FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill bara förtydliga lite här. Adrecord har olika rutiner för varje annonsör. På respektive annonsörs sida i programkatalogen anges rutinen. Ett 30-40 tal annonsörer debiteras i början av månaden via betalkort, andra faktureras och en del annonsörer har en längre process där det blir lite släp. Men tro mig, vi gör allt för att pengarna ska rulla så snabbt som möjligt utan väntetider. Det finns absout saker att förbättra och nya lösningar att ta fram, speciellt när det kommer till utbetalningar till affiliates som borde kunna vara mer flexibla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För mig är varje utbetalning en kostnad i administration och bokföring. Något jag gärna vill slippa om jag får möjlighet. Men om det handlar om stora pengar, eller om man själv har marknadsföring via t ex AdWords så kan man behöva pengarna så snart som möjligt. Varför inte ha ett system där man själv kan begära ut pengarna? Eller att de automatiskt sätts in på ett PayPal-konto eller kredit-/betalkort? Jag tycker också att man självklart ska kunna återinvestera intjänade pengar i annonsnätverket. Istället för att ha vattentäta skott mellan annonsör och publishers så tror jag det är är många publishers som faktiskt skulle kunna köpa lite textlänkar via TradeDoubler, istället för att lägga pengarna hos AdWords... eller varför inte få ut pengarna som rabattkoder eller presentkort? Nu kanske jag spårar ur, men jag tror verkligen det behövs mer innovation i denna bransch. Det är därför jag skriver boken "perfect affiliate network" och om du har fler tankar kring hur Tradedoubler eller andra nätverk kan bli bättre får du gärna kontakta mig. Ha en trevlig dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är också lite besvärad av "flykten" från td i mobilnischen, det innebär trots allt en hel del jobb att byta affiliatenätverk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Såg att halebop började köra hos wordon
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Följande annonsörer på TradeDoubler har struntat i att betala sina fakturor under flera månader nu.
Vad är status på dessa annonsörer? Hur ser chanserna ut för att de kommer att betala? - Ljudbokklubben (TD Lead) - Pysselklubben (TD Lead) - Securia/mySafety (TD Lead) - Dress-for-less - Gamereplay - Hewlett-Packard - Mammashop - Megastore - Vingåker Factory Outlet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara vi som på morgonen har sett en stor bugg hos Tradedoubler?
- Rutan för inloggning finns inte. Den kommer och efter 2 sekunder borta! Vi kör med Google Chrome. Tilläggas bör att under "våra kunder" syns fortfarande Halebop som inte längre finns hos Tradedoubler. Senast redigerad av jkwebb den 2011-10-25 klockan 08:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hej, Vi ber om ursäkt för dessa förseningar och ligger på berörda annonsörer! Lead-programmen var tyvärr en miss från vår sida som vi åtgärdat nu. Hälsningar, TD |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|