FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#111 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
KANSKE är det många skåningar här (som ju traditionellt stöder SD i större utsträckning än på riksnivå) KANSKE röstar SD-anhängare i större utsträckning på motsvarande polls på nätet. KANSKE är vissa av röstarna inte SD-anhängare egentligen, men vet att du retar dig på resultatet och därmed gör det för att "jävlas" ;-) Ps. Ta det sista med en klackspark
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bara mina funderingar. Någon som röstar på SD som säger mot mig?... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur kan du först sitta i den här tråden och kritisera andra för att sprida lögner och inte använda sig av fakta för att i exakt samma tråd sitta och göra exakt detsamma själv? Länka till artikeln där Jimmie Åkesson uttryckligen berättar att det tidigare funnits nazister i Sverigedemokraternas partitopp.
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc Sedan har vi ju Fredrick Federley (a.k.a. Ursula) i Centerpartiet som inte heller han är den skarpaste kniven i lådan. Men jag håller med dig helt och hållet. Det är verkligen skrämmande hur t.ex. en person som inte ens gått ut gymnasiet pga. att han var underkänd i matematik kan bli Sveriges finansminister. Citat:
Att invandrare skulle diskrimineras på svenska arbetsplatser i någon större utsträckning är jag mycket skeptisk till. Anledningen till att många invandrare har så svårt att hitta jobb är nog snarare pga. att de saknar utbildning (alternativt har någon utbildning från sitt hemland som inte kan verifieras) samt att de inte behärskar det svenska språket ordentligt. Rasism existerar knappt i dagens Sverige, vem har t.ex. inte minst ett par bekanta med invandrarbakgrund? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-08 klockan 16:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är klart att vi borde sluta med kärnkraft så snart det är möjligt - men så länge den måste ersättas med kol är det bättre att fortsätta med kärnkraften ett tag till. Visst - avfallet är ett problem - framförallt på sikt - men alternativet är stora problem omgående. Likaså bensin. Det finns inga tillräckligt bra alternativ i dagsläget. Men med dubblerad skatt på bensin och diesel samt avskaffad kärnkraft... JA, en röst på miljöpartiet är en samhällsfara. Vad gäller RUT handlar det inte om höginkomsttagare. Höginkomsttagare har råd med "pigor" oavsett. RUT innebär istället att svartjobben minskat och att medelklassen fått möjlighet att skaffa hjälp med städning, barnpassning och liknande.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, det är ju en fin idé i teorin. Att människor sedan av naturen är lata och egoistiska varelser gör att det aldrig har och aldrig kommer att fungera i praktiken. Så det är väl snarare 5 naiva idealister vi har här
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja absolut! Du har inte jobbat på krogen, det märks, men det har jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Historiken kan du inte göra så mycket åt. Vad säger du om organisationen BSS? Flera av grundarna av Sverigedemokraterna hade en bakgrund i BSS. Många av de första medlemmarna var nazister ("äldre män med nazistisk bakgrund söker sig till partiet" [Orrenius 2010, "Jag är inte rabiat. Jag äter pizza. En bok om Sverigedemokraterna"]
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Njao, du har nog bara delvis rätt där. Höginkomsttagare har generellt sett större (=dyrare) bostäder och andra utgifter. Sänker man priset på någonting som det finns efterfrågan på så är det självklart så att försäljningen ökar, oavsett vad det gäller. Att subventionera en hel bransch på det viset tycker jag är fel, åtminstone om det inte finns någon tillräckligt motiverande samhällsnytta och det finns det inte alls här enligt min mening. Det känns heller inte som en särskilt moderat politik.
![]() |
Svara |
|
|