FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är helt absurt.
1) För några månader sedan fick jag en faktura från JX (via BetalningsCentralen) med, vad jag ansåg vara felaktiga uppgifter. För det första var det två identiska fakturor (fast med olika fakturanummer). För det andra var det för en period jag Redan hade betalt för. 2) Jag försökte ringa JX inom telefontiden en vardagseftermiddag. 1 person före i kön i 45 minuter tills att telefonkön stängde (jag lade på strax efter det klockslaget). 3) Jag mailade JX (utförligt och med en trevlig ton) varav jag fick svaret: Citat:
4) Det gick en vecka och jag hörde inget av dem. Eftersom det trots allt rör sig om en faktura ville jag gärna få det hela löst. Dumt nog gav jag mig inte i kast med telefonkön igen, utan mailade: Citat:
6) Idag, den 24 september.... Sprättar jag upp ett brev - inkassokrav från BetalningsCentralen. För fakturorna jag ansåg vara felaktiga. Tio minuter senare har jag nu betalt det här kravet. En del skulle nog se det som en principsak att inte göra det. Själv har jag svårt att sova om natten om jag hotas av betalningsanmärkningar och diverse. Själv ser jag härmed både Infracom (som driver webbhotellet Icwebb) och JX (som verkar ha skött hanteringen och överföringen på väldigt märkligt sätt) som väldigt oseriösa aktörer. Det här är min sida av historien. Jag hoppas att det dyker upp mer information i tråden. Edit: För övrigt är en del av mina (mest lönsamma) sidor fortfarande nere. De har inte kommit upp sedan flytten till Infracom. Om jag inte hade haft så fruktansvärt mycket annat att tänka på i mitt liv nu hade jag redan haft sidorna någon helt annanstans. Rubriken innehåller ett "eller" eftersom jag inte vet hur ansvarsfördelningen för hanteringen har sett ut bolagen emellan. Jag är medveten om att det inte anses allt för "schysst" mot företagen att skriva sådana här trådar innan man har fört en konversation. Medveten om att jag hade kunnat vara på JX mer tidigare angående fakturan, vill jag ändå berätta om förloppet. Om inte annat kanske de börjar svara på mail. För såvitt jag vet är det JX som kör BetalningsCentralen (av vilka jag fick inkassokravet) och inte InfraCom. Dessutom är jag riktigt förbannad. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|