FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Internet Sweden: Riktigt schysst läsning. Måste säga att jag är galet imponerad av dig. Ska bli riktigt intressant att se hur detta utvecklar sig! Bra jobbat!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller helt med föregående skrivare!
Keep up! /Rob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu är det inte bara Aschberg som kan slänga sig i väggen Janne J också! Ineternet Sweden for President! (Nu måste jag lugna mig lite)
Intressant inlägg, inte kollat upp källor men litar på att de stämmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grymt inlägg! Vad som stämmer hos domain crawler kan jag inte kommentera i och med att jag inte har något med deras verksamhet att göra.
Jag gillar inte att du fortsätter ta upp en massa rykten som jag tidigare besvarat, men det är skönt att ryktet att Mr Glück äger bolaget inte var med denna gång. Jag kan väl kommentera dina rykten med att Snapback AB ägs 100% av mitt bolag. Jag hade som plan att dela med mig av bolaget till dom tre ombud som var med från start, men detta gjordes inte. Fortsatte diskussioner kring Snapback.se tar jag gärna i Snapback.se-tråden istället, okej? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men precis som vid aktiehandel finns det ibland aktörer som vill haussa aktier för egen vinning, eller för den delen dra nytta av insidertips osv. Men inte helt sällan uppdagas det. Jag har en smula erfarenhet även av det ![]() Nu har jag dessutom endast pekat på det som kan ses som tillfälligheter, och oavsett om detta skulle visa sig vara "mer" än bara tillfälligheter - så är det ingenting som för den delen skulle dra någon skugga över domänmarknaden i övrigt - mer då kanske än att vissa aktörer trodde sig kunna göra vissa saker osedda.. Till alla andra som kommenterat mitt lite längre inlägg - Tack för visad uppskattning! Det känns mycket bra att det jag tar mig tid att få ihop är intressant läsning även för andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
|
Citat:
Att GG skulle äga Snapback eller för den delen vara involverad i den typen av snapregistreringar som jag pekar på i mitt inlägg har jag aldrig påstått eller ser som speciellt troligt, eftersom det i mina ögon är en helt annan division. Min uppfattning av GG/NN är att de inriktar sig på 3 typer av .se-domäner; - Fåteckensdomäner - Personnamnsdomäner - "Bättre generiska ord" (och bättre verksamhetsrelaterade) domäner. Att då få för sig att de plötsligt skulle ha intresse för domäner som: alandsfiskeklubben.se apladalenssportcenter.se bergslagensvisfest.se catalysisconsulting.se dansamedmatt.se fireworkscoaching.se foreningsarkivet-sormland.se ..mja, det känns inte speciellt övertygande.. Beträffande "ryktesdelen" ser jag att det vore på sin plats att jag förklarar mig en smula: Jag ser det alltså som direkt dumt och inte min sak att spekulera i sanningshalten i det. Men för att bara tydliggöra allt så att jag inte missuppfattar dig: Bolaget startades alltså av dig och en person till i slutet av förra året http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...napback+ab&s=wn och vid någon tidpunkt från det till ditt inlägg, har du alltså förvärvat hela bolaget av den tidigare partnern? Jag beklagar att jag tog upp detta missförstånd - då jag bara inte fick ihop det, (delvis då den tidigare partnern fortfarande idag finns med vid en kontroll) och då det tydligen även finns "någon" som påstått sig ha förvärvat din tidigare partners del i företaget. Men om jag förstår dig rätt stämmer alltså inte det.. men ville ändå förklara orsaken till att jag blandade in "ryktesspridningen"- vilket jag vanligtvis inte brukar göra i mina inlägg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm... fick precis en faktura från snapback.se på en domän som NEware snappade åt mig... :blink:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
..och det var också denna typ av händelser jag hade i bakhuvudet med mitt inlägg i denna tråd Jul 9 2008, 22:48: Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm.. nu är jag helt vilsen?
Känns ju lite fel att jag först ska betala 400kr till NEware och sen 500 till snapback. Vad pysslar dom med? :S edit: Internet Sweden: Ja det var den adressen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är jag väldigt grön på området och vet inte om följande är lite det ni är inne på.
Varför betala 10 000:- + för exempelvis dv.se via Snapback.se när man har lika stora chanser att snapa den från Binero för 199:-? Edit: Stavfel |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|