FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite skrämmande också att 6 personer röstar på religösa fanatiker, med en partiledare som tror att gud skapade jorden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tycker det är mer skrämmande med folk som saknar respekt för andras trosuppfattning - oavsett om de är religiösa.
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men är kristdemokraterna religiösa fanatiker nu också? Tanken med namnet är väl mer att indikera att de har grundläggande kristna värderingar, vilket de övriga partierna till stor del också har...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är ju faktiskt så att vi medborgare har med våra skattepengar under flera år byggt något vad som vi kallar vägar, nu vill du ta ifrån oss rätten att använda dom? Och du tycker det finns tillräckligt många bra alternativ idag? Hur tror du man skulle klara efterfrågan på el och biogas ifall man började gå över till dessa två drivmedel i den takt du och miljöpartiet verkar vilja? Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-09-08 klockan 17:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ännu mer skrämmande för hur många det är som lägger ord i munnen på varenda förbannat inlägg här. Klassikern "Så du menar att blablablabla bla?`" eller "Den som röstar på XX måste vara/tycka/anse".
Det är bara att konstantera att vi alla lever på olika platser, har olika uppfattningar, olika verkligheter, scenarion och upplevelser. Man behöver inte vara dum i huvudet för att man röstar på ett parti, det KAN vara så enkelt att de övriga partier inte har/aldrig kommer att ta upp en viktig detalj och att man därav röstar på ett annat parti som faktiskt väcker frågan, oavsett om partiet vinner eller inte vinner. OM det är en större procent som väcker frågan så KANSKE man inser att det måste göras något och det därför görs något effekt/åtgärd som möts halva vägen. Ps. Stor eloge till Captain-Thailand som använder ordet KANSKE ![]() Senast redigerad av AnOnYmUs den 2010-09-08 klockan 17:19 Anledning: CT |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle gärna höra argumenten från de som önskar se Mona Sahlin som stadsminister...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag läste en artikel om Toyota Prius (minns inte vart och orkar inte leta rätt på den nu) som ska vara rätt så miljövänlig och populär. Kontentan blev att bilen hade lägre CO2-utsläpp. På de flesta andra punkter var den sämre. Det gäller att räkna över hela livscykeln och inte bara när den kör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Jag har aldrig sagt att jag håller med miljöpartiet, även om du verkar ha fått för dig det... Jag tror däremot de flesta håller med om att vi alla bör verka för en renare bilism. Alla gynnas av detta. Du behöver däremot inte tro att alla är så fanatiskt fokuserade en enda extrem förändring. Det finns massor som görs och kan göras för att verka i rätt riktning.
![]() |
Svara |
|
|