FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#111 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
"Ett självbelåtet svar man ibland hör är ”sju år är en bra siffra, det kan ta 25 år innan en inrikes född bäbis kommer i arbete!” Den här resonemanget kanske låter övertygande för de som inte har satt sig in i frågan, men det är feltänkt. Att vuxna invandrare inte belastade välfärdsstaten som barn är något som studier givetvis redan tagit hänsyn till. Annars hade invandringens kostnader varit ännu större. Dessutom tar det som sagt inte sju år innan invandrare kommit i arbete, en betydande andel kommer aldrig i arbete." http://www.tino.us/2014/08/invandrar...man-an-raknar/ Citat:
Tror du vi kan lösa arbetslösheten genom att Ericsson anställer alla arbetslösa? Antingen går företaget då i konkurs, eller så får de sänka lönerna för alla. Men du tror företaget Sverige tjänar på att ta in arbetslösa för att göra ingenting.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det borde finnas nån anledning förutom den rent humanitära när alla svenska politiker (förutom dom med muslimfobi) är så positiva till öppna gränser?
Eller är svenska politiker helt enkelt snällare än de i andra länder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Känner många "vanliga" människor som ska rösta SD så det är givetvis så att det inte är samma parti som för 5 år sen t.ex. Men helt klart är ju att alla nassarna och rasisterna dras till det enda partiet som vill stoppa invandringen! Nästa val kanske SvP har tagit över många av dom men just nu är väl SD enda partiet som kan hjälpa nazisterna till det dom önskar mest så den stämpeln kommer ni SDare inte ifrån idag tror jag oavsett om ni gillar alla sorters människor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nyliberaler kan ju lika gärna vilja ha hit mycket invandrare för att det skapar billig arbetskraft, som av humanitära skäl.
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte ett dugg dåligt samvete! Däremot mår jag fysiskt illa när människor faktiskt försvarar nasister, riktigt sjukt obehagligt och så djupt, djupt tragiskt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Här har du ett svar:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5959101 Nu skall det vara sagt att jag inte känner till hela händelseförloppet. Kanske har Moderaten sagt rasistiska saker innan SR spelade in, men hur man kan få det som spelas upp här till att vara ett rasistiska uttalanden övergår mitt förstånd. Det är visserligen inte speciellt trevligt att kalla någon/några för drägg men det är inte rasistiskt. Eller ligger det rasistiska i att denne Moderat anser att man bör stoppa vissa personer (kanske ex. kriminella, terrorister och grova krigsförbrytare?) från att få svensk medborgarskap? Men även om man skulle anse att det är förkastligt att kalla människor på flykt för drägg och att man inte tycker att någon särskild kontroll skall göras vid gränsen, anser jag att det inte ens med stor vilja går att få uttalandet till att vara rasistiskt. Men Sveriges Radio och övrig media tycks anse detta, på vilka grunder undrar jag? Kanske behövs en allmän informationskampanj om vad rasism är eller så behöver Sverige kanske en upprätta en ny helt egen definition för begreppet rasism. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||