut till Surftowns försvar, men det är märkligt att du inte tar denna diskussion direkt med dem i stället för att dundra ut i flammande brandtal på forumets barrikader för en sak som denna.
Måste nog hålla med. Högre krav än så kan man inte ha på ett billigt delat konto. Har man en "viktigare" verksamhet än att det är godtagbart så väljer man ett annat alternativ...
Oläst 2008-08-24, 12:02 #10
EWM EWM är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
EWM EWM är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Vilket fjams. Skaffa en server med ett SLA om ni nu driver någon form av affärskritisk sajt. Ert surftown-konto innebär en daglig driftkostnad på cirka 5 spänn. Vad räknar du med egentligen ?
EWM är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017