Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-08, 16:49 #121
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag uppfattar PP som ett enfrågeparti medan SD är mer populistiska och har anpassat sig. De ger ett rätt seriöst intryck även om det är många tveksamma personer aktiva i partitoppen.
Vet inte om man kan kalla deras sjungande på färjan för att ge ett seriöst uttryck? Anders Borg verkar inte heller vara särskilt imponerad då han kallade deras budget för ett "sammelsurium"
Oläst 2010-09-08, 16:52 #122
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fel, inget parti saknas, se sista alternativet

Skrämmande många på SD och skrämmande få på MP hittills. Man skäms nästan för att vara svensk eller WN.are.
+1 på mig där!
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:03 #123
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Reg.datum: Dec 2004
Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:09 #124
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
Jag tycker det är mer skrämmande med folk som saknar respekt för andras trosuppfattning - oavsett om de är religiösa.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:13 #125
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Men är kristdemokraterna religiösa fanatiker nu också? Tanken med namnet är väl mer att indikera att de har grundläggande kristna värderingar, vilket de övriga partierna till stor del också har...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:16 #126
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Nja, alternativen är helt okej vid det här laget tycker jag. En rad kommuner kör en stor del av sina fordon på el och i Linköping går bussarna på biogas för att ta några exempel. Och, nej, biogas behöver inte alls komma från jordbruket utan går alldeles utmärkt att producera med hjälp av exempelvis bakterier. Bilfria innerstäder tycker jag själv vore väldigt trevligt.
Du vill alltså förbjuda bilar i centrala delar utav städer, hur tror du det påverkar dom butiker som finns där idag? skall dom butiker som drabbas få någon form av ersättning för den skada som du gör?

Det är ju faktiskt så att vi medborgare har med våra skattepengar under flera år byggt något vad som vi kallar vägar, nu vill du ta ifrån oss rätten att använda dom?

Och du tycker det finns tillräckligt många bra alternativ idag? Hur tror du man skulle klara efterfrågan på el och biogas ifall man började gå över till dessa två drivmedel i den takt du och miljöpartiet verkar vilja?

Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-09-08 klockan 17:19
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:16 #127
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Ännu mer skrämmande för hur många det är som lägger ord i munnen på varenda förbannat inlägg här. Klassikern "Så du menar att blablablabla bla?`" eller "Den som röstar på XX måste vara/tycka/anse".

Det är bara att konstantera att vi alla lever på olika platser, har olika uppfattningar, olika verkligheter, scenarion och upplevelser. Man behöver inte vara dum i huvudet för att man röstar på ett parti, det KAN vara så enkelt att de övriga partier inte har/aldrig kommer att ta upp en viktig detalj och att man därav röstar på ett annat parti som faktiskt väcker frågan, oavsett om partiet vinner eller inte vinner. OM det är en större procent som väcker frågan så KANSKE man inser att det måste göras något och det därför görs något effekt/åtgärd som möts halva vägen.

Ps. Stor eloge till Captain-Thailand som använder ordet KANSKE Ds.

Senast redigerad av AnOnYmUs den 2010-09-08 klockan 17:19 Anledning: CT
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:27 #128
Supermoderator

Supermoderator

Jag skulle gärna höra argumenten från de som önskar se Mona Sahlin som stadsminister...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 17:57 #129
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Nja, alternativen är helt okej vid det här laget tycker jag. En rad kommuner kör en stor del av sina fordon på el och i Linköping går bussarna på biogas för att ta några exempel. Och, nej, biogas behöver inte alls komma från jordbruket utan går alldeles utmärkt att producera med hjälp av exempelvis bakterier. Bilfria innerstäder tycker jag själv vore väldigt trevligt.
Men vart kommer elen ifrån? Hur mycket utsläpp sker när fordonen byggs? Hur går det till när de oftast rätt miljöfarliga batterierna är kassa o måste tas om hand?

Jag läste en artikel om Toyota Prius (minns inte vart och orkar inte leta rätt på den nu) som ska vara rätt så miljövänlig och populär. Kontentan blev att bilen hade lägre CO2-utsläpp. På de flesta andra punkter var den sämre. Det gäller att räkna över hela livscykeln och inte bara när den kör.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 18:05 #130
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Du vill alltså förbjuda bilar i centrala delar utav städer, hur tror du det påverkar dom butiker som finns där idag? skall dom butiker som drabbas få någon form av ersättning för den skada som du gör?
Majoriteten av de som shoppar i centrumbutikerna använder redan kollektivtrafiken (eller bor närmare) och butikerna har redan drabbats extremt mycket hårdare utav köpcentrumen och internetbutikerna. Vill man särskilt skydda dessa butiker, vilket du verkar vara ute efter, så skulle man väl snarare förbjuda internethandel eller köpcentrum utanför städerna (vilket iofs miljöpartiet föreslog)?

Citat:
Det är ju faktiskt så att vi medborgare har med våra skattepengar under flera år byggt något vad som vi kallar vägar, nu vill du ta ifrån oss rätten att använda dom?
Nu är du helt vilsen. Kollektivtrafiken använder väl också vägarna? Dessutom är vägnätet i innerstäderna en försvinnande liten del av denna kostnad så det är ett helt irrelevant påstående.

Citat:
Och du tycker det finns tillräckligt många bra alternativ idag? Hur tror du man skulle klara efterfrågan på el och biogas ifall man började gå över till dessa två drivmedel i den takt du och miljöpartiet verkar vilja?
Jag har aldrig sagt att jag håller med miljöpartiet, även om du verkar ha fått för dig det... Jag tror däremot de flesta håller med om att vi alla bör verka för en renare bilism. Alla gynnas av detta. Du behöver däremot inte tro att alla är så fanatiskt fokuserade en enda extrem förändring. Det finns massor som görs och kan göras för att verka i rätt riktning.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017