FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
För några år sedan så var det några som började banka ner massa plankor formade som hjärtan i marken runt omkring här vi bor. Det fanns inget som helst budskap på hjärtana och man kunde inte veta vem som låg bakom dom.
Det blev till en liten allmän snackis och tillslut så började den största lokala tidningen luska i det, ett pressmeddelande och dom hade en helsida i en tidning som har över 165 000 läsare varje dag. Skall se om jag kan hitta artikeln för kommer inte alls ihåg var det var för företag... Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-08-27 klockan 12:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
En sak jag tänkte på när jag var i Stockholm en gång var...
Det regnade kraftigt och i närheten av Centralstationen så fanns det en liten jourbutik med en stor skylt utanför där det stod "Paraplyer 40 kr", och gissa om folk köpte, inklusive jag själv :-) Såg dessa paraplyer med ett speciellt rutmönster överallt på stad under dagen... Då tänkte jag... tänk att stå där mitt i vimlet en regnig dag och dela ut paraplyer med en www-adress på, alternativt sälja dem för en låg kostnad... Nackdelen är väl att paraplyer med reklam på är relativt dyrt att köpa in...skulle jag tro. Bara en idé.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
SL, SJ (och kanske fler trafikbolag) är ju kända för att få problem när det blir kallt och folk står ute och huttrar Man skulle kunna gå omkring och dela ut så återanvändningsbara handvärmare (plaskuddar med vätska och en liten metallgrej som man knäcker) Skulle tro att man blir mycket populär och de är nog lite billigare än papaply.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En relativt enkel sak jag såg häromdagen var regn-ponchos (stavning?) med logotyper på.
Gäller dock att ha lite tajming med vädret. Detta var på Sonisphere i Sthml för några veckor sen (ni som var där vet om duschen man fick hela dagen/natten). Helt plötsligt fanns tv.nu's logotype på ett par hundra pers. Rätt effektivt i en folkmassa på ca 50.000... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...icle139276.ece http://www.regnarbast.se/ och säkerligen mer för googles vänner.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om vi leker med tanken att det var bilhandlaren själv som iscensatte detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7687299.ab ...så är det ett ypperligt exempel på guerilla marketing. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Den klassiska "Sandwich-mannen" är kanske inte gerillamarknadsföring i sin renaste form.
Men med tanke på hur pass ovanlig kampanjformen ändå är idag, så tror jag nog att den har stort uppmärksamhetsvärde. Sandwichmannen är så gammaldags att han nästan lite retro, på något sätt. Därför funderade jag lite häromdagen på att köra den lokalt. Jag tror att många skulle tycka att det skulle kännas ganska pinigt att att gå Sandwichman. Så jag funderade på om man kunde klä ut sig så det inte syns vem man är. Till Spindelmannen, tex. Det hade sett rätt coolt ut om Spindelmannen gick Sandwich på stan och tipsade om en "ny sajt på nätet". Jag trodde på allvar på denna idén i ett dygn, tills jag kom till sans och insåg att man kanske inte skall snylta på Marvel Comics Inc. varumärke. Men några riktigt goda skatt fick jag mig i alla fall, när jag tänkte på mig själv i en Spindelmannendräkt, vandrandes på Avenyn... Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-08-28 klockan 11:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sadelskydd tror jag fungerar bra här i Uppsala. Geblod.nu har använt det. Jag har även fått gratis paraplyn av UL här i stan och det är uppskattat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|