Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftown visar på dålig service!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-24, 12:40 #11
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Aug 24 2008, 10:16
Nu förstår jag inte. Du väljer medvetet ett av marknadens billigaste webbhotell; ett webbhotell som uttalat inte går att nå utanför kontorstid.
Du ringer sent en lördagkväll och problemet åtgärdas inom någon timme, trots att du enligt avtal inte har rätt till någon som helst åtgärd innan måndag morgon. Du får alltså ett engagemang långt bortom vad du rimligen kunnat förvänta dig med tanken på den tjänst du valt. Som tack går du ut på första bästa forum och skriver ner webbhotellet.
Har du över 10 000 unika besökare per dag borde du också dra in så pass med pengar att en dedikerad server inte är någon större kostnad i sammanhanget. Du kan då få serviceavtal med utlovad SLA, garanterad upptid och responstid.
Lördagar är väl dessutom generellt den dag i veckan med minst trafik?
Marknadens billigaste hotell? Nej, det är de ju inte, dyrare än binero (företagskontot). Hursomhelst, jag vill inte gnälla, men jag ville se om det finns folk som har andra som har drabbats.

Egen server hit och dit, det är bara skitsnack! Har man så många besökare funkar webbhotell fortfarande utmärkt - Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
expression är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 12:48 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av expression
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Nu förstår jag inte. Du väljer medvetet ett av marknadens billigaste webbhotell; ett webbhotell som uttalat inte går att nå utanför kontorstid.
Du ringer sent en lördagkväll och problemet åtgärdas inom någon timme, trots att du enligt avtal inte har rätt till någon som helst åtgärd innan måndag morgon. Du får alltså ett engagemang långt bortom vad du rimligen kunnat förvänta dig med tanken på den tjänst du valt. Som tack går du ut på första bästa forum och skriver ner webbhotellet.
Har du över 10 000 unika besökare per dag borde du också dra in så pass med pengar att en dedikerad server inte är någon större kostnad i sammanhanget. Du kan då få serviceavtal med utlovad SLA, garanterad upptid och responstid.
Lördagar är väl dessutom generellt den dag i veckan med minst trafik?
Marknadens billigaste hotell? Nej, det är de ju inte, dyrare än binero (företagskontot). Hursomhelst, jag vill inte gnälla, men jag ville se om det finns folk som har andra som har drabbats.
Egen server hit och dit, det är bara skitsnack Har man så många besökare funkar webbhotell fortfarande utmärkt - Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
Han skrev ETT AV marknadens billigaste hotell och det är de fortfarande.

Det fungerar ju uppenbarligen inte utmärkt =) Egen server är väl tryggare också isf om det görs rätt eller vad exakt menar du med trygghet?
Oläst 2008-08-24, 12:49 #13
EWM EWM är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by expression@Aug 24 2008, 12:40
Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
Jaha ok. Då föreslår jag att ni flyttar från Surftown fort som fan.
EWM är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 13:04 #14
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by expression@Aug 24 2008, 11:40

Egen server hit och dit, det är bara skitsnack! Har man så många besökare funkar webbhotell fortfarande utmärkt - Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
Vilken typ av företagare är du egentligen?

Frågan är inte varför man ska köpa egen server, frågan är varför ni har missat att det inte ingår support i ert konto på helger. Det är du som har gjort missen, så jag förstår inte vad du babblar om..
theflowmachine är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 13:34 #15
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Vilken typ av företagare?

Varför tror du jag har skapat tråden? Jo, jag är en trogen Surftown kund och
tycker om de, men skulle vilja se en förändring på supportdelen och samtidigt fråga
om någon annan har drabbats.

De gick ej att komma åt under hela fredagen, så det är även därför jag skrev.
Oläst 2008-08-24, 13:35 #16
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av EWM
Citat:
Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
Jaha ok. Då föreslår jag att ni flyttar från Surftown fort som fan.
Surftown är en bra företag som jag skriver. Men jag föreslår dock
en ändring på supportdelen.
Oläst 2008-08-24, 13:56 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by expression@Aug 24 2008, 13:34
Du menar lördagen ?

Men vad jag förstår så erbjuder inte Surftown helgsupport. Så att gå ut på ett öppet forum och klaga över något som företaget inte erbjuder eller en tjänst du inte betalar för är ju helt urbota dumt.
Rätt väg hade varit att kontakta dem och be dem ta ditt förslag om utökad support i beaktande.

Men visst handlar det om pengar .. du kan ju inte på fullaste allvar mena att du väljer lågbudgetalternativet Surftown pga trygghet .... :lol:
EWM är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 14:03 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av EWM
Citat:
Du menar lördagen ?
Men vad jag förstår så erbjuder inte Surftown helgsupport. Så att gå ut på ett öppet forum och klaga över något som företaget inte erbjuder eller en tjänst du inte betalar för är ju helt urbota dumt.
Rätt väg hade varit att kontakta dem och be dem ta ditt förslag om utökad support i beaktande.
Men visst handlar det om pengar .. du kan ju inte på fullaste allvar mena att du väljer lågbudgetalternativet Surftown pga trygghet ....
Nej, jag skrev rätt, de hade stängt ned supporten under fredagen.
Hur många gånger ska jag säga? De är inte lågprishotell, de ligger över medlem när man jämför med andra företagskonton.
Oläst 2008-08-24, 14:10 #19
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by expression@Aug 24 2008, 14:03

Hur många gånger ska jag säga? De är inte lågprishotell, de ligger över medlem när man jämför med andra företagskonton.
Men bara för att något kallas "företagskonto" innebär inte det per automatik att det är lämpligt att hosta kritiska sajter där.
Om du har en sajt där mycket hög grad av upptid och support är ett krav så måste du ju själv inse att Surftown inte är ett bra val, även fast ditt konto kallas för "företagskonto".

Det är absolut inget skitsnack , men en egen server är alltid att föredra om det gäller kritiska sajter. Har ni inte kompetens att underhålla servern finns det sk managed hosting. Detta i kombination med ett supportavtal där du får tillgång till support 24/7/365 är att rekomendera.
Om pengar inte är ett problem så finns det väl ingen tvekan om vad som är bäst.
Priserna har rasat och du kan få en bra lösning för bara några tusenlappar i månaden.

Sen måste jag säga att det var helt otroligt sjysst av Surftown som löste ert problem även fast de hade kunnat vänta till måndagen med bibehållet gott samvete.
EWM är inte uppkopplad  
Oläst 2008-08-24, 14:28 #20
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Hade du pröjsat 14 900 i månaden hade du kanske kunnat vänta dig support på minuten på en lördag, men inte för 149:-. Det är definitivt lågpris.
jomper är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017