FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hade jag fått bestämma hade privatpersoner gratis fått lägga in sina annonser hos oss, men det skulle stå oss dyrt i domstol att göra så.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Aha, där ser man. Då var det ju lite knivigare
![]() Ni lär behöva ett juridiskt bollplank åtminstone. Har ni inte tillgång till någon i er bekantskapskrets? Jag antar att ni inte har resurserna att anlita någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() pluggar du juridik? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag rekommenderar att ni anlitar ett juridiskt ombud om ni vill vara seriösa med ert projekt. Är projektet mer än skoj grej så kanske ni ska bita i det sura äpplet och svälja stoltheten och helt enkelt lägga ner projektet. Tyvärr är det oftast så i vårt kapitalistsamhälle att de stora aktörerna med de feta plånböckerna vinner i längden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Har tyvärr inga pengar till juridiskt ombud. hade vi haft pengar så hade vi inte hamnat i denna knipa, då hade vi indexerat varje mäklare som är ansluten till hemnet istället och lämnat hemnet ifred..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hoppas att ni kan lösa denna tvisten utan domstol och jag håller på er eftersom ni är norrlänningar. Det görs det ju ingen skillnad på götar, svear eller norrlänningar när det gäller svenskt rättsväsen, men ändå...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Sökningen är riktigt bra och snabb. Klart bättre än hemnets där man får klicka sig fram och tillbaka för att ändra sökkriterier (förstår att hemnet är avundsjuka
![]() Har ni testat att besöka eller maila någon jurist? Är inte så insatt i branschen, men vissa kanske erbjuder kortare konsultation gratis i hopp om framtida uppdrag (har hört att t.ex. patentbyråer gör det, så varför inte jurister). Har ni tur kanske rentav någon nappar och kan erbjuda er ett avtal med mkt bra pris, blir ju mycket bra publicitet om detta går hela vägen så att säga. En annan variant är ju som några redan nämnt, att samarbeta med något annat företag (vet inte om namnet får nämnas, men finns ju ett uppstickar-mäklarföretag som inte använder hemnet alls) eller sälja projektet eller del av det till någon som vågar/kan ta risken ekonomiskt. Angående mäklare så skriver de flesta helst avtal med säljaren som innefattar ensamrätt under några månader. Detta innebär i praktiken att under avtalets giltighetstid så har mäklaren rätt till provision, oavsett om förmedlingen sker genom mäklaren eller inte. Rent ekonomiskt finns det som jag ser det alltså bara en förlorare och den börjar på h och slutar på t. Edit: Skulle inte själv vilja stå där ensam mot hemnet utan hängslen och livrem, så skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ni med annonser från andra sidor än hemnet? När jag kollade verkade alla länka till hemnet och det kan jag förstå att de inte blir så glada över.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|