FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte dra mint bo till varmare breddgrader, Thailand, Hur är det att bo där?
Bankok eller andra ställen tips? Bank? Vad behövs för att få bo där? Vore glad för alla tips om sidor att läsa mer på, eller tips här. KRAMisar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mer pengar än du tror och massa tålamod
![]() Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
- Thaimat, enkelt boende, lätt motorcykel och kläder är billigt. - Annan mat, resor, medelklassboende, företagsskatter, alkohol och bensin är någorlunda billigt. - El, internet och gymkort kostar som i Sverige, eller tom mer. - Bilar är generellt dyrare här än i Sverige, undantaget pickups. Detsamma gäller en hel del importvaror från Europa. Jag tänker inte skriva en hel uppsats här, men har du mer specifika frågor så svarar jag gärna.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Detta är nog att betrakta som egenreklam, men jag har skrivit om boende här i Thailand här: - http://thai.nu/bo och här: - http://www.thai.nu/resor Jag blir inte ledsen om inlägget tas bort...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Så klart det skall vara kvar.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är ju väldigt bra information ![]() Copy paste på den informationen är också väldigt mycket så det känns helt rätt med dina länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När man flyttar utomlands får man tänka igenom vad är det viktigaste syftet med flytten?
- Spara skatt? - Bättre klimat? - Billigare levnadsstandard? - Bättre levnadsstandard? - Bättre kultur? - Lättare liv? I princip kan kan slösa pengar i alla länder, även om vissa länder nästan gratis leva i. Dock brukar istället teknik bli mycket dyrare där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det inte för varmt i Thailand?
Har aldrig varit där, men om man svettas och får huvudvärk av värmen låter det inte kul i längden. Malta är nog bättre, inte för varmt och inte kallt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Ps. Aircon FTW...
![]() |