FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Trevligt att se att WN:are är så mycket för Alliansen. Moderaterna har nästan egen majoritet. Det finns hopp trots allt...
Ställningen kl. 00:20 den 6 september: Alliansen: 63,65 % De Rödgröna: 13,65 % Övriga: 22,73 % Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-09-06 klockan 00:24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag är en sådan där jävel som tänker på miljön och är (social)liberal. Ligger någonstans mellan Centerpartiet, Miljöpartiet och Piratpartiet. Dock ogillar jag kombinationen Sahlin - Ohly, så ett går väl bort...
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-09-06 klockan 07:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du missat det så finns det en hel del som står i partiprogrammen som trots allt inte genomförs när partierna sitter vid makten. Jag tror knappast Mp tänker avskaffa kärnkraften innan de har alternativen klara för sig. Tror du att de är så korkade så lever du nog i en fantasivärld. Vad gäller vattenkraft, som den ser ut i Sverige, så påverkar det faktiskt miljön en hel del även om en del mindre begåvade kanske inte inser det... Jag tycker samtliga riksdagspartier, möjligtvis med undantag för Vänsterpartiet, har många bra delar i sin politik men det finns också mycket mindre bra idéer. Tyvärr lider dock majoriteten av mänskligheten av tunnelseende... Huvudsaken är ändå att förvirrade tokar som SD, Piratpartiet och Gudruns följe inte kommer med i spelet. Då börjar vi ligga illa till.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-06 klockan 07:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hela 10 som röstar på SD. Skrämmande!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Håller absolut med. Näst största partiet just nu dessutom... Det är definitivt så man funderar på att lämna WN. Tyvärr är det kanske så med många av de som sitter framför en datorskärm hela dagarna att de blir ganska asociala och verklighetsfrämmande.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-06 klockan 09:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag tycker mest det bara är så synd att svenskar är så lättlurade.
till och med många här röstar på moderaterna och tror det är bättre för deras företag och privatekonomi ![]() Sorry.. funkar inte så ![]() hur mycket skattesänkningar har ni fått dessa 4 år? Vad har alla subventioner osv betalats av? Har denna enorma utförsäljning av svenska tillgångar något med det att göra? Det går skitbra att hålla en båt med hål i skrovet flytande så länge man slänger ut mer och mer last hela tiden. Men vad gör man när det inte finns mer last att slänga ut? sigh. att folk är så själviska och dumsnåla att de hellre skjuter sig själva i foten efter att de skjutit sin granne i armen än att ge grannen verktyg att fixa bilar med och skapa sig ett levebröd.. läs rät läs om ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick valpapper från både Sverige och Norge, har noll koll på politik i båda länderna så vi får se vad det blir :P
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|