Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-13, 19:39 #221
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Känns som att tråden blev en dedikerad SD tråd plötsligt.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 19:54 #222
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av claeslund Visa inlägg
Genomsnittstiden för en utom-europeisk person att få jobb är 7 år!

De som gnäller på att invandrare bara kostar pengar borde kolla vad de egentligen får i bidrag... ...det är verkligen skit och ingenting. Vi skulle inte ens kalla det existensminimum!
Jag förstår inte hur du kan säga det där i samma inlägg. Det tar alltså 7 år för en utom-europeisk invandrare att få jobb, trots att det oftast är deras första prioritet, men de kostar ändå inga pengar?

Det är klart att det kostar en massa att betala en människans leverne i 7 år, och att det är ett problem som måste lösas.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 21:34 #223
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Jag råkade lägga fel röst genom att tabba i sista sekund.
Tydligen finns här 13.66 % outbildade okunniga personer som inte har någon allmänbildning.
1. Ni har troligen misslyckats i livet
eller
2. Ni har lidit och behöver någon att skylla det på

Patetiska människor som vi klarar oss utan! Gör Sverige en tjänst och flytta till Ryssland eller något.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 21:51 #224
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag råkade lägga fel röst genom att tabba i sista sekund.
Tydligen finns här 13.66 % outbildade okunniga personer som inte har någon allmänbildning.
1. Ni har troligen misslyckats i livet
eller
2. Ni har lidit och behöver någon att skylla det på

Patetiska människor som vi klarar oss utan! Gör Sverige en tjänst och flytta till Ryssland eller något.
Jag antar att det är de som röstat på antingen Vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna du syftar på. Att be dem sticka från landet är dock ett argument som lutar åt SD:s lösning för en annan grupp människor. Alla har rätt till en åsikt hur mycket du eller jag än ogillar den. Alla har dessutom rätt att vara hur ointelligenta som helst. Eller ska du passa på att rekommendera alla lågutbildade och oallmänbildade personer en livstidsresa till Ryssland (även de som röstar på ditt parti)?

Precis som du så gillar jag inte de åsikter jag antar att SD:s anhängare står för. Men att neka dem rätten att säga sin åsikt (dra till Ryssland) är väl ännu mer odemokratiskt än vad SD i dagsläget framstår som.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 22:04 #225
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
kw_wasabi
SD är det han menar som har 13.76% av rösterna..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 23:12 #226
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
kw_wasabi
SD är det han menar som har 13.76% av rösterna..
Ja, det var jag som lite kryptiskt jämförde kommunisten Ohly men nazisten Åkesson. Samma skit men på vardera sida om "det bra samhället" enligt mig.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 23:51 #227
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Santos Visa inlägg
Att vilja är inte tillräckligt. Partierna måste våga stå upp för en attitydförändring kring invandringsfrågan, och visa att de förstår allvaret och hur viktigt det är att få bort problemen i de invandrartäta förorterna och eliminera invandrares överrepresentation i brottsstatistiken.

Sedan spelar det ingen roll om de praktiska åtgärderna egentligen inte har något med invandrare att göra. Att få fler lärare i skolorna, fler poliser på gatorna, göra det lättare för ungdomar att hitta jobb osv, tacklar invandringsbrottsligheten ändå.
Om du och alla andra vilsna människor som låter SD vinna mark i Sverige kunde stanna till och tänka efter en liten stund så skulle ni säkert inse det oförstånd och de absurditeter som alltid är kärnan i era resonemang. Invandrare kan inte jämföras med svenskar på det generella sätt som ni tror. De har helt enkelt inte samma bakgrund rent allmänt. Ofta har de nära erfarenheter av krig, tortyr och andra trevligheter vilket alla människor med den minsta insikt i psykologi förstår sätter sina spår. Att det tar ett par generationer innan skillnaderna minskar radikalt är ingenting konstigt utan snarare tvärtom. En del av tomtarna här kommer säkert tolka det här som att jag säger att det är helt naturligt att alla invandrare begår brott. Så är det självfallet inte men däremot så är det naturligt att det finns en skillnad.

I övrigt håller jag med dig. Ökad övervakning och fler poliser på gatorna skulle inte alls skada men framför allt måste man förebygga brottsligheten bättre. Har ett mord skett så är det redan för sent och det spelar egentligen ingen större roll vad som görs i efterhand. Flera liv har redan raserats.

Karl Roos kritiserar tydligen läsare av Aftonbladet. Menar du då att en väsentlig andel av Sveriges befolkning är för korkade för att få ha en åsikt? Jag skulle snarare tro att det är bland AB-läsare man hittar den största andelen SD-anhängare och en stor del av övriga anhängare återfinns säkerligen bland de som inte läser någonting alls. Vad nu det ens har med saken att göra.

Tyvärr gör hög arbetslöshet att partier som SD växer i popularitet vilket tydligt visar på bristerna i en demokrati. Vem tror egentligen innerst inne att de är kapabla att göra bättre ifrån sig än de etablerade partierna? Ytterst få skulle jag tippa på. Det handlar snarare om att hitta syndabockar för att få känna sig lite bättre själv - "det är inte vårt fel att det blivit så här, det är dom andra". Jag har träffat ett antal personer med starka högeråsikter (SD och högerut) genom åren och min personliga erfarenhet är att majoriteten är människor som inte lyckats med något, som blivit av med jobbet, känner sig obekväma med det som är annorlunda etc. och som vill ha någonting enkelt att skylla på. Övriga är antingen äldre människor som är vardagsrasister "av arv" så att säga eller mer välmående personer som inte vill betala för någonting annat än sig själv och de sina. De senare är de farligaste då det ofta är de som styr och finansierar fotfolket. Ledningen inom högerextremismen kommer nog alltid att finnas kvar, det gäller bara att se till att de inte lurar med sig allt för många när det sker dramatiska samhällsförändringar såsom en kraftig lågkonjunktur.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-14 klockan 00:15
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 01:46 #228
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
simals simals är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Patetiska människor som vi klarar oss utan!
Är det några människor som är patetiska så är det ni anti-sverigedemokrater! Ni klarar uppenbarligen inte av att som vuxna människor föra en ordentlig argumentation utan måste antingen:

1) Sprida lögner.
2) Idiotförklara och ignorera.
3) Ta till våld.

Sverigedemokraterna bjuder gång på gång på gång in till debatt men ignoreras ständigt. Om partiets politik nu är så idiotisk och grundlös så hade det väl varit den enklaste saken i världen att bjuda in Jimmie Åkesson till debatt i direktsänd TV och inför hela svenska folket en gång för alla krossa honom och SD så är problemet ur världen och ni kan fortsätta plocka in 60 000 invandrare om året utan att ställa några som helst krav på dem? Men det gör ni inte, ty ni vet mycket väl att Sverigedemokraterna har sanningen på sin sida. Därför fortsätter ni att sprida era lögner. Därför fortsätter ni att utan någon som helst grund idiotförklara partiet och dess sympatisörer. Därför fortsätter ni ignorera partiet och till varje pris undvika debatter med dem. Därför fortsätter ni att försöka tysta dem med hjälp av våld. Därför diskuterar ni nu om det skulle vara möjligt att utlysa nyval om svenska folket skulle rösta fel (dvs. rösta på Sverigedemokraterna).

Senast redigerad av simals den 2010-09-14 klockan 02:02
simals är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 03:44 #229
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Jag känner för övrigt otaligt många invandrare, och de (väldigt få) som går på bidrag får, precis som claeslund säger, absolut ingenting i bidrag. Tjatas mycket om att invandrare får löjligt stora summor, men så är inte fallet. Existensminimum som sagt. Minns att jag som 17-åring fick nästan/mer än vad en familj fick.

Vad i helskotta pratar du om?

Många invandrare går faktiskt på bidrag av flera orsaker. Vissa får inte jobb, med många vill inte arbeta för att man får pengar ändå. Jag har haft kontakt med sådana exemplar och har det dagligen. Suttit på röven i 20 år och upplyser gärna andra om hur man skall göra för att slippa arbeta och få pengar ändå. På Rosengård i Malmö föår runt 95% olika sort bidrag eller aktivitetspengar. Känner även de som bott här i 10 år och kan inte uttrycka sig enkelt på svenska språket; inte bara muslimer, men polacker (som jag själv), asiater mm.

Så hur mycket får en ensamstående person på socialbidrag? Hur mycket får en familj? Låt oss ta några exempel:

Kom ihåg att hyran är betald av socialen och behöver inte betalas av socialbidragshållaren!

Ensamstående person: 3680 kr
Två vuxna personer i ett hushåll: 7010 kr
Två vuxna och två barn (2år och 7år): 10430 kr + 2250 (barnbidrag)
Två vuxna och tre barn (2år, 5år, 10år): 12510 kr + 3754 kr (barnbidrag)

Själv anser jag att detta är ganska bra pengar för mat och kläder om man inte arbetar år in och år ut! Som invandrare själv, som känner en del invandrare och vet hur man lever, så kan jag lova dig att man kan få de pengar att räcka låångt. Ett svenskt existensminimum räcker långt för de som lagar mat själva och inte köper mat en gång i veckan, som en vanlig svensk medelfamilj gör. Men har man tid, inte arbetar, så kan man faktiskt handla billigt, flera gånger i veckan utan att gå till en butik och köpa allt där. Man behöver inte heller tänka på att betala luncher på jobbet mm.

Just det, det heter försörjningsstöd idag ....

Samma diskussion som denna finns på ett forum jag driver och samma argument kommer från båda sidor och även om jag inte hade tänkt rösta på SD, så måste man säga att Sverige är ett underbart land med många blinda som leder de blinda in i framtiden eller i alla fall många som inte vill inse saningen att ingen vill betala för de som inte jobbar - invandrare eller svensk. Är du frisk får du fan ta mig börja plocka sopor på motorvägen och göra rätt för dig. Har du jobbat och blir sjuk eller arbetslös, så skall du få stöd och inte bli ännu mer nerslagen för att pengarna skall gå till bidrag för de som inte arbetat en minut i sitt liv i Sverige.

Hörde någonstans på ett löjligt program att det finns tre typer av människor:

1 de som ser till att saker händer
2 de som står vid sidan om och ser på när det händer
3 de som säger "vad hände?"

De flesta på forumet här är av kategori 1 vad gäller att försörja sig, tjäna pengar mm.

Tyvärr tillhör de flesta svenskar kategori 3 när det kommer till politik och invandring. De flesta, tillsammans med delar av Europa, kommer vakna till om 10-20 år och säga "vad hände?". Vissa börjar vakna upp redan nu.

Ni som anser att de som röstar på SD är puckon, obildade mm. (vad nu som har sagts här i tråden), måste väl fatta att en svensk som arbetat hårt hela livet inte tycker om historier som denna:
http://www.folkbladet.nu/?p=173643 . Den personen är inte rasist utan bara trött att betala för andras bekvämligheter i detta land.

Ur artikeln:
Citat:
Men nu har ännu en börda lagts på flyktingarnas axlar: vem ska betala flygresorna och administrationskostnaderna för tillstånden.
Hassan Omar Barre måste betala cirka 80 000 kronor i resekostnader och avgifter om hans 14 barn, fru och mor får tillstånd att komma från Somalia till Sverige.
Hmmm ... vad kostar det samhället att försörja 3 vuxna, och 14 barn?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 03:46 #230
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av simals Visa inlägg
Är det några människor som är patetiska så är det ni anti-sverigedemokrater! Ni klarar uppenbarligen inte av att som vuxna människor föra en ordentlig argumentation utan måste antingen:

1) Sprida lögner.
2) Idiotförklara och ignorera.

På tal om att föra en vuxen argumentation och att idiotförklara:
Citat:
En annan grej kan ju vara att bosätta sig i ett område där majoriteten har svenska som modersmål istället för att flytta till något rövhål som Rosengård, Rinkeby eller Tensta (något som en psykiskt frisk människa aldrig ens skulle fundera på att göra).

På tal om att ignorera sanningen [fakta]:
Citat:
Ang. Sverigedemokraternas reklamfilm - muslimer är inte en folkgrupp och således är reklamfilmen inte rasistisk.

På tal om lögner, sanningar och trovärdighet.
En liten video som säkert gör en hel del stöveltrampare mycket besvikna.
Jimmie Åkesson vill ha STOR invandring från Mellanöstern. (fast det säger han ju inte officiellt naturligtvis)

Put that in a pipe and smoke it!

Senast redigerad av WebboT den 2010-09-14 klockan 03:49
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017