FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle hälla upp en stor stark, titta på någon film. Uppenbarligen har ju något blivit fel och ingen här kan ju hjälpa dig (om ingen råkar jobba på loopa och har lust att hjälpa dig en helg)
|
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Hänger inte med där... Bagis är väl söderslang för krona.
10 bagis = 10 kronor Eller? |
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det har jag också för mig...
Det måste vara fel i Wikipedia-artikeln. http://sv.wiktionary.org/wiki/bagis Synonymer * spänn * pix (synonymer för 1 kr) Se även * släng * lax * papp * para (synonymer för 1000 kr) |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-10-25 klockan 13:41 |
||
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter koll med några genuina Söderkisar så ska det enligt dem vara bagis = krona
Case closed ![]() |
||
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta var onekligen intressant!
De personer jag frågade trodde också att bagis betyder tusen. Men det är mycket möjligt att vi som ej är söderkisar inte hajar tugget ![]() Söder är inte heller hela världen, så ordet kan ha en annan betydelse på ett annat ställe. Dock är det ändå inte bra att använda termer vars mening är oklar. Däremot kan vi alla hålla med om att riksdaler inte längre existerar, men som också nämns i bannern ![]() Senast redigerad av iostream den 2010-10-25 klockan 14:10 |
|||
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Stängt ämne |
|
|