FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#131 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nä förresten, orkar inte snacka politik... Arbetslösheten lär skena vilka som än styr, punkt.
Senast redigerad av Jimmit den 2014-09-09 klockan 17:41 Anledning: Opolitisk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Patrikweb, du är så rolig. Inte alla som har samma tur och får en stor säck med pengar av sina föräldrar.
ps. Snälla sluta med särskrivningen det blir så jobbigt att läsa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jadu.
- Min förlossning stämmer! - Ingen förälderpeng till mig (inga egna barn). - Har inte gått på dagis (mor betalade dagmamma). - Grundskola m. skolmat stämmer. - Gymnasiet vet jag inte hur det finansierades (Norge betalar in studiebidrag till Sverige och så får jag den andel man är berättigad till som svensk elev ~900kr). Vet inte om Norge betalat ut andra utgifter exkl. det jag skrev (kan kolla upp det på datorn sen) - Tandvården hade jag till runt 18 och så flyttade jag utomlands i några år (nu har jag 18.000 kr beräknade tandvårdsutgifter för hösten. 30 tkr totalt men staten betalar 12 tkr) - Ingen tid på sjukhus etc förutom förlossning Nu har jag förklarat det som inte stämmer, men också det som är korrekt enligt ditt uttalande. Jag kan ju lägga till att jag inte tänk på välfärden i dessa banor tidigare men att man faktiskt får tillbaka en del av det man betalat in i skatt Senast redigerad av Kimppa den 2014-09-09 klockan 17:43 Anledning: kronor |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Privat dagmamma? Gymnasiet. inte studiemedlet utan vad utbildningen kostade, lärare/skola/böcker osv. Och du ser 12k till som du fick tillbaka av staten. Så "får inget tillbaka" blev ganska mycket. Senast redigerad av Ara den 2014-09-09 klockan 17:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det fattar en normal person med lite IQ att längre fram att det inte kommer finnas jobb i framtiden för alla. Inte med ökad befolkning och mer och mer automatisering av datorer och robotar.
Industri och produktion minskar i fysiska jobb, även om det kommer finnas viss tillväxt inom tjänster närmaste åren framåt. Fast är väl då man inte ska rösta på S utan rädda sig egen framtid och byggt upp eget kapital, för varför ska fåtal jobba o försörja andra bara. Folk är så korkade och tror staten ska lösa alla problem hela tiden, eller andra ska betala för en. Och nej behöver inte bli så farligt med högre arbetslöshet om man ställer om, men banken kan inte äga ditt boende då. Skulder o lån kommer inte funka. Folk kan även börja med egen produktion etc, i princip tror jag Sverige kan bli helt självförsörjande på mat produktion. Just nu finns inga bönder kvar i Sverige för inte lönsamt, handlar inte om överleva där. Men folk kan få räkna med sämre välfärd om man inte betalar för sig själv. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte fått pengar av mina föräldrar så sluta med det skitsnack, är självlärd och tog eget val inte bli en slav.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
"Jag betalar 160EUR mån för min privat sjukvårdsförsäkring vilket är mindre folk betalar i skatt till sjukvård i Sverige genomsnitt."
Det är ju det du är i mot? att andra ska betala för dig? Det är ju lite så försäkringar fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för du håller samtalet på en bra nivå och kallar mig korkad. Vill inte samhället ska vara helt nermonterat redan när vi väl når den tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|