Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Passa er för Infracom/Icwebb eller JX

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-25, 00:46 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Det är helt absurt.

1) För några månader sedan fick jag en faktura från JX (via BetalningsCentralen) med, vad jag ansåg vara felaktiga uppgifter. För det första var det två identiska fakturor (fast med olika fakturanummer). För det andra var det för en period jag Redan hade betalt för.

2) Jag försökte ringa JX inom telefontiden en vardagseftermiddag. 1 person före i kön i 45 minuter tills att telefonkön stängde (jag lade på strax efter det klockslaget).

3) Jag mailade JX (utförligt och med en trevlig ton) varav jag fick svaret:
Citat:
Hej Charlie,

Ska ta och kontrollera ditt ärende.
Har satt en stoppflagga på dom hos BC tills vidare.

------------------------------------
Supporten - JX Hosting
Telefon: 060 - 78 70 800
------------------------------------
Ovanstående anlände den 6 augusti.

4) Det gick en vecka och jag hörde inget av dem. Eftersom det trots allt rör sig om en faktura ville jag gärna få det hela löst. Dumt nog gav jag mig inte i kast med telefonkön igen, utan mailade:
Citat:
Hej
Det känns bra att du satte en stoppflagga på ärendet.

Hur går det för er? Inte för att stressa er. Jag har all tid i världen.
Men bara så att vi har koll på varandra och inte missar några meddelanden.
5) För cirka en till två veckor sedan: Jag märker att flera av mina JX-sidor är nere. Mailar support och får svaret att... jag inte tillhör JX längre. Helt utan någon förvarning blev jag som kund hos JX överförd till Infracom härommånaden. Jag har hört att en del WN-medlemmar fick mail om detta några dagar i förväg. Dock inte jag.

6) Idag, den 24 september.... Sprättar jag upp ett brev - inkassokrav från BetalningsCentralen. För fakturorna jag ansåg vara felaktiga.

Tio minuter senare har jag nu betalt det här kravet. En del skulle nog se det som en principsak att inte göra det. Själv har jag svårt att sova om natten om jag hotas av betalningsanmärkningar och diverse.

Själv ser jag härmed både Infracom (som driver webbhotellet Icwebb) och JX (som verkar ha skött hanteringen och överföringen på väldigt märkligt sätt) som väldigt oseriösa aktörer.

Det här är min sida av historien. Jag hoppas att det dyker upp mer information i tråden.

Edit: För övrigt är en del av mina (mest lönsamma) sidor fortfarande nere. De har inte kommit upp sedan flytten till Infracom. Om jag inte hade haft så fruktansvärt mycket annat att tänka på i mitt liv nu hade jag redan haft sidorna någon helt annanstans.

Rubriken innehåller ett "eller" eftersom jag inte vet hur ansvarsfördelningen för hanteringen har sett ut bolagen emellan.

Jag är medveten om att det inte anses allt för "schysst" mot företagen att skriva sådana här trådar innan man har fört en konversation. Medveten om att jag hade kunnat vara på JX mer tidigare angående fakturan, vill jag ändå berätta om förloppet. Om inte annat kanske de börjar svara på mail. För såvitt jag vet är det JX som kör BetalningsCentralen (av vilka jag fick inkassokravet) och inte InfraCom. Dessutom är jag riktigt förbannad.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017