FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
Min kund har fått ett intrång på sitt webbhotell. Allt innehåll på servern är raderat och det kan eventueltl finnas känslig information på webbmailen. Kund kontaktar mig och vi vet vem det är som har gjort det. Det är även polisanmält. Kund ber mig kontakta one och jag gör det. Jag beskriver händelsen och de kommer med den dumma kommentaren "are you the one ho has hacked the website" <_< Jag förklarar en gång till och till slut förstår den trögfattade supporten. De kan skicka nytt lösenord, men jag förklarar att kund inte kan komma in på kontrollpanel eller logga in på sin webbmail pga av han som gjort intrånget har ädnrat lösenord. Jag ber de därför att ringa kund och bekräfta historien och så kan de faxa eller vid samtal i tele säga ett nytt lösenord till kund. de går inte på några villkor. Då ber jag one att ändra lösenorden på allt helt och hållet så att den som har gjort intrång inte kan komma in igen och ladda upp massa trams på servern. Det är trots allt en företagssida som har viktiga kunder och många besökare. Det går inte heller. Så därför får man skicka per brev en kopia med id handlingar och förklara allting och det kommer ta cirka fem dagar tills brevet når one. Under tiden kan vad som helst laddas upp och gud vet vilken information han kommit över via kunds e-post. Så vad kan vi göra? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|