Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mina domäner FÖRSVANN!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-25, 10:53 #31
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Be Loopias support om exakt tidpunkt då domänen togs bort och matcha det med de inloggningar du har i kundzonen. De brukar vara hjälpsamma vid dessa tillfällena när man behöver lite mera info ifrån dem.

mvh Jens som har haft över hundratalet domäner i flera år hos Loopia utan problem.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:12 #32
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
mvh Jens som har haft över hundratalet domäner i flera år hos Loopia utan problem.
om du tar en hagelbössa, skjuter på en vattentunna med fisk..

tror du inte det finns några fiskar då som klarar sig?

Dom fiskarna säger nog detsamma "han är skjuter inte, jag blev inte träffad".

.

inget illa menat emot dig dock, men det är ganska många som haft allvarliga problem med loopia/active24.
Dennis Holm är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:20 #33
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
om du tar en hagelbössa, skjuter på en vattentunna med fisk..

tror du inte det finns några fiskar då som klarar sig?

Dom fiskarna säger nog detsamma "han är skjuter inte, jag blev inte träffad".

.

inget illa menat emot dig dock, men det är ganska många som haft allvarliga problem med loopia/active24.
Eftersom de är störst när det gäller domäner så är det inte så konstigt att det är fler som har problem där. Det går inte direkt att säga att de är sämre för den skull.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:25 #34
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Eftersom de är störst när det gäller domäner så är det inte så konstigt att det är fler som har problem där. Det går inte direkt att säga att de är sämre för den skull.
det var inte antalet jag egentligen ville påpeka utan allvaret i problemen som uppstått.

lösenord som går att få ut, domäner som går att stjäla från andra bara man har deras kundnummer, vilket man får om man köpt domän av någon som har loopia..

Det finns fler exempel på sådant som funnits och fortfarande finns som är under all kritik.

Alla gör misstag, men sedan finns det sådant som är "skiter väl vi i"...
Dennis Holm är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:38 #35
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Eftersom de är störst när det gäller domäner så är det inte så konstigt att det är fler som har problem där. Det går inte direkt att säga att de är sämre för den skull.
Så länge de behandlar sina kunder som skit så är de sämre. Jag kan inte komma ihåg senaste gången jag fick ett trevligt supportmail tillbaka av Loopia. Frågorna besvarades inte utan att man var arrogant och dryg som vanligt.

Dessutom har de attityden "Vi skiter i förbättringar, det fungerar som det är", vilket är otroligt otrevligt.

Loopia har gått ner sig, och jag skulle aldrig rekommendera Loopia till någon.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:45 #36
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Hade problem med Loopia ganska regelbundet, största problemet då var att man i princip blev idiotförklarad av supporten och det tog många mail (vissa ärenden var man tvungen att ta per mail) innan de insåg vad de hade gjort fel. Detta var dock för ett par år sen och jag tycker att de har blivit mycket bättre.

Är en ganska stor kund till Loopia och idag rekommenderar jag dem till flera kunder, vänner och bekanta.

(Inte för att det hör till, men jag har minst lika mycket och stora problem hos t.ex. Binero).
Oskar G är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 11:47 #37
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Så länge de behandlar sina kunder som skit så är de sämre. Jag kan inte komma ihåg senaste gången jag fick ett trevligt supportmail tillbaka av Loopia. Frågorna besvarades inte utan att man var arrogant och dryg som vanligt.

Dessutom har de attityden "Vi skiter i förbättringar, det fungerar som det är", vilket är otroligt otrevligt.

Loopia har gått ner sig, och jag skulle aldrig rekommendera Loopia till någon.
Har aldrig fått ett otrevligt svar ifrån dem, tvärtom är de alltid jäkligt trevliga i framförallt telefon men också till viss del epost även om de är mer formella där. Så jag säger motsatsen.
Och som det står här ovan, de har nog inte blivit landets största domänhanterare genom att skita i sina kunder och vara dryga. Givetvis finns det fler som är missnöjda med dem än Kalles Domänservice med 100 kunder.
Har du påpekat ditt missnöje med Loopia till deras ledning?
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 12:00 #38
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Har du påpekat ditt missnöje med Loopia till deras ledning?
om loopia inte märker när det är kunder med 1000+ domäner och hundratalet återförsäljarkunder FLYTTAR därifrån.

inte bara en stor kund utan flera..

märker de inte sådana varningssignaler själva så får det vara.
Ska man behöva kontakta styrelsen direkt :/.

Nä jag släpper denna tråd för nu börjar bli lite väl gnällig känns det som :P.
Dennis Holm är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 12:04 #39
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Har du påpekat ditt missnöje med Loopia till deras ledning?
Flertalet gånger. Senast idag faktiskt. Men den där Kirsi på supporten som jag hela tiden verkar få gör mig så arg.
Jag har varit kund hos Loopia i sju år, och det har bara gått utför hos Loopia för mig. Man skall behandla varje kund som om den vore
den enda de har. Det gör inte Loopia idag. Under tidigare ledning, Sam Nurmi, gjorde Loopia det.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2010-10-25, 12:15 #40
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Så länge de behandlar sina kunder som skit så är de sämre. Jag kan inte komma ihåg senaste gången jag fick ett trevligt supportmail tillbaka av Loopia. Frågorna besvarades inte utan att man var arrogant och dryg som vanligt.

Dessutom har de attityden "Vi skiter i förbättringar, det fungerar som det är", vilket är otroligt otrevligt.

Loopia har gått ner sig, och jag skulle aldrig rekommendera Loopia till någon.
Håller med dig om det senare. Känns lite som att de stått och tittat på Binero och blivit helt handlingsförlamade.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017