FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett generelt tips, lita inte på någon annan än dig själv vad det gäller backup. Spelar ingen roll hur mycket webhotellet skryter om detta i reklamen, har kontroll över din egen data. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Jag har backup på allt, men det spelar ingen roll jag kan inte ladda upp innehållet åt dem. Smultronpuss och johnny, snälla.
Alla människors vardag ser olika ut, det finns saker och ting man måste prioritera. Känner ni inte till bakgrunden till varför faxet inte hade hunnits skickats iväg så bör man inte uttala sig om det heller. Fax är iaf skickat nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett fax kan lätt ordnas som sagt var, oavsett vem som skickar detta. När det sedan som du säger handlar om "en företagssida som har viktiga kunder och många besökare" så bör de nog snarast byta webbhotell då ni uppenbarligen inte är nöjda och One inte direkt lämpar sig för företagsverksamhet vilket din kund nu även fått uppleva i praktiken.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
Problemet är att det inte är vi som ska skicka faxen eller vi har rättare sagt inte möjligheten till det. Eftersom Identitetshandlingar måste bifogas som kopia i faxet. <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Men fortfarande, jag tycker inte vi diskuterar ämnet riktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |||||
|
||||||
|
Citat:
Det minsta de kunde göra är att ringa upp till ägaren utav webbhotellskontot och bekräfta det hela och minst ändra lösenorden så att den som har gjort intrånget inte ska komma in igen. Nu har den tillgång till e-post konton och ftp. Kul... Om du menar på att man inte kan kräva det ena eller det andra vilket ska vara en självklarhet så börjar jag undra hur du tänker igentligen. Bara för något är billigare så betyder det inte att servicen ska sjunka när det gäller intrång?? Hur ska man få ett förtroende? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det fungerar helt enkelt inte så som du beskriver i verkligheten. Inget är en självklarhet utan varje företag väljer själva hur de ska hantera sina kunder och vad som ingår i deras service. Ofta handlar det naturligtvis om resurser som i sin tur är relaterade till priset. Någon telefonsupport ingår väl inte hos One oavsett vad som händer? Nu vet jag ju inte heller vad som orsakat intrånget, om det är en brist hos One, i koden eller om någon kommit över lösenord på annan väg? Det är väl snarare där förtroendefrågan ligger.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag kan inte läsa någonstans att dom inte är tvugna att hjälpa till vid ett eventuellt "intrång". http://www.one.com/sv/affaersvillkor Hjälper de inte till så får man uppge det i avtalet. Det är inte heller riktigt någon support. Men visst om ett webbhotell skiter i sådana händelser och när förövaren fortfarande har tillgång till allt så får de skylla sig själva om vad som kan hända. Förövaren kan lägga upp virus osv så att flera besökare skadas. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|