Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

riskerar domstol

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-26, 11:51 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det finns gratis juridisk rådgivning att få på ett par sidor på nätet. Sök på google så hittar du dessa.
Oläst 2008-01-26, 13:15 #32
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Bara hemmet annonser jag ser på första sidan iaf. orka inte kolla mer.. är det bara deras annonser ni har?
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 13:48 #33
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Får säga att sidan var otroligt välkonstruerad och jag hittade t.o.m bostäder i mitt område

Bra tjänst!
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 15:48 #34
serial serial är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
serial serial är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Jag måste också hålla med på ovanstående. Använder hemnet en hel del nu när man letar hus och dom har otroligt onödiga moment för att komma fram till rätt ort.

Om det nu inte skulle hålla juridiskt så sälja hela lösning till dom så att det blir lite trevligare att navigera sig där (naturligtvis hoppas jag att er sida håller sig så att ni kan samla "alla" objekt.
serial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 15:57 #35
xarphs avatar
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Flitig postare
xarphs avatar

Om ni bara har hämtat Hemnet-annonser från deras sida kan jag förstå att dom blir förbannade, då dom själva är en sökmotor för bostäder så att säga.

Fallet mellan AllaAnnonser och Blocket var annorlunda. Blocket vara bara en vanlig Köp & sälj-sajt och AllaAnnonser en sökmotor för annonser. Här är båda sökmotorer.

Jag hade också blivit sjukt förbannad om jag hade byggt en grym crawler under lång tid som crawlar annonser från alla mäklare i Sverige, och någon bara tar mina annonser så där.
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 16:44 #36
dumle66 dumle66 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Medlem

givetvis ska vi inte enbart ha hemnet, men nu är de inlagda, till veckan bör alltifrån 5000-80000 objekt från andra aktörer dyka in.. Vore ju komiskt att enbart ha hemnet vi är i startfasen än så länge.. om en månad så bör det väl va hyffsad struktur på det hela..
dumle66 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 16:55 #37
Medlem

Medlem

Från norge bör vi kunna plocka in ca 60000 objekt, altifrån hyreslägenheter till stugor och villor med mera.. Vi ska även lägga in stugor i sverige, finns ju många som hyr stugor över sommaren exempelvis. sen är all fokus på hyreslägenheter.. tar med de största på mäklarsidan också givetvis.. finns ju flera 1000 sidor att indexera vilket gör att allt tar lång tid..
Oläst 2008-01-26, 17:16 #38
xarphs avatar
Flitig postare

Flitig postare
xarphs avatar

Citat:
Originally posted by dumle66@Jan 26 2008, 17:55
Från norge bör vi kunna plocka in ca 60000 objekt, altifrån hyreslägenheter till stugor och villor med mera.. Vi ska även lägga in stugor i sverige, finns ju många som hyr stugor över sommaren exempelvis. sen är all fokus på hyreslägenheter.. tar med de största på mäklarsidan också givetvis.. finns ju flera 1000 sidor att indexera vilket gör att allt tar lång tid..
Ni har ett stort projekt framför er, helt klart.

Men angående det jag skrev där uppe, att ni som är en sökmotor för bostäder hämtar era annonser från en annan sökmotor som håller på med samma sak (Hemnet).

Det är som att MSN Live search skulle haffa Googles-index. Eller?
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 17:22 #39
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av xarph
Citat:
Ursprungligen postat av dumle66

Ni har ett stort projekt framför er, helt klart.

Men angående det jag skrev där uppe, att ni som är en sökmotor för bostäder hämtar era annonser från en annan sökmotor som håller på med samma sak (Hemnet).

Det är som att MSN Live search skulle haffa Googles-index. Eller?
Det är ett gigantiskt projekt :blink: men man måste ju börja någonstans iallafall..

nja hemnet är ju ingen sökmotor, de har en bostadsportal med sina objekt indexerade. de söker ju inte av annat än sin egna databas. man kan väl kalla det sökmotor på ett sätt, vad vet jag

vi gör ungefär vad google news gör kan man säga..
Oläst 2008-01-26, 18:25 #40
Medlem

Medlem

Vore vi lite kaxiga så skulle vi ha indexerat properazzi.com, de är världens största sökmotor för bostäder tydligen, ca 4 miljoner bostäder runt om i världen. De har även objekt från sverige, dock inte så många. men ett par tusen objekt är från mäklare anslutna till hemnet ..

Fyller som ingen funktion att indexera det för vår tanke till en början var hyreslägenheter från sverige, detta har nu växt till att gälla alla objekt i norden. det är tillräckligt vansinnigt projekt redan.....
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017