Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konstruktiv feedback på webshop önskas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-12, 04:13 #1
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Medlem

Standard Konstruktiv feedback på webshop önskas

Jag skulle vilja få konstruktiv feedback på http://www.pysslorama.se/
som säljer smyckesdelar: http://www.pysslorama.se/2-smyckesdelar
scrapbooking http://www.pysslorama.se/3-scrapbooking
broderier http://www.pysslorama.se/4-broderi
och sy och sticktillbehör http://www.pysslorama.se/5-sy-sticka

Gärna både negativ och positiv så att jag får synpunkter på vad som bör ändras och vad som jag bör behålla och kan ta med mig till andra projekt. Det är lite jobb kvar, men sökmotorerna har redan börjat indexera eftersom en utvecklare länkade till mig som referens och jag har valt att inte blockera dem. Jag har fått första beställningarna via sökmotorer så det är lika bra att köra och ändra efter hand och då kan jag lika gärna ta feedback nu.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 04:24 #2
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
inte ett SEO försök va?
Hade räckt att länka till förstasidan.
är för trött men jag ska försöka ge lite konstruktiv feedback imorgon
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 04:35 #3
Medlem

Medlem

Jo ett litet SEO-försök. Jag skulle helst få lite inlänkar till respektive kategori eftersom jag konkurrerar med renodlade butiker som säljer antingen smyckesdelar, scrapbooking, eller broderier, etc. Sen är kategorierna skiljda åt i färg.
Jag ser framemot lite konstruktiv kritik. Själv vet jag ju vad jag tycker är mindre bra, men jag vill höra andras synpunkter. En del av sajtens utseendet beror på andras synpunkter och inte mina egna. Hade jag kört på som jag ville ha det så hade den blivit mer stilren, men jag valde att böja mig för "massans" åsikter.
Oläst 2010-11-12, 10:59 #4
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar

Reg.datum: Apr 2008
Fin webshop!

Gillar inte färgerna, men det är kanske för att jag är man.
Rosa och vinrött är väl inte mäns favoritfärger, men det är väl mest kvinnor som kommer att besöka den.

Ikonerna i botten är jag tveksam till. Finns nog bättre passande.

Erbjudande. Nu är du kanske inte igång riktigt, men har man en erbjudanderuta så borde det vara lag på att där alltid är ett erbjudande!

Tips: Be några kvinnliga bekanta uttala sig om färgsättningen!

Lycka till med din satsning!
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 11:20 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Bara jag Visa inlägg
Fin webshop!

Gillar inte färgerna, men det är kanske för att jag är man.
Rosa och vinrött är väl inte mäns favoritfärger, men det är väl mest kvinnor som kommer att besöka den.

Ikonerna i botten är jag tveksam till. Finns nog bättre passande.

Erbjudande. Nu är du kanske inte igång riktigt, men har man en erbjudanderuta så borde det vara lag på att där alltid är ett erbjudande!

Tips: Be några kvinnliga bekanta uttala sig om färgsättningen!

Lycka till med din satsning!
Ja sajten och färgerna är med kvinnor i åtanke. Jag hade ett gäng kvinnor som fick uttala sig om 2 designförslag och den jag kör med nu är den som i princip alla förutom jag och frugan gillade bäst..Så jag lyssnade på "kunderna". Jag håller med om ikonerna i botten. Jag skall försöka hitta något mer passande när jag får tid över. Tack för tipset om erbjudande. Det skall alltid ligga något där, så jag skall lägga upp några erbjudanden. Tack så mycket för kritiken
Oläst 2010-11-12, 14:17 #6
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Strålande vacker webbshop tycker jag!

Siten känns alldeles för långsam. Det tar 3-4 sekunder för varje sida att ladda. Sedan kanske du någonstans skulle ha lite informationssidor om scrapbooking som hobby och att bygga hemmagjorda smycken. Det kan du säkert tjäna inlänkar på särskilt om du själv länkar till föreningar inom dessa områden för sådana måste ju finnas? Och ju fler som intresserar sig för hobbyn desto fler potentiella kunder får du.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 14:30 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Strålande vacker webbshop tycker jag!

Siten känns alldeles för långsam. Det tar 3-4 sekunder för varje sida att ladda. Sedan kanske du någonstans skulle ha lite informationssidor om scrapbooking som hobby och att bygga hemmagjorda smycken. Det kan du säkert tjäna inlänkar på särskilt om du själv länkar till föreningar inom dessa områden för sådana måste ju finnas? Och ju fler som intresserar sig för hobbyn desto fler potentiella kunder får du.
Inte bra att den upplevs långsam. Har jag för många besökare från WN? Just nu har jag en budget-hosting så jag kanske behöver uppgradera framöver för jag kommer att ha fler och fler produkter och förhoppningsvis fler besökare. Jag har en ganska tajt budget för det här så jag har hållit nere utvecklingskostnaderna för programmering och design, kör på betalmetoder utan fasta avgifter, billig hosting (men anpassad för mitt ehandelssystem som förövrigt är gratis), litet lager till att börja med. Jag vill inte slänga iväg för mycket pengar innan jag vet om det kommer att fungera.

Informationssidorna kommer att komma. Jag har sidorna färdigt, längst ned till höger men dock är dom tomma på information. Men det kommer att komma.
Oläst 2010-11-12, 17:31 #8
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Brev väldigt positivt förvånad när jag såg butiken, det brukar alltid vara så stela och tråkiga. Bra också med stora bilder och kul med interaktiviteten att man kan se om fler kollar på samma produkt -kan man chatta med varandra?

Men jag undrar över följande punkter:

1. Språket, ska det vara både engelska och svenska?
2. Tomma kategorier borde inte visas, ta bort dem automatiskt.
3. Högerspalten är väldigt mycket längre än innehållet, anpassa längden automatiskt med JavaScript?
4. Blog och newsletter i högersplaten kanske kan vara under samma rubrik eftersom de ändå inte visar någon content.
5. Invoice fee står under rubriken "CUSTOMERS WHO BOUGHT THIS PRODUCT ALSO BOUGHT"...
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 18:08 #9
Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling

Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling

Snygg logga! Även menyn var trevlig, men nästan lite dålig kontrast mellan bland annat tredje och fjärde alternativen. Kanske en omplacering skulle hjälpa?

Bakgrunden var ganska jobbig tycker jag, speciellt när man börjar scrolla. Skulle nog ha kört med enbart en av de röda färgerna som bakgrund.

Varukorgen och de andra ljusrosa elementen kanske borde göras mörkare - till samma färg som i menyn.

Siffran i början av alla sidors adresser kan uppfattas som lite förvirrande. Förstår att de är ID:n, men skulle det inte räcka med bara namnet på varje sida? Så länge som du kör en indexering på den kolumnen i databasen så går det i princip lika snabbt som med ID:n.
Iggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 19:16 #10
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Det står "Smyckesdelar" även på den amerikanska sidan, loggan står också på svenska. Sen tycker jag valutan borde ändras automatiskt vid språkäändring. Det går inte att beställa saker om de inte finns på lager, ska det vara så? Annars fanns det inte mycket att klaga på, vilket system bygger webshoppen på?
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017