FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick idag återigen en faktura på några domäner som jag för länge sedan flytta till annat webbhotell. Har påtalat bristen för supporten men inget verkat hända utan dom fortsätter skicka "bluff"-fakturor.
En enkel kontroll att dom är registrar för domänerna dom tänker fakturera borde dom kunna göra, men icke. Vad tror ni det beror på: Taskiga system, ignorans eller att dom försöker tjäna lite extra pengar eller annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Samma här, fått flera fakturor på domäner som inte ens ligger hos dom. Man kan ju tycka att det inte borde vara möjligt att skicka ut fakturor på domäner som dom inte ens är registrar för.
Tack och lov tror jag inte att dom på riktigt försöker blåsa någon eller få några extra kronor, men att dom aldrig har någon koll på sina system är oroväckande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nyfiken fråga, rör det sig om .se-domäner eller andra toppdomäner...?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mm, .com i mitt fall också. Däremot så har jag haft drösvis med andra problem hos Binero som berört .se domäner, men just nu är det .com som får dessa utskick om fakturor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dom kanske har samma regler som Webbkonsulterna.se där man skriftligen måste säga upp domänen för förnyelse för att slippa bli fakturerad för domäner man flyttat eller domäner man sålt till andra och inte längre är ägare på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man får vackert förklara att de måste betala till oss eller göra en registrar transfer.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
lazat - men det där har de väl slutat med nu...? Eller håller de fortfarande på med det...?
![]() |
Svara |
|
|