Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Passa er för Infracom/Icwebb eller JX

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-12, 18:06 #31
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 12 2007, 17:45
Det blev förstås lite svårare om dom inte har kvar det, men enligt deras webb så finns den kvar (uppdateringen är ca fyra veckor gammal). Jag tyckte att deras paket verkade passande för mina ändamål till ett rimligt pris, men finns dom inte så finns dom inte

Red: Tack för tipset om Binero, jag har helt missat dom tidigare, ska kolla upp gamla trådar om dom, men deras hemsida verkar *mycket* lovande! Tack!
Vi har inte kvar webbhotell i ordinarie mening utan satsar på en premiumtjänst, vilket är den du läst om på sajten.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 21:36 #32
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Tack för inlagan

Så om jag förstått saken rätt så har ni alltså inte alls upphört, ni har "bara" bytt namn på ert hotellpaket, ökat kvalitéten och sen höjt priset? Vilket jag i så fall tycker låter som en suverän idé (för oss företagare dvs.)
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 22:11 #33
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 12 2007, 21:36
Tack för inlagan

Så om jag förstått saken rätt så har ni alltså inte alls upphört, ni har "bara" bytt namn på ert hotellpaket, ökat kvalitéten och sen höjt priset? Vilket jag i så fall tycker låter som en suverän idé (för oss företagare dvs.)
Rätt uppfattat.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-26, 15:30 #34
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare
Davids avatar

Jag är rädd att det enda sättet att beskriva Infracom (Icwebb eller vad de nu faktiskt heter) är som inkompetenta idioter. Google, vänligen indexera följande kommunikation med herr Anonym på [email protected]

Citat:
Hej Okände,

Kan du vara snäll och underteckna med ditt namn. Låt mig ännu en gång förklara vad som har hänt, vilket jag antagligen gjort direkt in i ditt öra redan. Dagen då JX mailserver stängdes av och er sattes på hade ni aldrig överfört våra inställningar. Ni släckte alltså ner all mailkommunikation för hela vårt företag, alla våra sajter och så vidare TROTS att jag skrivit till er och varnat så att det inte skulle hända. Jag ringde genast upp och det bästa ni kunde göra var att låta mig för hand mata in alla uppgifter - om alla domäner och alla e-postkonton på varje domän - för hand. Jag väntade sedan på att ni skulle aktivera kontot på mailservern så att jag kunde göra detta, vilket tog lång tid. Under denna väntan bestämde jag mig, på grund av de samtal jag haft med flera av er vid det här laget, att ni inte vet vad ni håller på med, att ni är klåpare. Jag lade därför ner resten av den dagen på att flytta all mailhantering till en annan leverantör, vilket skulle varit lika mycket arbete ni orsakade den dagen. När ni behagade höra av er igen så förklarade jag att vi inte behöver den tjänst ni redan, kontraktsvidrigt, avslutat.

Jag är så urförbannad på er inkompetens och grova misshandel av era kundrelationer att jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att se till att ni inte får några nya kunder. Ni har haft upprepade chanser att helt enkelt skicka mig en kreditfaktura för de "tjänster" ni inte tillhandahållit men vägrat. För mig handlar det om principer, inte de 135 kronor ni "kräver". Under alla mina år har aldrig någon av mina leverantörer visat så dåligt omdöme som just Infracom, aldrig har någon svarat utan att underteckna med sitt namn.

David Lundin
[företagsnamn]
- Hide quoted text -

On 10/26/07, sale <[email protected]> wrote:

Om du inte betalar så är det din ensak...
Som jag har sagt tidigare så följer vi uppsägningstiden.

Vh

IC|Webb

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: David Lundin
Skickat: den 26 oktober 2007 12:35

Till: sale
Ämne: Re: Uppsägning av IC|Webb

Hej!

Jag läste just igenom mitt meddelande till er och oroar mig för att ni lyckas förstå det som att jag önskar att ni inte skickar en kreditfaktura. Jag vill alltså förtydliga att vår korrespondens publiceras om ni INTE ordnar upp det här omedelbart.

David Lundin
[företagsnamn]

On 10/25/07, David Lundin wrote:

Vad i hela fridens namn menar du?! Jag har suttit på telefon och pratat med åtminstone tre av er!!

Jag publicerar den här korrespondensen om ni skickar en kreditfaktura på hela det återstående beloppet omedelbart. Ni är helt inkompetenta.

David Lundin
[företagsnamn]

On 10/25/07, sale < [email protected]> wrote:

Hej

Vi kan inte se att vi har haft någon typ av kommunikation som du beskriver i ditt E-postmeddelande. Återigen så kommer vi att följa allmänna villkor när det gäller uppsägningstid.

Mvh

Sale IC|Webb

Askim Industriväg 11 436 34 Askim T: 031-7480700 F: 031-7480161

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: David Lundin
Skickat: den 24 oktober 2007 13:14

Till: sale
Ämne: Re: Uppsägning av IC|Webb

Jag har fortfarande inte hört vare sig ursäkt från er för hur ni behandlat oss eller en slutlig kreditfaktura för ert "krav" på ersättning för den totala katastrof som ert övertagande av JX tjänster var. Jag kräver nu att ni svarar den här veckan med en bekräftelse på att ni släpper ersättningskraven och sen struntar jag faktiskt blankt i om ni kan trycka fram en ursäkt eller ej.

David Lundin
[företagsnamn]
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-26, 15:43 #35
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Ska man förvänta sig ett svar från Infracom vad gäller bestridande av faktura som de skickat ut trots tidigare uppsagt konto? Eller går jag "säker" nu? Det känns inte som det i alla fall.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-26, 17:55 #36
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Bestrid och behåll all dokumentation. De har (tyvärr) upp till 10 år på sig att fortsätta jobba med ärendet, men sannolikheten är nog minimal. Största risken är troligen uppköp, där gamla fakturor kommer upp på bordet igen.

Fick ganska snabbt svar ang fakturorna från ICWebb, har dock fortfarande 2 fakturor som JX/deras fakteringsbolag skickat som är bestridda. Har inte hört ett ord från nån av dem, trots att det är nån månad sedan nu. Mycket märkligt.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-26, 18:06 #37
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Jag fick också en faktura när jag sade upp mitt konto efter allt stul som inte fixades till, igentligen skulle man fakturera den för alla mina timmar jag fick lägga ner för att reda ut alla fel som uppstod vid flytten.
Tror ni det går att fakturera dem för detta?
Oläst 2007-10-26, 18:54 #38
Andreas Bards avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Jag mailade dem via deras webbplats och det kontaktformulär de har där. Jag läste någonstans att det skulle användas. Det var ett par veckor sedan och inget svar har kommit. Jag antar att jag får skicka ett skriftligt brev till dem för att ytterliggare tydligöra det hela.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-27, 12:19 #39
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Oct 26 2007, 18:54
Jag mailade dem via deras webbplats och det kontaktformulär de har där. Jag läste någonstans att det skulle användas. Det var ett par veckor sedan och inget svar har kommit. Jag antar att jag får skicka ett skriftligt brev till dem för att ytterliggare tydligöra det hela.

//Andreas
Jag har gjort samma sak. Bestridigt fakturan genom deras webformulär. Utan svar.

Så jävla oseriöst bolag det där. Och ingen kopia på det man skickar får man ju så jag har ju inga bevis på att jag skickat något.
Är det någon som har en epostaddress till dem (på hemsidan finns ingen) då kan man ju skicka kopia till sig själv så man får allt sparat iaf.
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-29, 20:16 #40
Davids avatar
Flitig postare

Flitig postare
Davids avatar

Citat:
Originally posted by kydyl@Oct 27 2007, 12:19
Är det någon som har en epostaddress till dem (på hemsidan finns ingen) då kan man ju skicka kopia till sig själv så man får allt sparat iaf.
Jag har fått en del mail och då har det alltid varit från [email protected].

/David
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017