FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ser man till LAS så kan 1 samtal på 1min kosta företaget massa timmar och extra personal.
Du måste vara ett riktigt stort företag för ha råd med 24/7 personal vakna på plats, och då får man ju även räkna på att tjänsten + SLA avtalet är betydligt dyrare med. Det går ju åt en hel del heltidsanställa för klara ha en person vaken 24/7 om man ska följa LAS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Tex så har jag blivit väckt mitt i natten av en kund som ringde akut för att hans mail inte fungerade, efter att ha masat mig ur sängen och kollat så visade det sig att han missat domänförnyelsen hos SE-Direkt, jag blev iaf inte glad.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
IT-miljön är nog inte det som orsakar flest joursamtal, det är kunder som exempelvis tycker att ett glömt lösenord är ett driftproblem och något som jouren ska åtgärda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Samarbete mellan bolag kanske skulle kunna vara ett bra sätt att nå en högre, upplevd, tillgänglighet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi skulle ju tex aldrig släppa in en konkurrent i vårt system eller låta personalen hos en konkurrent besvara våra supportärenden, antar att dom flesta webbhotell skulle tänka ungefär lika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte samarbete men att man utnyttjar en tredjeparts jour som sitter vaken, typ larmcentralen/securitas. De har inga kunskaper och kan inte göra något, men kan svara i telefon, ställa frågor utifrån ett formulär, samt ställa frågan om kunden är villig att betala för att man ringer och väcker en tekniker.
Sen har jag personligen lite svårt att förstå hur en nattlig insats kan kosta 20 k även om den kräver inställelse, så länge det bara handlar om en person. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag syftar på att man får möjlighet via webbsidan att betala. Även om klockan är 23.00, att via kortbetalning få iväg en betalning och på så sätt få tillgång till ett journummer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns många gånger jag inte ens skulle orkat bry mig för ens 10k för det ändå är så lite pengar och det är inte är värt det ibland. Visst att man kanske skulle kunnat ha någon betaltjänst som genererar fram en kod för komma fram på jour, största problemet är ju att det kan vara svårt att garantera en jour tjänst alla fall. När man säljer en jour tjänst så räknar man ju fram ett pris och beräknar hur många folk man kan avsätta för det. Själv så har man alltid kört med 1200:- /h efter kontorstid och om kund inte har något SLA/jour avtal så får kund ta alla omkostnader. Och då kan det bli 2000-3000/h om man behöver kalla in extra folk. Handlar ju mycket vad det gäller med, finns en del som PM mig på kvällen och saker jag löser utan ta betalt. Som vissa omstarter om det går lösa remote. Då man ändå i regel sitter med 200 fönster/flikar och massa terminaler öppna inloggade lite var stans så går det i regel fort göra vissa saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|