FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder min telefon otroligt mycket i jobbet, vi har ett företagsabbonemang hos tre samt 2 stycken mobila bredbands abb.
I jobbet ringer jag flera betalsamtal och har ofta räkningar på strax över 10 000 per månad. Tre har någon typ av spärr som stänger av mitt abbonemang samt båda mobila bredbandsabbonemangen lite då och då. När detta händer får man en röst i luren som säger att en faktura har förfallit fastän så inte är fallet. När man pratar med Tre´s kundtjänst förklarar dom att det är den automatiska spärren som vid ett hemligt belopp stänger av alla företagets abboneamng tills man ringt dem, suttit i telefonkö och pratat med 4 olika personer och sagt att man inte vill att telefonen och internet spärras bara för att man använder det. Detta har hänt mig flera gånger, det som fick droppen att rinna över var för en och en halv månad sedan då jag efter att ha blivit lovad av tre att detta aldrigs kulle hända igen åter en gång fick mina abbonemang spärrade. Kan ju tilllägga att detta är i samband med att vi flyttat in i nya lokaler och Tres bredband är den enda uppkopplingen vi har. När jag då ringer tre frågar jag vad som har hänt, de förklarar att spärren har slagits på, jag ber då tjejen i kundtjänsten läsa upp för mig exakt vad som står i loggarna om mig, och hon läser då upp för mig att jag bara 3 veckor tidigare pratat med dem och denna spärr och att de lovat mig att den absolut inte skulle slås på igen. Då frågar jag henne "Är du 100% säker på att det absolut inte finns någon annan faktura som orsakar detta, utan att det enbart handlar om er spärr vid ett för högt belopp", hon svarar "Jag skall dubbelkolla", efter 25 sekunders knappande på ett tangentbord säger hon "Ja, ni har absolut inga fakutror som ligger obetaldra, jag ta bort spärren direkt". Flera timmar senare är abbonemanget fortfarande inte igång varpå jag ringer och frågar vad som hänt. Då säger samma persson följande: "Precis när du hade lagt på så hittade jag en gammal faktura som bara är delvis betald, vi försökte ringa dig flera gånger men din telefon var avstängd" Detta är garanterat en lögn, jag har haft full mottagning och telfonen på hela dagen, när jag säger detta till henne svarar hon med "Dessutom har vi skickat 2 sms till dig och bett dig återkomma till oss" Även detta är en lögn, jag frågar då om hon är 100% säker på att dom har skickat sms till mig, och det är hon. Jag frågar om hon har leveransrapporterna för SMSen framför sig och det säger hon att hon har "Ja, jag ser dom här på min skärm, du har tagit emot SMS från oss tidigare idag" Nu har hon övertygat mig om att jag aldrig någonsin kan lita på Tre igen. Jag ber då om att få leveransrapporten skriftligt skickad till mig, tillsammans med underlagen för all aktivitet jag har haft hos tre. Efter 30 sekunders tystnad säger hon "Oj, jag hittar dom visst inte, du kanske inte fick några sms då, men vi brukar skicka sms ibland". Fakturan det nu gäller förföll i Juli, och det saknas tydligen 4720 kronor på den, så jag säger att jag betalar dem direkt, får alla uppgifter av dem och gör betalningen medans jag sitter i samtalet, sedan säger hon att mitt abboenang kommer igång när dom har registrerat betalningen i sitt system, detta kan ta 1-2 dagar. Då säger jag att det inte är acceptabelt, om jag är en kund som varje månad betalar mina räkningar i tid, har tre abbonemang och dessutom tagit ca 18 timmar av min egen tid i telefon med tre det senaste halvåret så anser jag att dom kan anstränga sig lite och starta upp abbonemangen omedelbart. Men hon vägrar. Inte föräns jag säger att jag omedelbart vill säga upp alla abonemang vi har hos tre så säger hon "Okej, men jag slår på det nu då, men egentligen måste man betala i tid" Jag förklarade att jag alltid gjort det, förutom uppenbarligen denna gång. Jag frågade henne också om detta var ALLT som var olöst, så att jag absolut inte skulle behöva ha med dem att göra i fortsättningen, och hon lovade att det inte fanns några andra ärenden på vårt konto hos dem. Jag bad om att få underlag på denna betalningen och någon form av kvitto. Det kom lite fakturakopior på posten någon vecka senare, dock ingen på det belopp jag satte in eller någon förklaring över vad det var jag betalade för. Jag var riktigt förbannad på dem, men jag tycker att det fungerar bra så länge man inte behöver ha med dem att göra. Man har bra täckning och bra hastigheter på bredbandet. Igår började det igen. Igår kväll stängdes telefonen och bredbandet av. Eftersom jag är i Indien och en av mina anställda har telefonen nu istället så kändes det inte som jättepanik för mig, dessutom har vi skaffat oss en riktigt isp för uppkopplingen på kontoret. Genast loggade jag in på Mitt 3 för att se vilka fakturor som var obetalda, det stod såhär under "Obetalda fakturor" Fakutrabelopp: --- Kvar att betala: --- För mig innebär --- inte någon siffra alls, på sin höjd kan det betyda tre minustecken i följd, men inte någon siffra. När Petter som har telefonen just nu ringde till tre så säger dom att det beror på en obetald faktura från månad 7 (jasså, igen?) och att det är 4800 kronor kvar att betala på den. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Tre´s kundtjänst är så gravt inkompetenta och okunniga om sitt system att man aldrig kan få några riktiga svar. Uppenbarligen ljuger dom när man pratar med dom, så jag kan inte lita på dom. Dessutom misstänker jag att fakturorna är manipulerade i efterhand. Hur skulle annars denna faktura kunnat slinka igenom deras system? Sammanfattning: Tre erbjuder värdelös service, bryr sig över huvudtaget inte om sina kunder, är inkompetenta och ljuger. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|