FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vart vill du komma med det?
Hur vi bedriver för försäljning av våra produkter på Gsys väljer väl vi helt själva? ![]() Vi är ju endå ett av Sveriges största ombud så i har en bunt partners som vi registrerar domäner åt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Nykomling
|
För att komma med ett lite.. stelt svar:
Genom att registrera .se-domäner åt våra kunder gynnar vi tillväxten i Sverige. Det genererar inkomst till IIS som i sin tur disponerar pengarna på det vis som främjer Sverige mest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Beträffande hur ni bedriver er försäljning av domännamn har du rätt - såvida ni följer uppsatta regelverk för er auktorisation, ditt medlemsskap i registrars.se mm - och där behöver ni jobba betydligt för att övertyga mig iaf.. Att Gsys sedan skulle vara ett av Sveriges största ombud, må möjligtvis vara sant i dina nattliga önskedrömmar. Trots det kan det kännas uppfriskande att hälsa på i verkligheten emellanåt! Om du med "största ombud" och räknar in de drygt 200 .info-adresserna ni anonymt registrerade i januari eller om du menar ".se ombud" med de totalt drygt 1K .se domäner ni registrerat sedan start eller om du avser .SE´s tillväxtlista över ombud där ni ligger på en 17:e plats http://www.iis.se/domains/statistics/resellergrowth så är ditt påstående att ni är "ett av Sveriges största ombud" dagens största överdrift. Att ni sedan ligger på den tillväxtplatsen, kan ju inte heller direkt ses ha skett på naturlig väg..vill du att jag ska utveckla det mer? Du väljer! :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haha, man får väl dela rv's kommentarer i hälfen ibland när han är inne i säljläge, han överskattar nog våran position på marknaden ibland(men vänta bara, snart är vi där!)
![]() Självklart så både följer och respekterar vi IIS ombudsavtal vid registrering av .SE-domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Internet Sweden,
Vad snackar du nu om? Du verkar snarare vara ute efter att smutskasta folk iställt för att göra något produktivt. Vi vill föra domänverksamheten framåt i Sverige genom olika sätt. Men det kanske inte du vill? Jag känner att .SE kan göra den bedömningen. Som Victor säger, Vi följer och respekterar .SE ombudsavtal till punkt och pricka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tycker det är bra att det kommer upp till ytan vad ombuden syslar med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med, det är intressant. Jag tycker iofs också att det är bra att man försöker utveckla saker, föra det framåt om man så vill, men jag tar för givet att man gör det inom dom ramar som är uppsatta, tycker man inte det räcker, så får man anpassa ramarna FÖRST, men vi vill rv berätta exakt vad man gör för att "föra domänverksamheten framåt i Sverige" så vore det jätteintressant, som sagt, jag gissar att reglerna är ganska tydliga, och inom dessa finns det kanske inte så mycket hemligheter att hålla på, är det sen så att man jobbar med .SE för att ändra reglerna, så förstår jag att man kanske inte går ut med det...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men istället vill du att jag förtydligar mig..intressant! Jag smutskastar inte folk, utan granskar kritiskt verksamheter - om du kan se skillnaden? och låt mig vara väldigt tydlig med att jag på INGET sätt anser att ni för domänverksamheten framåt i Sverige, utan precis tvärtom. Vad gäller .SE och deras bedömningar, så är det väl också ganska känt att jag inte helt sällan ifrågasatt och inte alltid delar samma värdegrund som nämnda domänregister. Men vi kan ju göra så här att jag "okritiskt" delar med mig av en del av informationen jag har, så får WN´s läsare och medlemmar göra sin bedömning av "er strävan att föra domänverksamheten framåt i Sverige"- låter det väl fair? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Internet Sweden, det är lite Aschberg på dig
![]() Väldigt intressant tråd måste jag säga. |
||