FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De kör sadelskydd här med, och ofta. Känner att det nästan blivit en vana vilket är lite tråkigt då det inte ger samma effekt. Ingen som testat någon annan rolig marknadsföring?
PS: Såg precis 4 personer som går med röda tröjor och varsin ikea-blå-shoppingbag. På ryggen stod det ett stort meddelande om att IKEA snart öppnar sitt nya varuhus den 1sep. Kanske inte den bästa formen av marknadsföring då de påminde om burksamlare. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De delade ut olika småprylar som man kan köpa på IKEA. Själv fick jag en SÖT (kan ni deras sortiment och vet vad det är?) som nu står på kontoret. Min kollega fick möbeltassar och såg att de även hade diskborstar och annat meck.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade en idé som jag aldrig kommer förverkliga.
Man trycker upp små påsar med företagslogo på och lägger i öronproppar. Man delar sedan ut öronpropparna gratis vid evenemang och konserter (istället för att ta 20 kr som fulingarna gör nu) Kostnaden för att trycka upp asken/påsen är minimal och öronproppar kostar knappt något. Att dela ut är det jobbiga men man kommer bli uppskattad för att dela ut gratis. För företaget som sponsrar allt så är kostnaden liten om man tänker på goodwillen man får ut av att ge folk gratis öronproppar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag vet inte om du skämtar nu? I så fall får jag stå med dumstrut. Själv så pratar jag alltid engelska om jag vänder mig till en internationell publik. Eller rättare sagt; jag väljer det språket som de flesta av mina lyssnare förstår och som jag själv kan tala. Varför skulle det spela någon roll vart jag befinner mig rent geografiskt? Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Klart jag förstår varför dom valde det så, men det stör mig hur som helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag säger detsamma. Vill man filma naturliga reaktioner kan man ju inte be folk att prata ett språk de normalt inte pratar.
Gillar den här videon annars: http://www.youtube.com/watch?v=FOcujXpbkhg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv för ett tag sedan beställde jag så kallade dummies iphone (1st generationen) med en bild i rutan som såg ut som att man surfade till min webbplats med texten. Tyckte du detta var en dum reklam? då skall du inte missa vår tävling på: *********
blev rätt poppis hos dom yngre men ej hos dom äldre. men sådant får man ta. det kostade en del men trafiken/kunderna blev många. Skall tillägga att den låg i låda och allt, såg ut som det var en riktig version av den, men detta var när den första iphonen kom ut så det var ett tag sedan Senast redigerad av mynameisfredrik den 2010-09-03 klockan 03:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Jag har testat http://www.annonsera.se (är helt gratis att annonsera även för företag där) men det verkar inte generera några besök över huvud taget, men annars tycker jag tanken är bra med deras verksamhet.
http://www.Blocket.se är inte heller något alternativ om man inte vill betala 6900+moms för en länk/år, utöver det får man betala extra för annonserna också. Jag är mest förvånad över att blocket gav ett så svagt resultat under min test, de hävdar att de har 4,5 miljoner besökare i veckan, men det är nog mer beökare än verkliga kunder. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-09-28 klockan 23:35 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|