FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Read Only
|
Vad tycker ni om mitt nya projekt Jmail.nu
http://www.gratiz.se/jmail/ SÅ ser den ut. På Jmail kommer man alltså kunna skicka mail till varandra samt bifoga filer utan att du behöver registrera dig. Du kan skicka flera gånger om dagen. Ge gärna konstruktiv kritik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.dimac.net/ har en produkt med samma namn- jmail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det inte en ganska stor risk att tjänsten används för att skicka spam?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
Vet inte vad jag ska göra för att förhindra det. Jag menar tom Hotmails används för att skicka spamm och alla tycker vi det är irriterande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
renkis>> Tycker det är en utomordentligt dum idé, vad tror du ditt webhotell kommer att säga när din sida kommer användas för att göra massutskick av spam? Det är bara en tidsfråga innan det sker om du låter folk skicka mail oregistrerat utan några spärrar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Använd CAPTCHA för att spärra spammare. Borde väl funka?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
Vad tycker du om idéen och sidan då? är namnet bra osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
renkis>> Det var inte meningen att vara elak, men en sån grej måste man alltid ha i bakhuvudet vad man än skapar för tjänster på nätet...
Captchas anser inte jag är så bra eftersom i princip alla tillgängliga idag går att bryta, läs Kaffes inlägg i tråden på Klientsidans teknologier. En annan grej man skulle kunna göra är ju t.ex. att göra en spärr så att varje Ip-nummer bara kan göra t.ex. 2 submits per dag. Men min mening är ändå att själva grundidén är fel, man ska inte kunna skicka email helt anonymt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Read Only
|
Tack för att du förklarar
![]() Tror ni jag får många besökare på den eller? |
||