FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Tycker du det är dags för en förbättring i WN`s Köp&Sälj? | |||
Nej, är nöjd, ändra inget! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 23.17% |
Ja, En förbättring av något slag behövs verkligen! |
51 | 62.20% |
Neutral! |
12 | 14.63% |
Antal röster: 82. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Detta med att raderade inlägg "syns" i tråden var något som ändrades för något år sedan just för att det skulle bli tydligare med varför inlägg raderades.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-22 klockan 21:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ibland är det bra att inte bara utgå ifrån sitt egna perspektiv eller av de som sköter sidan, utan av dess medlemmar och besökare..
Vi får väl se vad röstningen leder till helt enkelt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-22 klockan 21:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Totalt värdelös.
Det är en skam att lägga ut något till försäljning här, alla tror att de ska kunna köpa premiumdomäner till LIDL priser. Det går inte att lägga upp en försäljning utan att hela tråden blir nerkladdat om hur dum man är när man satt sitt pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kommentarer av typen "domänen är för dyr" tas bort om de rapporteras, däremot finns det uppenbarligen många som kan tänka sig att sälja sina produkter till ett lägre pris än det som ursprungligen sätts (se exempel på några av de senaste försäljningarna) så det är en balansgång där.
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
So far so good, har iofs bara sålt och inte köpt något. Men bara man är tydlig med allting och inte flummar iväg och ändrar priser hit och dit, budgivningsdatum och förhållanden kring köpet så fungerar det som det ska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, detta var just en rolig tråd. Måste bara kommentera ...
Inte konstigt att det uppstår diskussioner, när kanske hälften av försäljningar av kod eller sidor är ett jädrans skämt av medlemmar som lagt in några svar och sedan försöker kränga något som inte fungerar eller där man inte lägger korten på bordet angående vinster, kostnader, licenser mm.. Dena typ av medlemmar har ökat ganska kraftigt de senaste åren. De mer seriösa är mindre aktiva eller lämnar WN. Det finns ett antal försäljningar där försäljaren lagt allt på bordet, inget via PM och det har gått bra. Exempel var väl någon gästboktjänst där tråden var sansad och bra, men där döljdes inget ... tror det blev försäljning och till en bra summa. Att sedan ge DP som exempel är hur kul som helst! ![]() Citat:
jeeboy, antar att du fortfarande är irriterad över din TV-domän. Inse bara att avdelningen är inte värdelös för att ingen här vill köpa din TV-domän för det priset du vill sälja. Du hade annonsen ute länge och ingen utanför WN var intresserad heller eller? När samma sak kommer upp med jämna mellanrum, trådarna pushas och pushas, så får man negativa svar för att medlemmarna mår illa av att se samma sak om och om igen. Citat:
knullis, det behövs ingen bättre avdelning eller auktionsdel utan seriösa säljare och köpare. Köpte en domän av dig en gång och du orkade inte ens besvara flera PM från mig. Fick aldrig betalningsinfo eller något PM om något. Bara ignorans. Med avseende på din senaste försäljningstråd om nerlagda forumet skickade jag PM. Fick inget svar heller. Kanske var det obekväma frågor jag ställde. Vad vet jag. Så för att en avdelning skall fungera bra så tror jag att det behövs seriösa säljare och köpare. Inte något kod som håller reda på buden. ----- Men om man lägger in något system så har jag ett bra förslag: - innan trådar sätts ut måste medlemmen lägga in sitt namn och personnummer/organisationsnummer, samt godkänna dessa villkor. - när försäljningen är klar sänds data till skatteverket vad gäller försäljningen, säljaren, summan och information om varan. Detta bör ju kanske rensa en del oseriösa säljare som säljer som "privatpersoner" och förmodligen inte betalar skatt för alla sidor/domäner/skript. ![]() Senast redigerad av Helix den 2011-07-22 klockan 23:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hela tråden visar på det jag m.fl. hävdar: skriver man en korrekt beskrivning av vad som säljs och bemöter frågor på ett hyfsat sätt så är det inga problem att sälja objekt på wn. Jag har aldrig haft problem med vare sig att sälja domännamn eller hårdvara men jag förväntar mig heller inte att någon ska betala överpris.
Sen så är det få saker som inte kan förbättras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har aldrig haft några problem, tror att men bra beskrivning/information kommer man långt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tycker hela tråden/omröstningen visar att det är dags för ändringar
|