FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Var det inte något godisföretag som gjorde det där med sadelöverdagen? Man fick något smakprov och ett sadelöverdrag.
Vill minnas att något företag gjorde det i Uppsala i alla fall. Ser fortfarande cyklar med dom sadelöverdragen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det görs nog lite då och då. Här i Helsingborg har jag iaf sett både tidningen City och kommunen använda sådana.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Malaco och MediaMarkt har gjort det med sadelöverdragen i Lund lite då och då.
En grej jag har testat, som kanske inte är jätteball, men som funkade, var att köpa "asfaltsklistermärken". Sitter otroligt hårt på stenplattor, och är i vinyl, så dom håller för i princip allt. En satt kvar i sex månader innan till slut snön och plogen kom. Köpa halvschyssta plånböcker fyllda med visitkort som man kan kasta lite här och var i staden man bor är ett rätt bra tips också. Alla plockar väl upp en plånbok, eller? ![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
@alex det där med plånboken var riktigt klockren. Extremt bra tips.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är en klassiker i gerillamarknadsföringssammanhang.
Läste om någon som tryckte upp och placerade ut isskrapor på bilar tidigt på morgonen när första frosten kom. Trevlig grej som alla gillar, och man inte kan få för många av. Tror alla lägger in skrapan i bilden, och sen när dom tar fram skrapan och använder den, så nöts domännamnet in om och om igen. Och igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Budskapet för deras del var ju dock klockrent: "Med en eberspächer skulle du inte behövt den här!" Om någon inte känner till dom så tillverkar dom bränsledrivna fordonsvärmare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
jag tror att isskrapor funkar riktigt bra, för det är just som du säger. Man lägger den i bilen sen ligger den där tills den förstörs och det är ju inte första taget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sticka ut är viktigt i ett sådant läge tror jag, eftersom person knappast kommer ta med sig isskrapan in till skrivbordet och kollar för att han/hon ändå sitter vid en dator... Resesidor och försäljare är ju hela internet fullt av iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen, beroende på hur starkt varumärke och vilken marknadsandel man har, gör det kanske ingenting om en del av marknadsföringen "spiller över" på andra aktörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi har en plan att köra gratulationskort med presentkort till random valda personer. Tanken är att få ut vårt företagsnamn. "Vi älskar födelsedagar och tycker att alla som fyller år borde få något extra, så vad sägs om ett presentkort på 1000 pickadoller för att hjälpa er att få en helt oförglömlig resa till den vildaste savannen i LAND! Välkommen in till oss på Drottninggatan 40 eller kolla över våra resor på www.domänen.se"
En annan tanke är att bygga en låda som ser ut som en djurtransport för afrikanska djur, lite lufthål osv. Sätta den på den populäraste platsen i staden. På lådan kör man logotypen, "Varning: Livsfarlig leopard" "Mata ej djuret". Kör en bergsprängare med inspelade leopardläten som man aktiverar med fjärrkontroll. Så fort någon går förbi så kan man trycka play och då ser folket lådan och logon. Sen filmar man folket som går förbi och sprider filmen på youtube. Som sprider vidare alá viral marknadsföring. Två tankar som vi leker med... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|