FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns gratis juridisk rådgivning att få på ett par sidor på nätet. Sök på google så hittar du dessa.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara hemmet annonser jag ser på första sidan iaf. orka inte kolla mer.. är det bara deras annonser ni har?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Får säga att sidan var otroligt välkonstruerad och jag hittade t.o.m bostäder i mitt område
![]() Bra tjänst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste också hålla med på ovanstående. Använder hemnet en hel del nu när man letar hus och dom har otroligt onödiga moment för att komma fram till rätt ort.
Om det nu inte skulle hålla juridiskt så sälja hela lösning till dom så att det blir lite trevligare att navigera sig där (naturligtvis hoppas jag att er sida håller sig så att ni kan samla "alla" objekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om ni bara har hämtat Hemnet-annonser från deras sida kan jag förstå att dom blir förbannade, då dom själva är en sökmotor för bostäder så att säga.
Fallet mellan AllaAnnonser och Blocket var annorlunda. Blocket vara bara en vanlig Köp & sälj-sajt och AllaAnnonser en sökmotor för annonser. Här är båda sökmotorer. Jag hade också blivit sjukt förbannad om jag hade byggt en grym crawler under lång tid som crawlar annonser från alla mäklare i Sverige, och någon bara tar mina annonser så där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
givetvis ska vi inte enbart ha hemnet, men nu är de inlagda, till veckan bör alltifrån 5000-80000 objekt från andra aktörer dyka in.. Vore ju komiskt att enbart ha hemnet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Från norge bör vi kunna plocka in ca 60000 objekt, altifrån hyreslägenheter till stugor och villor med mera.. Vi ska även lägga in stugor i sverige, finns ju många som hyr stugor över sommaren exempelvis. sen är all fokus på hyreslägenheter.. tar med de största på mäklarsidan också givetvis.. finns ju flera 1000 sidor att indexera vilket gör att allt tar lång tid..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men angående det jag skrev där uppe, att ni som är en sökmotor för bostäder hämtar era annonser från en annan sökmotor som håller på med samma sak (Hemnet). Det är som att MSN Live search skulle haffa Googles-index. Eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
nja hemnet är ju ingen sökmotor, de har en bostadsportal med sina objekt indexerade. de söker ju inte av annat än sin egna databas. man kan väl kalla det sökmotor på ett sätt, vad vet jag ![]() vi gör ungefär vad google news gör kan man säga.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Vore vi lite kaxiga så skulle vi ha indexerat properazzi.com, de är världens största sökmotor för bostäder tydligen, ca 4 miljoner bostäder runt om i världen. De har även objekt från sverige, dock inte så många. men ett par tusen objekt är från mäklare anslutna till hemnet
![]() Fyller som ingen funktion att indexera det för vår tanke till en början var hyreslägenheter från sverige, detta har nu växt till att gälla alla objekt i norden. det är tillräckligt vansinnigt projekt redan..... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|