FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tartareandesire: det är lite det som klippet handlar om
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
#53 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle det bli så att det inte finns några länder man kan lagra sina pengar så hade många företag helt lämnat landet.
Och om Kamprad skulle säga till staten att han lägger ner Ikea dagen efter och avskedar alla anställda så tror jag någon hade åkt suttit på knä framför han och förhandlat om skatten. Och tror du har svårt hitta större företag eller personer med förmögenheter i Sverige som inte har någon form av skatteplanering. Så skulle nog säga att det är mer som inte accepterar skattenivån än som faktiskt gör det som har stora inkomster. demokrati = vilja att andra ska betala för en, alla fall när det gäller pengar och skatt. Och är väl inte så konstigt att folk som inte har inkomster önskar sig att andra ska betala mer för dom. |
||
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
|
|||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Att jämföra skatter med vanlig konsumtion är ju goddag yxskaft så det är ingen poäng med att ens diskutera. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-04 klockan 19:58 |
||||||
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
|
Citat:
(Fredrik Reinfeldt ska för övrigt jobba i Nyhetsmorgon imorgon bitti) Och för det andra är det inte orättvist mot någon annan som är normalbegåvad. Det handlar nog snarare om drivkraft snarare än pengar. Sedan råkar deras drivkraft leda till stora inkomster, till skillnad från flumkonstnärers drivkraft som då kan anses felriktad om pengar är målet. Men visst, testa att införa lika lön för alla arbeten i Sverige medan jag sticker till playan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom har ju nått en sådan gräns där skatten i grunden inte spelar någon roll längre. Men tror om dom hade haft betydligt högre skatt från början innan dom blev så rika hade saken varit annorlunda. Men nu pratar du om personer från USA så lite långt ifrån Sverige regler med. Hade jag haft en miljard eller mer på mitt konto redan så hade jag nog med även faktiskt skitit att ens orka bry mig om skatt. Men att bli av med över 1 miljon för kunna få ha kvar 1 miljon hade jag aldrig tillåtit. |
||
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tjena Grabbar ( förmodar ni inte går i kjol
![]() Tycker ni båda har bra argument , så man fint brukar säga medelvägen är alltid bäst , men problemet är den som skall styra upp medelvägen. Som sagt livet är inte rättvist flickor .... Ha en go kväll.... |
|||
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Huruvida de personer som nämndes haft andra åsikter tidigare är ingen poäng med att spekulera i på det viset du gör då vi inte kan veta något om detta. Förmodligen var de fullt upptagna med annat förr så att de inte ens funderade över att engagera sig i frågan.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-04 klockan 23:42 |
|||
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |