FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Herre gud.... Screenshot och sedan ett mail till valfri dagstidning!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fick ett jobb i Stockholm efter att ha klarat mig på mina sparpengar i några veckor. Jag försökte hitta ett lokalt jobb först och främst för att slippa pendla till Sthlm vilket tar 4-5 timmar om dagen tur/retur. Hade ett dilemma och det var att mina pengar antingen räckte till att betala räkningar eller till att köpa pendlarbiljetten. Gick då till socialtjänsten för att få hjälp med min ekonomiska situation för en (1) månad och tror du man fick det? Nej. Köpte pendlarbiljetten ändå och diverse räkningar, etc. gick till inkasso. Men jag fick iaf ett jobb. Vad jag menar med att jag är trött på svensk solidaritet, är att man ska hjälpa alla överallt, men man skiter i de som bidrar till välfärden. Bara de som inte kan eller vill göra något får ta del av välfärden (iaf i Eskilstuna). Och varför SD? Jag har inget förtroende för de partier jag vuxit upp med. Kristdemokraterna skulle kunna vara ett alternativ men de har för lite mandat för att kunna ändra på något. Senast redigerad av Kimppa den 2014-09-09 klockan 08:37 Anledning: komma-tecken, etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Magnus Söderman, medlem i Svenskarnas Parti och tidigare en av företrädarna för Svenska Motståndsrörelsen?
![]() |
![]() |
#105 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Oj vad mycket rasister det fanns här då, blev jag förvånad? nä.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rasist, kommunist, mansgris, surkärring, paragrafryttare, kvinnohatare, kränkta arga vita medelålders män, arga unga män ...
Visst finns dom på riktigt. Men det är också bekväma ord att slänga ur sig när argumentationen tryter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom kommer de allra flesta så småning i jobb och bygger på så sätt upp landet, välfärden etc. etc. Att inte ta emot flyktingar när det finns möjlighet är ungefär som när en trader inte köper en aktie när det finns tillfälle eller ett företag inte tar en långsiktig investering. I båda fallen går de till slut under eftersom de inte tar möjligheterna att på sikt tjäna pengar och utvecklas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Svaret kan ju inte rimligen vara att vilja ha en ny hitler?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det finns en tydlig skiljelinje där alla partier utom SD påstår att massinvandring är en vinstlott för Sverige, man må hävda detta utifrån etiska, ideologiska, humanitär och humanistiska skäl. Men att tro att vi ekonomiskt som land tjänar på att ta emot stora grupper många gånger lågutbildade människor , samtidigt som vi internt talar om att svensken i gemen måste höja sin utbildningsnivå för att kunna hävda sig i framtiden, är föga troligt. Självfallet spelar det roll för ekonomin vilka flyktingar vi tar emot, att tro något annat är att lura sig själv. Senast redigerad av spexer den 2014-09-09 klockan 12:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En helt fri invandring är ju komplett galenskap om Sverige inte yxar rejält i lagarna kring boendestandard, gränsen för existensminimum och i välfärden generellt. Detta om något skulle öka klasskillnaderna och förmodligen innebära att socialgrupp 4 växte till Östeuropa-nivå. Vist är det bra med visioner och solidaritet med utsatta, men som riksdagspolitiker borde man väl sansa sig lite. Det är ju inga problem att vräka ur sig saker som attraherar den egna väljarkåren. Det finns även populister bland vänstern.
![]() |
Svara |
|
|