FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag började för ca 8 månader jobba på företaget jag jobbar idag så fick jag ett TRE Turbo 3G abb genom jobbet. Efter någon månad slutade detta fungera och det visade sig efter ett par samtal att det stod privat på min chef.
Det gör ju inte mig något egentligen att det står privat på honom förutom att jag då inte kuna göra något själv, men då han hade dåligt med tid så fick jag hans pers. nr. mm och låsades vara honom och det visade sig att TRE hade hans gammla adress som han hade för 1-2 år sedan då han varit kund hos TRE och fakturerona hade skickats ditt. Fick dem uppgifter från fakturan som behövdes och bad dem betala detta vilket företaget gjorde och bad TRE att byta adress vilket dem sa dem gjorde.. ca 2 månader till så slutade det fungera och då ringde chefen och det var samma problem igen... fel adress... ändrade igen sedan gick det ca 2 månader igen och då hade dem satt det på hans nuvarande adress men han har inte fått några fakturor så nu ändrade vi adressen till företagets huvudkontor och hoppas det ska gå bra... =) under tiden så har det 2ggr inte fungerat som supporten ordnat genom några knapptryckningar och knappt velat säga vad det beror på förutom någon sorts tekniskt fel... annars när TRE fungrar tycker jag det fungerar bra men hur kan det strula så här med att ändra adress på en kund? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja bolagsnamn har jag försökt byta i ett år nu. Vi heter enligt Tre´s fakturor fortfarande samma som lagerbolaget vi köpte när vi skulle starta upp verksamheten. Samma org-nummer, men nytt namn. Har faxat in papper till tre, men dom har inte kommit fram.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Ramavtal med Tele 2 for the win. Inga spärrar, inga stopp, seriös kundtjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan inte säga att jag är så fruktansvärt imponerad av Tele2, på mitt förra jobb så ringe de upprepade gånger och påpekade att vi inte hade betalt senaste fakturan. Problemet var att vi inte hade Tele2 och aldrig hade haft dem heller, plus att den som skulle betala fakturan hade ett mycket långt och knepigt namn medans vi hade ett simpelt bolagsnamn med AB på slutet.
Så Tele2 har för längesen bränt sina broar hos mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Känner igen det Fabian har varit med om allt för väl.
Tre kan marknadsföring inget snack om det men dem har inte en jävla aning om vad kundvård handlar om. Skitföretag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant att alla som provat Tre har dåliga erfarenheter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måhända lite O/T men eftersom tråden ändå barkar hitåt ställer jag frågan ändå: jag är på jakt efter en telefonitjänst där man har flexibel styrning av inkommande samtal, ett fast nummer som sedan distribuerar samtalen till en eller flera mobiltelefoner. Kan med fördel vara IP-telefoni, har kikat på Streamtel och Telia Centrex men tycker inte de passar riktigt. Vi är inte mer än två-tre som ska vara anslutna och därav bör kostnaden vara låg.
Något bra förslag? PS: Den som föreslår Tre kommer ej få ett julkort i år... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om ni anser att ett företag har bränst sina broar om de har problem med att byta en adress, så är jag rädd att ni inte kan anlita ett enda telebolag i Sverige. Alla har de problem med det för en eller flera kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tre är helt otroliga. Flickvännen har försökte säga upp sitt abonnemang flera gånger, men Tre vägrade ta emot uppsägningen för att det var sex månaders bindningstid kvar. Vad bindningstiden har med mottagande av uppsägning att göra har jag inte förstått.
Om du nu verkligen har en obetald faktura bör de ju kunna skicka ut en fakturakopia på den. Hur ser det ut i leverantörsreskontra? Där borde du ju kunna se om ni bara delbetalt en faktura. Framförallt, varför har inte Tre skickat någon påminnelse? Tres mobila bredband fungerar bra, men man får samma tjänst genom Telenor. Jag har undvikit Tre från början och kommer nog att fortsätta göra det. Att Clonix fortfarande inte bytt operatör kan jag verkligen inte förstå heller. Tele2s kundtjänst är inte heller någon höjdare, men de har alltid lyckats lösa allting även om jag inte alltid varit jättenöjd med dem.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
guran: Om man jobbat i sex månader på att byta adress så visar det väl på att deras rutiner brister i det mesta och jag har faktiskt inte varit med om så många företag som haft så pass stora problem.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|