Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konstruktiv feedback på webshop önskas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-18, 03:33 #21
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av UnikGrafik Visa inlägg
Tusen tack för presta modul tips! Har fortfarande svårt att välja mig att jämfört tex med WordPress så är dessa moduler inte så många, inte så jättebra och dessutom rätt så dyra... well i alla fall prestashop verkar vara bra shop, gratis.

för övrigt såg i kommentarerna att någon har klagat att din shop är lite seg, det märker jag med min som är fortfarande på en dev subdomän... hostad hos Binero.

Funderar om det är Binero cluster eller Prestashop eller nån modul som segar till. Några tips?

p.s. det är viktigaste om din målgrupp gillar färgerna och designen det är de skall köpa och lockas. Så kör på, sen inget som hindrar att man förändrar fräschar upp tema lite då och då om ens kunder börjar trötta på den
Det kan vara både binero och någon modul. Nu är inte prestashop så krävande som ex. Magento som ofta kräver minst VPS och jag har aldrig kört shop hos binero men jag skulle nog undvika det. Vad det kan tänkas vara för modul vet jag ej, men med gratismoduler så brukar det alltid finnas problem med sådana som segar ner. Jag upplever att min laddar längre efter att jag körde in en facebook-gilla och det beror antagligen på facebook.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-18, 03:34 #22
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av UnikGrafik Visa inlägg
Alltså denna onepagecheckou modulen är den som Prestaworks använder i sina shoppar? http://www.canin.sk/prestashop/ som man kan köpa ut direkt från utecklaren... eller?
Ja det är samma.
Oläst 2010-11-18, 09:28 #23
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Snyggt =)

Men är det bara jag som sett att logon har en vit bg medan headern är #F8F8F8? :S

http://imm.io/27SS
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-18, 10:04 #24
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

digi: antagligen - jag har inte så bra kontrast på skärmen

Bra och tydligt gällande shopen! Du visar tydligt säljpunkter men prova byt färg på köpknappen. Orange skall tydligen vara tilltalande (säljande).

Kan du inte bygga upp urlerna som wordpress gör? Då slipper man idn. Du borde också fixa till mod rewrite för informationssidorna.

Jag håller med om att det rosa blir lite för mycket. I övrigt gillade jag hur färger använts.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-18, 12:28 #25
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Snyggt =)

Men är det bara jag som sett att logon har en vit bg medan headern är #F8F8F8? :S

http://imm.io/27SS
Det är säkert för att den inte hade vit bakgrund tidigare...Försöker fixa till översättning för sloganen under loggan och den ligger nu som två bilder. Ska se om vi kan få bort det vita.
Oläst 2010-11-18, 13:09 #26
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Här kommer lite feedback från en kvinna!

Jag tycker din butik är jättefin. Tycker du har valt en kreativ och balanserad färgpalett som sticker av litegrannm och det ger din sida en egen identitet. Det är inte lätt att skapa en design med många färger utan att det blir brokigt, men tycker du har lyckats. Lika lekfullt som innehållet, kommer att tilltala målgruppen tror jag.

Ett litet förslag. Hade jag varit du hade jag bytt taglinen under PYSSLORAMA från det smula vaga "för dig som gillar pyssel" till mer tydliga och distinkta "inspiration och webbshop för dig som gillar pyssel". Det BRODERAR ut lite mer vad man bjuds på (inspiration) och vad som är möjligt (att handla). Men det är en smakfråga.

Stort lycka till, kul att du får order innan du verkar ha kört igång, det verkar ju lovande!!!
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-21, 13:11 #27
Medlem

Medlem

Blomsterpassion: Tack för dom fina orden. Det var kul att höra. Tack för tipset om slogan. Det är något jag skall ta i beaktande.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017