FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
mm, känner igen det från crowd och blir kanske inte en omöjlighet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har flera kunder som beställer banderoller för att hänga på broarna över Essingeleden. De blir ganska fort nedplockade men det verkar fungera då de beställer mer och mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har aldrig prövat på detta själv, men har länge drömt om att ha 10 000 små post-it lappar med en URL på och bara slänga allihop över nordstan i Göteborg - från andra våningen. Blir ju som ett regn av lappar då, och folk kan ju inte låta bli att titta
![]() Även ifall några väljer att städa upp allt som ligger på golvet, så lär det ta tid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Beroende på vad man vill göra reklam för tror jag det kan vara en smart idé att köra något suspekt meddelande på x antal klistermärken som man klistrar upp lite här och var.
Något i stil med "Sanningen finns här: <domän>". Då är det så klart bäst om domänen är kort och enkel att komma ihåg, samtidigt som den på något sätt bör knyta än med det man vill göra reklam för. Annars kan man ju alltid skriva ut ett antal papper med något kort brev på, som man lägger i ett kuvert som det står "Du får öppna mig" på. Med fördel läggs kuverten nog på bussar/(pendel)tåg och liknande. Har själv funderat på att göra något liknande utan att egentligen sälja något, men det har inte blivit av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett par av de förslag som kommit är väl kanske inte så lämpliga om ens företag vill framstå som miljövänligt och ansvarstagande. Det är givetvis viktigt att tänka på att marknadsföringen också går i linje med företagets profil.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-08-27 klockan 14:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förra hösten stod ett gäng och delade ut äpple som hade en liten klisterlapp med "Vill du veta vem vi är? Kolla på xxx.xx". På ryggen hade de en skylt med en något lite kryptisk text som var bra men som jag inte minns. När man frågade var de kom ifrån så höll de ett finger för munnen och pekade på klisterlappen.
Det var för ett företag som kör hem mat - minns inte vilket eftersom jag inte är intresserad men jag kollade! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om man har en smal målgrupp kan man lägga visitkort i böcker och tidningar på biblioteket. Eller, det kan man väl göra oavsett, egentligen :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För något år sedan såg jag några personer som gick och satte sadelöverdrag på alla cyklar vid tågstationen, och på dessa stod det en www-adress till en presentbutik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |