FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan rekomendera Inleed, snabbt, billigt och mycket bra support. Det är i alla fall min upplevelse av dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som ett komplement till det mer teoretiska testet (webhosting benchmark) som nämns tidigare kan man även titta på det testet som precis gjordes av Ivar på Webbmekanikern. Där är det en ennan typ av jämförelse - dvs en faktiskt webbsida byggd på Wordpress och han mäter dess laddningstid och även ett stresstest.
http://www.webbmekanikern.se/artikla...-av-webbhotell Om inte annat är det extremt intressant hur "vinklingen" av ett test kan få resultaten att skilja så extremt mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar admax.se! Aldrig upplevt strul.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Denna körs på CN server för er som är intresserade: http://www.andersprytz.se/tmp/index.php (test) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Personligen ser jag det där som det bästa testet jag sett hittils. Den andra längre listan har så irrelevanta tester att det för mig med 10+ års utvecklingserfarenhet är riktigt svårt att tyda.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
######################################## | PHP BENCHMARK | ######################################## Start : 03/20/2014 12:35:50 pm PHP version : 5.3.27 Platform : Linux ######################################## Math : 2.105 sec. String Manipulation : 2.333 sec. Loops : 0.775 sec. If/Else : 1.309 sec. ######################################## Total: : 6.522 sec. ######################################## | PHP BENCHMARK | ######################################## Start : 03/20/2014 12:34:24 pm PHP version : 5.5.9 Platform : Linux ######################################## Math : 1.714 sec. String Manipulation : 1.990 sec. Loops : 0.466 sec. If/Else : 0.761 sec. ######################################## Total: : 4.931 sec. Detta föranledde ett blogginlägg hos FS Data med uppmaning till våra kunder att välja 5.5. Inom kort kommer även 5.5 att bli standard på FS Data (med möjlighet att välja äldre version om man så önskar). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
######################################## | PHP BENCHMARK | ######################################## Start : 04/04/2014 06:40:50 am PHP version : 5.3.28 Platform : Linux ######################################## Math : 1.553 sec. String Manipulation : 2.133 sec. Loops : 0.673 sec. If/Else : 1.301 sec. ######################################## Total: : 5.660 sec. ######################################## ######################################## ######################################## | PHP BENCHMARK | ######################################## Start : 04/04/2014 06:42:47 am PHP version : 5.5.10 Platform : Linux ######################################## Math : 1.471 sec. String Manipulation : 1.476 sec. Loops : 0.394 sec. If/Else : 0.753 sec. ######################################## Total: : 4.094 sec. Senast redigerad av Manufrog den 2014-04-04 klockan 12:48 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|