Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rubrik som borttages

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-17, 21:57 #21
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem
webdocs avatar

Citat:
Originally posted by Aidex@Aug 17 2006, 21:29
Samma sak gäller på WN som i alla andra sociala sammanhang. Som ny får man akta sig vart man trampar. Som gammal medlem behöver man inte vara lika försiktig.
Vi gör ett enkelt exempel av det; Om Bertil som bara postat två inlägg skriver att ”Jag säljer webbannoser”, så kan det uppfattas som egenreklam. Men skriver Konrad som postat 2000 inlägg samma sak så uppfattas det väldigt annorlunda. Konrad har genom åren redan bevisat att han inte är någon spammare. Det har Bertil inte gjort och hans inlägg riskerar därför att bli raderat, även om innehållet är detsamma. Jag ser absolut inget fel i det. Samma sak gäller när du tagit ditt körkort. De tre (eller är det fem numera?) första åren blir du av med körkortet för minsta förseelse. Men har du klarat testperioden så har du bevisat att du kan/vill följa reglerna och man ser därför inte lika strängt på ett regelbrott.

Jag har inte en aning om vad det stod i webdoc´s inlägg. Jag vill därför bara kommentera vad som sagts i den här tråden och inte om det var rätt/fel att radera webdoc´s inlägg.
Själv har jag skrivit över 250 inlägg och aldrig fått något raderat. Eftersom en av mina farligaste konkurrenter dessutom är moderator här, så borde det vara ett tecken på att det är ganska högt till tak. Men visst kan det vara så att du har blivit dåligt behandlad. Någon moderator kanske raderade ditt inlägg på felaktiga grunder. Läs reglerna igen. Om du anser att du inte bryter mot någon regel – så posta inlägget ingen.
Accepterar din åsikt.
Egentligen inget fel i det du säger.
Men det går att tolka situationen på olika sätt.
Att man är hårdare mot nya medlemmar än gamla, behöver inte vara positivt.
Nya medlemmar / kunder borde vara viktiga - för tillväxt etc.
Att hans inlägg som var grövre än mitt och 3 andras, ej raderades,
för att han var admin / äldre i wn ... behöver ej vara rätt.
Du tog en bild med körkortet...
Man kan jämföra det med en lärare och elev också. Läraren som lär ut och går emot vad han säger
bör straffas hårdare än eleven, som är ny. Gör eleven ett fel av det han lärt sig...är inte
det like allvarligt som när läraren felar. Dvs. Den som sätter regler, men ej följer dem själv, och
samtidigt går emot personer som "ej kunde" reglerna eller är "ny i reglerna" anser jag är fel.
Men ... låt oss inte blossa upp allt igen ... allt är lugnt.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 22:46 #22
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Va fan... Ska man vara politiskt korrekt och tvättäkta moraltant för att vara moderator? Idioti. Mats är klockren som moderator och hans verksamhet är fan så mycket rumsrenare än de spammare, svartarbetare, ripoffartister, pojkrumsdirektörer med mera som verkar hitta hit numera.

Förövrigt så borde tråden spärrats för länge sen pga. OT om man nu ska vara moraltant och hålla på reglerna...
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 23:18 #23
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Visserligen känns det som det är dags att förpassa hela den här tråden till papperskorgen.

Citat:
Originally posted by webdoc@Aug 17 2006, 16:03
Glömde nämner ...
Att det setts som egenreklam tycker jag låter konstigt.
Jag har köpt domäner här på wn, som gör reklam att de säljer sina domännamn -- det går ju inte under egenreklam etc ...
Webbhotell ... att man vill köpa det - eller sälja ... är inte detsamma. Om jag däremot som du marknadsför sajthotellet och berättar
hur bra du är - med alla dina paketpriser osv ... en helt annan sak ... det är egenreklam ... eller har jag fel?
Efter att mitt inlägg besvarades av ett annat webbhotell och det började spåra ur börjad jag känna mig lite tveksam om mitt eget inlägg. Därför bad jag en opartisk moderator se över tråden och mitt inlägg modererades bort.

Om jag skulle skriva om paketpriser vore det egenreklam. Om Mats skulle skriva något om porrfilmer i syfte att sälja vore det också egenreklam. Att han sedan skrev "Jag säljer porr" vet jag inte riktigt om det låg något värde i det.

Fördelen med WN är att det går att diskutera saker. Jag har aldrig handlat från Lastbryggan, men jag har förstått att porr är bara en liten del av produktutbudet. Den som vill agera moraltant och jaga porrindustrin kanske skulle fokusera mer på de som driver rena porrsajter och som också är medlemmar på wn.

Personligen tycker jag att det vore fint om webdoc åtminstone vågade stå för vilket företag han/hon representerar genom att fylla i en professionell hemsida i profilen.

För övrigt har jag flyttat en av dessa "webbhotell köpes" trådar till Papperskorgen; men det är någon annan som flyttat bort de första två-tre trådarna. Jag har flyttat trådarna mest för att modereringen ska vara så konsekvent som möjligt.

Det finns många som vill köpa webbhotell. Åtminstone en av de har valt att annonsera här.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 23:30 #24
webdocs avatar
Medlem

Medlem
webdocs avatar

Tack för all inlägg.
Jag har fått svar på mina frågor.
Nu går vi vidare i livet =)
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017