FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag undrar vilket webhotell som erbjuder ÅF dessa tjänster:
1- Utländska kunder 2- jag bestämmer själv hur mycket utrymme varje kund ska ha, dvs jag betalar för ett visst utrymme som jag kontrollerar. 3- webbhotellet ska ha sina servrar i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla med Strongbox (iPeer)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror dom flesta svenska webbhotell kan erbjuda ett sådant ÅF-paket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
oderland passar in på din beskrivning och riktigt trevliga
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en VPS på http://www.glesys.se/ sedan några månader och dom varkar mycket bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Antingen en VPS server, eller också söker du på vilka webbhotell som har någon form av kontrollpanel med åf funktioner.
De första typer av kontrollpanel jag kommer att tänka på är DirectAdmin & cPaneln. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur funkar det i praktiken med en VPS server? Kan man göra så att varje kund kan få ett eget utrymme med kontrollpanel, login sida osv?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Varje kund får utrymme, ram- och cpukraft och varje instans är då helt delade från de andra kunderna, logiskt sätt. Vad det gäller kontrollpaneler så finns de lösningar där kunder kan installera om sin VPS, starta om den osv om den t ex blivit utlåst. Läs mer om VPS på Wikipedia |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan kan du har flerkärnad propp i din egna server, som du sedan kan köra XEN på. Kanske enklast är att lägga ut det på ett webbhotell, bara ni är klara med vem som äger kunderna, det finns några intressanta konfilter där t.e.x FSDATA tog över en ÅFs kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||