FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du nån bra läsning om det här med konverteringgrad och hur man skall bygga upp en sida? Ytterst intressant ämne.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.johanwolf.se/konvertering...foersaeljning/ Enligt mig är detta nog mer en e-handlares testamente ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att det är allt viktigare med en bra design för att besökare ens ska fundera på att handla. Ser en sida ut att vara gjort 1995 så brukar jag googla mig till en annan leverantör istället, och det vet jag många andra som gör också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle vilja lägga till att man alltid ska se till att upplevas som seriös. Själv vänder jag i dörren när:
Youtubevidoes inte går att titta på för att de inaktiverats. Diverse konkursvaror blandas med seriösa varor i butikens affärsområde. Kategorier i shoppen som är tomma. När det gäller design är en bra design aldrig negativt, men en amatörmässig design kan direkt avskräcka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
En amatörmässig design får mig att leta vidare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Handlar inte design - utforming (och inte utsmyckning) om att utseendet ska vara "rätt" för det som erbjuds? Som att vara rätt klädd för en viss situation, dvs varken för fin eller för dålig. Vad det är styrs av situationen och vem man är (eller vill visa upp sig som) och vem man möter.
Ett enkelt vandrarhem som har en sida som liknar Hiltons kan nog vara lika "fel" som en webbshop för dyra smycken som liknar Blocket. Men jag skulle nog kunna tänka mig att handla "gårdstillverkade" produkter på en sida som ser hemknåpad ut men knappast datorprylar från en sådan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Syftet med min sida ska hänga ihop med designen. Svårt att sälja lyxartiklar på en sunkig Jetshopaffär om ni förstår vad jag menar.
Design i min värld (i alla fall den yrkesmässiga) är att leda besökaren dit mitt syfte är. Är mitt syfte att sälja så dyra saker som möjligt då handlar designen om att minimera hinder för att köpa och förhöja värdet på mina produkter så de ser exklusivare ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant lista. Lägger till en liten rad om det är okej.
34- Många betalningsalternativ (kort, postförskott, faktura, förskott) Samt fast fraktkostnad tycker jag, beroende på vad man säljer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|