Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pedofilsida laglig..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-03, 16:11 #81
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JacobTallberg
Citat:
Ursprungligen postat av dennish
Jag tror att PRQ inte har gjort ett aktivt val att stödja pedofiler, utan att stödja yttrandefriheten.
Jag trodde yttranderfiheten innebar att alla hade rätt att uttrycka sina åsikter, inte att man var tvungen att sprida andras.
Som jag skrev, PRQs val att sprida den informationen är inte olaglig, men det är likväl ett aktivt val, de måste inte.
Det här gäller inte bara PRQ utan de flesta webbhotellen så du kan ju fundera lite på detta:

Ett webbhotell har ett avtal med sin kund som regleras av hotellets villkor. Det står ingenstans att man i förväg måste upplysa webbhotellet om vilka domäner man ska hosta eller att de måste uppfylla vissa moraliska krav. Är det då rätt att slänga ut en kund bara för att sidan är obekväm? Den bryter inte mot någon lag och där med ej heller mot avtalsvillkoren. Dessutom är det ju ett avtalbrott att slänga ut kunden.

Det här hände den Sverigedemokratiska sidan som hostades av ett visst annat webbhotell med mindre råg i ryggen än vad PRQ har. Sidan bröt inte mot avtalet eller lagen ändå valde webbhotellet att stänga sidan efter påtryckningar. Det är ju det här som är problemet, som också påtalats av andra, ISP:er, webbhotell etc. ska inte agera censorer utan istället följa lagen. I annat fall så hamnar demokratin i en väldigt farlig sits som faktiskt inte alls är så långt ifrån de diktaturer och politiska styren som den "politiskt korrekte" fördömer i vanliga fall.

Du har tjatat om moral, är det bättre med dubbelmoral?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 17:38 #82
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Det är väl skitbra om sidan ligger uppe, då kan fler se den och reagera såhär. Man åstadkommer inget genom att sopa tabubelagda åsikter under mattan. Det enda som händer då är att de får växa fritt utan att någon reagerar tills de långsamt sprider sig som en sjukdom.

Sidan kanske är världens bästa och mest intelligenta reklamkampanj för att öka medvetenheten om pedofili, vem vet? -Lyckas verkar de ju göra oavsett.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 18:59 #83
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Flitig postare

Så här sa man bemöta pedofil.se och liknande sidor: http://tobiasstruck.blogspot.com/2007/06/s...pedofilers.html
Inte genom abusemail, namninsamlingar, eller hatkampanjer mot mig som person.
Förutom att det är anständigare så garanterar jag även att det är betydligt effektivare.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 20:00 #84
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by WebboT@Jun 3 2007, 00:13
Glömde en sak i mitt förra inlägg.

Jag har en hypotetisk fråga till dig PRQ.
Du flyttar till Storgatan med din 11 åriga dotter.
Ett tag efter du har flyttat in i ditt nya hus så får du veta att det finns ett mycket gott underlag för pedofilforskning på din gata.
Alla på hela gatan är nämligen utalade Pedofiler. Alla. Dom har inte gjort nåt olagligt....än
Skulle du känna dig fullständigt trygg att lämna din 11 åriga dotter hemma ensam på den gatan, med all den fantastiska yttrandefriheten som råder där?
Ok, PRQ jag citerar mig själv så att du ser frågan en gång till.
Jag antar att du inte vågade svara på min fråga därför att du inte är tillräckligt gammal/mogen för att ha barn än. Om du hade varit det så hade du förstått.
Det här med att referera till yttrandefriheten hela tiden är inget annat än 'flum'.....
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 21:02 #85
Akeeras avatar
Akeera Akeera är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Akeera Akeera är inte uppkopplad
Nykomling
Akeeras avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Glömde en sak i mitt förra *inlägg.

Jag har en hypotetisk fråga till dig PRQ.
Du flyttar till Storgatan med din 11 åriga dotter.
Ett tag efter du har flyttat in i ditt nya hus så får du veta att det finns ett mycket gott underlag för pedofilforskning på din gata.
Alla på hela gatan är nämligen utalade Pedofiler. Alla. Dom har inte gjort nåt olagligt....än
Skulle du känna dig fullständigt trygg att lämna din 11 åriga dotter hemma ensam på den gatan, med all den fantastiska yttrandefriheten som råder där?
Ok, PRQ jag citerar mig själv så att du ser frågan en gång till.
Jag antar att du inte vågade svara på min fråga därför att du inte är tillräckligt gammal/mogen för att ha barn än. Om du hade varit det så hade du förstått.
Det här med att referera till yttrandefriheten hela tiden är inget annat än 'flum'.....
Kasta inte glas i stenhus... Svara på Westmans fråga?
Akeera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 21:08 #86
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
WebboT, ingen på PRQ har barn så din hypotetiska fråga är lika meningslös som om jag frågade dig: Om du vore president i Sverige, skulle du då känna dig trygg när du åkte tunnelbana genom Piteås förorter?
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 21:31 #87
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by koala@Jun 3 2007, 14:08
WebboT, ingen på PRQ har barn så din hypotetiska fråga är lika meningslös som om jag frågade dig: Om du vore president i Sverige, skulle du då känna dig trygg när du åkte tunnelbana genom Piteås förorter?
ok, så då kan vi med gott samvete gå ut och uppmana folk att våldta barn då?
För det är precis vad detta handlar om.
Våldtäkt av barn.
Att en del människor inte vill göra ALLT för att stoppa och motverka det är helt otroligt. Med "yttrandefrihet" som enda ursäkt.

Till Akeera och Westman kan jag säga:
Nej. man ska inte låsa in Invandrare bara för att man är rädd för dom. Har dom gjort nåt olagligt, ja då låser man in dom. Enkelt.

Med pedofiler är det annorlunda.
Deras högsta önskan är att våldta barn.
Dom ska inte ens ha en chans att komma i närheten av barn.
Eller tycker du det är ok?
Oläst 2007-06-03, 21:51 #88
Flitig postare

Flitig postare

WebboT: Tror du på fullaste allvar att sidan leder till att folk går ut och våldtar barn?!

Och din grannskapsfråga har inte ett dugg att göra med det diskussionen gällde. Vi diskuterar om en viss grupp ska ha samma rätt att yttra sig som andra, inte om de utgör goda grannar eller inte.

Sexuella övergrepp är visserligen en hemsk företeelse och praktiserande pedofiler hör hemma i fängelse/på slutet rättspsyk, men inget blir bättre för att vi kastar allt vett och sans överbord i ett kollektivt skrik av "THINK OF THE CHILDREN!!!". Särskilt inte när några av de absolut viktigaste medborgerliga rättigheterna åker med.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-03, 22:12 #89
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
WebboT: Tror du på fullaste allvar att sidan leder till att folk går ut och våldtar barn?!
Varför chansa?

Varför är nazistisk propaganda och hets mot folkgrupp förbjudet?
jo,bl.a. för att det finns så många svaga och sjuka hjärnor därute som tar efter allt dom ser och läser...

Citat:
Vi diskuterar om en viss grupp ska ha samma rätt att yttra sig som andra...
är det verkligen så viktigt att Pedofiler får sprida sin propaganda?

Citat:
...men inget blir bättre för att vi kastar allt vett och sans överbord i ett kollektivt skrik av "THINK OF THE CHILDREN!!!".
Jasså? Är det inte precis det alla borde skrika ut? "Tänk på barnen!!!" istället för att tänka på dom stackars pedofilernas yttrandefrihet...

Citat:
Särskilt inte när några av de absolut viktigaste medborgerliga rättigheterna åker med
Yttrandefrihet är det bästa som finns i en demokrati, men allt kan inte ses i svart och vitt....ibland mste man faktiskt göra undantag...
Oläst 2007-06-03, 22:17 #90
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by WebboT@Jun 3 2007, 22:12
Yttrandefrihet är det bästa som finns i en demokrati, men allt kan inte ses i svart och vitt....ibland mste man faktiskt göra undantag...
...men då är det ingen demokrati längre.
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017