Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014
Vänsterpartiet (V) 8 5.48%
Miljöpartiet (MP) 9 6.16%
Socialdemokraterna (S) 18 12.33%
Centerpartiet (C) 8 5.48%
Folkpartiet (FP) 4 2.74%
Kristdemokraterna (KD) 6 4.11%
Moderaterna (M) 49 33.56%
Sverigedemokraterna (SD) 38 26.03%
Feministiskt initiativ (F!) 1 0.68%
Piratpartiet (PP) 5 3.42%
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-09, 07:21 #101
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
Vill bara fråga er vad ni tycker om de här:

Såg att min förra chef (som har alla hans anställda på facebook), uppmanade i två inlägg att ALLA som inte röstade något annat än på moderaterna skulle förklara sig själva.
Herre gud.... Screenshot och sedan ett mail till valfri dagstidning!
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 08:33 #102
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Öööh, SDs valmanifest innehåller nästan ingenting annat än just känslor!
Du är trött på den svenska solidariteten! Till skillnad från vilken solidaritet?

1. Det är ju den som SD bygger sitt partiprogram på!
2. OK, men då skippar vi solidariteten så får vi se hur du reagerar när du inte längre har någon välfärd att vända dig till, inga arbetslivsförsäkringar, ingen trygghet över huvud taget. Hoppas att du bor i rätt kommun bara.
Jag bor i fel kommun (Eskilstuna) och p.g.a. det känner jag att man bara bidrar till välfärden utan att få något tillbaka. Vi har mest socialbidragtagare i hela landet och jobbmöjligheter är väldigt dåliga i kommunen. Vill man jobba får man pendla till Stockholm och har man inget jobb, så har man inte råd att börja göra det (pendlarbiljett kostar 4000kr/månaden).

Fick ett jobb i Stockholm efter att ha klarat mig på mina sparpengar i några veckor. Jag försökte hitta ett lokalt jobb först och främst för att slippa pendla till Sthlm vilket tar 4-5 timmar om dagen tur/retur. Hade ett dilemma och det var att mina pengar antingen räckte till att betala räkningar eller till att köpa pendlarbiljetten.

Gick då till socialtjänsten för att få hjälp med min ekonomiska situation för en (1) månad och tror du man fick det? Nej. Köpte pendlarbiljetten ändå och diverse räkningar, etc. gick till inkasso. Men jag fick iaf ett jobb.

Vad jag menar med att jag är trött på svensk solidaritet, är att man ska hjälpa alla överallt, men man skiter i de som bidrar till välfärden. Bara de som inte kan eller vill göra något får ta del av välfärden (iaf i Eskilstuna).

Och varför SD? Jag har inget förtroende för de partier jag vuxit upp med. Kristdemokraterna skulle kunna vara ett alternativ men de har för lite mandat för att kunna ändra på något.

Senast redigerad av Kimppa den 2014-09-09 klockan 08:37 Anledning: komma-tecken, etc.
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 08:46 #103
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Sep 2014
Jenkler Jenkler är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Sep 2014
Citat:
Ursprungligen postat av glastron Visa inlägg
Varför kan man bara välja mellan massinvandring eller ingen invandring? Vad ska man rösta på om man tror att det som är bäst för samhället är en reglerad invandring i nivå med övriga europeiska länder?

Vad är agendan med dagens invandring? Är det ett amerikanskt samhälle med lönedumpning, ökat kriminalitet och stora klasskillnader? Jag tror att vi är på väg åt det hållet. Inga länder i väst har en helt oreglerad invandring, vet inte hur det går ihop med allas lika värde!? För visst gör vi skillnad på folk och folk.
Jag känner bara att när man har invandring så måste man ta hand om folket som kommer in. Man borde se till att folk får arbete och då kanske det är bäst att fokusera på vi som bor i sverige först oavsätt vilket land man kommer ifrån.
Jenkler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 08:51 #104
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
Vem tror du har publicerat följande text?
"Det är glädjande att se att vi på 69 år lyckats vända från att se judarna som en fara till att se dem som en tillgång."
Magnus Söderman, medlem i Svenskarnas Parti och tidigare en av företrädarna för Svenska Motståndsrörelsen?
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 09:59 #105
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Oj vad mycket rasister det fanns här då, blev jag förvånad? nä.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 10:11 #106
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Flitig postare

Rasist, kommunist, mansgris, surkärring, paragrafryttare, kvinnohatare, kränkta arga vita medelålders män, arga unga män ...

Visst finns dom på riktigt.

Men det är också bekväma ord att slänga ur sig när argumentationen tryter.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 11:35 #107
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jenkler Visa inlägg
Jag känner bara att när man har invandring så måste man ta hand om folket som kommer in. Man borde se till att folk får arbete och då kanske det är bäst att fokusera på vi som bor i sverige först oavsätt vilket land man kommer ifrån.
Den viktigaste anledningen är naturligtvis den humanistiska, när det är som värst kommer naturligtvis flest. Ja, vi har råd, vi är knappast ett fattigt land. Men så fort Aftonbladet skriver att en pensionär har blivit illa behandlad så tror plötsligt alla i hea landet att vården har slagits i spillror och SD proklamerar glatt att det är massinvandringens fel. Om världen vore så svart/vit och enkel så skulle det ju inte finnas några problem alls, det är ju så enkelt att lösa...

Dessutom kommer de allra flesta så småning i jobb och bygger på så sätt upp landet, välfärden etc. etc. Att inte ta emot flyktingar när det finns möjlighet är ungefär som när en trader inte köper en aktie när det finns tillfälle eller ett företag inte tar en långsiktig investering. I båda fallen går de till slut under eftersom de inte tar möjligheterna att på sikt tjäna pengar och utvecklas.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 11:40 #108
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Jag bor i fel kommun (Eskilstuna) och p.g.a. det känner jag att man bara bidrar till välfärden utan att få något tillbaka. Vi har mest socialbidragtagare i hela landet och jobbmöjligheter är väldigt dåliga i kommunen. Vill man jobba får man pendla till Stockholm och har man inget jobb, så har man inte råd att börja göra det (pendlarbiljett kostar 4000kr/månaden).

Fick ett jobb i Stockholm efter att ha klarat mig på mina sparpengar i några veckor. Jag försökte hitta ett lokalt jobb först och främst för att slippa pendla till Sthlm vilket tar 4-5 timmar om dagen tur/retur. Hade ett dilemma och det var att mina pengar antingen räckte till att betala räkningar eller till att köpa pendlarbiljetten.

Gick då till socialtjänsten för att få hjälp med min ekonomiska situation för en (1) månad och tror du man fick det? Nej. Köpte pendlarbiljetten ändå och diverse räkningar, etc. gick till inkasso. Men jag fick iaf ett jobb.

Vad jag menar med att jag är trött på svensk solidaritet, är att man ska hjälpa alla överallt, men man skiter i de som bidrar till välfärden. Bara de som inte kan eller vill göra något får ta del av välfärden (iaf i Eskilstuna).

Och varför SD? Jag har inget förtroende för de partier jag vuxit upp med. Kristdemokraterna skulle kunna vara ett alternativ men de har för lite mandat för att kunna ändra på något.
Och då tycker du på fullt allvar att ett parti med nazisitiska rötter är bra!? På vilket sätt skulle de kunna hjälpa dig med välfärden? Förstår du hur farligt det resonemanget är? Du menar alltså att ett parti med så många lik i garberoben, våld, nazism, hat skulle vara bättre än ett eventuellt trött moderat eller socialdemokratiskt parti? Är inte svaret då om du nu kämpar så hårt att engagerade dig i politiken och att försöka skapa förändring och engagemang där trötta politiker har tappat gnistan (eller vad nu problemet är).
Svaret kan ju inte rimligen vara att vilja ha en ny hitler??
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 12:03 #109
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Att inte ta emot flyktingar när det finns möjlighet är ungefär som när en trader inte köper en aktie när det finns tillfälle eller ett företag inte tar en långsiktig investering.
Varför är det då bara FI och Miljöpartiet som propagerar för helt fri invandring? Varför tar vi bara emot någon promille av världens flyktingar när vi skulle kunna ta emot flera procent?

Det finns en tydlig skiljelinje där alla partier utom SD påstår att massinvandring är en vinstlott för Sverige, man må hävda detta utifrån etiska, ideologiska, humanitär och humanistiska skäl.

Men att tro att vi ekonomiskt som land tjänar på att ta emot stora grupper många gånger lågutbildade människor , samtidigt som vi internt talar om att svensken i gemen måste höja sin utbildningsnivå för att kunna hävda sig i framtiden, är föga troligt.

Självfallet spelar det roll för ekonomin vilka flyktingar vi tar emot, att tro något annat är att lura sig själv.

Senast redigerad av spexer den 2014-09-09 klockan 12:07
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 12:38 #110
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

En helt fri invandring är ju komplett galenskap om Sverige inte yxar rejält i lagarna kring boendestandard, gränsen för existensminimum och i välfärden generellt. Detta om något skulle öka klasskillnaderna och förmodligen innebära att socialgrupp 4 växte till Östeuropa-nivå.

Vist är det bra med visioner och solidaritet med utsatta, men som riksdagspolitiker borde man väl sansa sig lite. Det är ju inga problem att vräka ur sig saker som attraherar den egna väljarkåren. Det finns även populister bland vänstern.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017