FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Quid: Har du testat att kontakta supporten? Ring 0771-24 08 00.
Jag hade precis samma problem som du idag på min ASP.NET site som ligger på Binero 2.0, och det hade att göra med deras IIS-problem tidigare idag. Förklaringen från supporten på att jag fick 503, men andra fick upp sidan utan problem, är deras lastbalansering. I mitt fall var applikationspoolen på en av de 14 noder som min site ligger på fortfarande stängd efter strulet de hade tidigare under dagen. Den mycket trevliga och hjälpsamma killen i supporten loggade in på server efter server, tills han på nummer 11 av 14 hittade just en nedstängd applikationspool, startade den, och voila så var 503 som bortblåst! |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har det kommit igång för mig, så man får väl anta att alla applikationspooler för mina sajter är igång nu.
Men det känns ju lite sådär att flera webbplatser är oåtkomliga för många besökare samtidigt deras driftblogg säger att allt är okej? Så om man går tillbaka till frågan jag ställde innan: Kan man lita på deras övervakning? Nej, tydligen inte. I mitt fall felar den ju på 8 timmar idag ![]() |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har haft Binero en längre tid, ligger bara på downtid mellan 98,50-99,70 varje månad, anser det bra för dem pengar man lägger ut
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon annan som har problem med att skicka upp filer eller ladda ner från Binero?
Med ftp så misslyckats det ofta så man får köra med resume för att lyckas och via deras kontroll panel så blir det bara timeouts och ibland 404 fel. Sedan när man provar att ladda ner så går det fruktansvärt långsamt och ostabil fart. Trodde först det va något med uppkopplingen på jobbet men det är precis likadant nu hemma. Har varit så dom 2 dagarna jag provat. |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är också tokigt missnöjd med Binero, tycker laddtiderna på min sida har försämrats något fruktansvärt.
Att klicka runt i adminpanelen på en vanlig wordpressinstallation är en pina. Tipset när man kontaktar supporten är att man ska installera W3 Total Cache. Jag tycker inte det ska behövas när man har en i nyinstallerad och i princip tom wordpressblogg. Fruktansvärt missnöjd med supporten som ibland svarar på en av två frågor man har skickat in via mail. Värdelöst, förut rekommenderade jag Binero. Så är det definitivt inte längre. / David Senast redigerad av davidgbg den 2012-02-06 klockan 12:31 |
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ang. W3 Total Cache så gör supporten fel om de rekommenderar det tillägget. Tillägget har inte officiellt stöd för version 3.3.1 av WordPress och felrapporterna är många. WP Super Cache fungerar bättre. |
|||
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hela denna och förra veckan har jag upplevt binero riktigt segt både från kontoret, mobilen och hemma, tar nästan 1 minut att ladda vilken sida som helts jag har på mitt webhotells konto och har testat om det vart något som sakta ner men det är inget. Vartfan är världen påväg! Har använt mig utav pingdoom tester men får svaret Your SITE IS 92% SLOWER THEN ALL THE SITES WE HAVE TESTED! Vi snackar inte om några tunga sidor heller!
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|