FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En relativt enkel sak jag såg häromdagen var regn-ponchos (stavning?) med logotyper på.
Gäller dock att ha lite tajming med vädret. Detta var på Sonisphere i Sthml för några veckor sen (ni som var där vet om duschen man fick hela dagen/natten). Helt plötsligt fanns tv.nu's logotype på ett par hundra pers. Rätt effektivt i en folkmassa på ca 50.000... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om vi leker med tanken att det var bilhandlaren själv som iscensatte detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7687299.ab ...så är det ett ypperligt exempel på guerilla marketing. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...icle139276.ece http://www.regnarbast.se/ och säkerligen mer för googles vänner.
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Den klassiska "Sandwich-mannen" är kanske inte gerillamarknadsföring i sin renaste form.
Men med tanke på hur pass ovanlig kampanjformen ändå är idag, så tror jag nog att den har stort uppmärksamhetsvärde. Sandwichmannen är så gammaldags att han nästan lite retro, på något sätt. Därför funderade jag lite häromdagen på att köra den lokalt. Jag tror att många skulle tycka att det skulle kännas ganska pinigt att att gå Sandwichman. Så jag funderade på om man kunde klä ut sig så det inte syns vem man är. Till Spindelmannen, tex. Det hade sett rätt coolt ut om Spindelmannen gick Sandwich på stan och tipsade om en "ny sajt på nätet". Jag trodde på allvar på denna idén i ett dygn, tills jag kom till sans och insåg att man kanske inte skall snylta på Marvel Comics Inc. varumärke. Men några riktigt goda skatt fick jag mig i alla fall, när jag tänkte på mig själv i en Spindelmannendräkt, vandrandes på Avenyn... Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-08-28 klockan 11:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sadelskydd tror jag fungerar bra här i Uppsala. Geblod.nu har använt det. Jag har även fått gratis paraplyn av UL här i stan och det är uppskattat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De kör sadelskydd här med, och ofta. Känner att det nästan blivit en vana vilket är lite tråkigt då det inte ger samma effekt. Ingen som testat någon annan rolig marknadsföring?
PS: Såg precis 4 personer som går med röda tröjor och varsin ikea-blå-shoppingbag. På ryggen stod det ett stort meddelande om att IKEA snart öppnar sitt nya varuhus den 1sep. Kanske inte den bästa formen av marknadsföring då de påminde om burksamlare. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De delade ut olika småprylar som man kan köpa på IKEA. Själv fick jag en SÖT (kan ni deras sortiment och vet vad det är?) som nu står på kontoret. Min kollega fick möbeltassar och såg att de även hade diskborstar och annat meck.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade en idé som jag aldrig kommer förverkliga.
Man trycker upp små påsar med företagslogo på och lägger i öronproppar. Man delar sedan ut öronpropparna gratis vid evenemang och konserter (istället för att ta 20 kr som fulingarna gör nu) Kostnaden för att trycka upp asken/påsen är minimal och öronproppar kostar knappt något. Att dela ut är det jobbiga men man kommer bli uppskattad för att dela ut gratis. För företaget som sponsrar allt så är kostnaden liten om man tänker på goodwillen man får ut av att ge folk gratis öronproppar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Budskapet för deras del var ju dock klockrent: "Med en eberspächer skulle du inte behövt den här!" Om någon inte känner till dom så tillverkar dom bränsledrivna fordonsvärmare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
jag tror att isskrapor funkar riktigt bra, för det är just som du säger. Man lägger den i bilen sen ligger den där tills den förstörs och det är ju inte första taget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|