FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Här är ett exempel på prepayment-förfarandet: 1. Annonsören betalar en faktura till oss och har då en viss innestående summa på sitt konto hos TD. 2. 1 januari 2011 – 15 januari 2011: Publisher genererar ersättning > Betalas ut vid nästkommande utbetalning (tredje tisdagen i månaden), 18 januari 2011. 3. 16 januari 2011 – 15 februari 2011: Publisher genererar ersättning > Betalas ut vid nästkommande utbetalning (tredje tisdagen i månaden), 22 feruari 2011. Hälsningar, Publisherteamet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här forumet är ju dött...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förstår inte att ni inte kan ha en fungerande support-avdelning. Att inte svara här är helt ok, men på era "td Tickets" (ja, de har t.o.m. sitt eget namn) måste ni ju kunna svara inom rimlig tid. 20 dagar utan svar är inte rimlig tid, anser jag, speciellt när man har skickat påminnelser i ett ärende.
Det enda svaret jag har fått på sistone i ett annat ärende är: "vi har dessvärre inte fått någon återkoppling från Annonsören ännu, men vi jobbar på det". Ni kan alltså inte få tag på era egna annonsörer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I vilket fall som helst vore det intressant med ett litet upprop där vi tillsammans samlar upp frågor som vi känner att vi inte fått svar på, och gemensamt skickar in dem och låter Tradedoubler svara oss alla publikt. Kanske kan vi lära oss något av varandras svar? Eller är era frågor väldigt individuella och personliga? I så fall kanske det blir svårt att ställa frågan publikt. Försök i så fall formulera frågan i generella termer så att alla kan finns ett intresse i att få frågan besvarad. Någon som känner till system för att samla in frågor och prioritera upp de viktigaste? UserVoice och Get Satisfaction är två tjänster jag tror kan hjälpa. Är jag ute och cyklar -eller känns det vettigt? Givetvis ska jag i så fall också själv vara med och svara på så många frågor som möjligt själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vanligt förekommande är också att de "glömmer bort" ärenden vilket inte direkt ökar deras trovärdighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Hej alla, Självklart försöker vi att åtgärda supportärenden så snabbt vi kan, och det är inte ok att behöva vänta så länge som ni angett och inte heller att behöva påminna. Som vi skrivit förut så är det tyvärr så att de annonsörsspecifika frågorna tar längre tid. Vi har bla kontaktperson som sitter utomlands, kontaktpersoner som tyvärr inte har affiliateprogrammet som enda arbetsuppgift mm. Den generella supporten däremot håller vi i stort sett alltid under 48 h. Ni får gärna samla era frågor, dock kan vi inte lova att svara på alla publikt beroende på annonsör. När även välkomna på de publisherträffar som vi planerat in vid tre tillfällen fram till jul (digipedia.se/2011/td-afterworkshop). Vi kommer vara ett par stycken från publisherteamet, AMs och utveckling/produkt på plats. Hälsningar, Publisherteamet |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför flyr alla operatörer från Tradedoubler? Fick nyss ett mail att halebop kommer avsluta sitt program där. Senaste månaderna är det väl tre stycken? (telia, tre? och nu halebop). Var tar alla vägen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.wordon.se/ Tre drog till http://www.wordon.se/ - Affelix.com - Adrecord Allt fler annonsörer drar från TD. Detta är för inga vill betala 20.000 i månaden i tranastionsavgifter. När allt färre leads och sales skapas. Blir nog lönlöst betala avgifter mer än själva programmet betalar ut åt affilites. Allt för Affilites drar ju till Callbacks och API affilitenätverk. Har själv minskat ett antal annonser från TD och tar dem från andra nätverk istället just för dem har Callbacks som fungerar. Samt att dem har API stöd så man kan få mer fria tyglar gällande rapporter. Men jag kanske har fel ![]() Personligen bör dem ju göra utbetalningar 1 gång i veckan. Inte så kul om fakturorna ska betalas till affilites säg den 20:e och man får in pengarna den 23:e typ att man ska behöva vänta en hel månad till. Det där är bara för att Tradedoublers och dem ska dra ränta på våra cash ![]() Finns ju nätverk som gör det, sedan bruk nya nätverk och ha utbetalnings garanti. Så man får ut dem innan dem har ens betalt fakturorna. och Adrecord.se dem debiterar sina annonsörer via kreditkort den 1:a varje månad. När nya företag gör smartare lösningar och minskar väntetid på pengarna och Tradedoublers och dem inte hänger med årtalen utan står kvar på typ 1990 talet årsmodeller. Och inte utvecklar ny teologi. Finns ju automatiskt debitering av kreditkort lösningar kom ju på nyare tider. Tradedoublers gör inte mycket i utveckling gällande modenserning av ny teknologi och när allt fler kommer upp på marknaden med smartare lösningar så flyr ju både affilites då drar ju annonsörerna också. Gör inte TD något åt det så kommer ju TD förlora allt på marknaden i en framtid. Även om dem är bland av dem större ledade så även dem är ju inte säkra ![]() Senast redigerad av smsnetwork den 2012-01-05 klockan 13:21 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|