FAQ |
Kalender |
![]() |
#231 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det förekommer många myter om livstidsstraffet. Livstidsstraffet är ej tidsbestämt och först efter tio år kan man göra en nådeansökan i domstol eller hos regeringen. Inte sällan avslås de första nådeansökningarna om brottet anses som synnerligt hänsynslöst. Några exempel på män som suttit längre än 12 år och fortfarande inte benådats: - Leif Axmyr (Dubbelmord i Gävle 1982, har suttit i 25 år!) - Mattias Flink (Massmordet i Falun) - John Ausonius (Lasermannen)
![]() |
![]() |
#233 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad gäller att dom skaffat sig ett dödstraff genom att utöva sin sexualitet för att dom helt enkelt blir dödade på fängelset.. ja det är väl därför dom hamnar på speciella avdelningar och inte bland andra vanliga fångar, just för att undvika det där |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är i sådana här situationer som människors verkliga åsikter om yttrandefriheten kommer fram. Allting har sina baksidor, men yttrandefriheten är en av de viktigaste grundpelarna i vårt öppna samhälle.
Som tidigare sagts så bör man bemöta och inte gräva ner åsikter från oliktänkanden, hur idiotiska de än må vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du skrev tidigare att lagen om hets mot folkgrupp borde tas bort(?) (minns ej exakt ordval). Vad skulle vara förbjudet om ni fick bestämma? Hur ser ert ideal-samhälle ut? Finns det inga gränser för vad/hur man får uttala sig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Denna är nice: "Fakta om pedofil.se - Hostas av PRQ INET, personerna bakom bl.a. The Pirate Bay. - Domänen och platsen på webhotellet ägs av Helena. - Websidan har de senaste dygnen haft över 8578 unika besökare." Verkar nästa som grabbarna bakom pirate bay står bakom hela projktet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag förespråkar, det har jag alltid gjort, livstids - tills den dagen dom faktiskt dör - fängelsestraff. Den här typen av lagstiftning är naturligtvis mycket svår, och naturligtvis mycket kostsam, att upprätthålla, men det vore det bästa slaget av straff enligt mitt tycke. Att dömma en människa till döden är naturligtvist ett billigt och snabbt sätt att bli av med problemet, men enligt mig har inte pedofiler gjort sig förtjänta av ett dödsstraff. De förtjänar något mer smärtsamt och långvarigt straff - i livet. Nej, mitt kort ligger för isolering i kammare - livet ut - med dropp som upprätthåller människan att leva vidare - samt med tvångströja så personen saknar möjlighet att på något sätt kunna ta livet av sig. Det vore grejer det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||