FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du startade tråden och skrev angående din första anställningsintervju: "Jag vill veta vad jag ska tänka på" En av de viktigaste sakerna du bör tänka på är att: inte skriva något negativt om företaget eller arbetsuppgifterna på Internet, då detta kan hittas av företaget. Jag förstår inte varför du drar slutsatsen att det inte är olagligt, då det är helt irrelevant. Senast redigerad av ric den 2010-05-10 klockan 09:34 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja men det är ju knappast olagligt/lagbrott att snacka illa om ett företag och kalla det slaveri att få en liten provision eller.
Som jag skrev tidigare, antingen får jag jobbet eller så kanske dom googlar på deras företagsnamn och så får dom upp tråden och jobbet går till en annan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett provisionsjobb är bättre än ingenting. Tänk också på att förutom de 20% du får i lön så ska det betalas arbetsgivaravgift och så finns förmodligen en produktionskostnad. Sök andra jobb, men ta det här om du blir erbjuden. Vi har uppenbarligen misslyckats med att upplysa dig om den gyllene tiden att du ska komma i tid. Du kanske ska vara någon minut tidig till intervjun och framförallt kan det vara bra att ha tagit reda på exakt vart du ska bege dig redan innan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är inte olagligt att klaga på lön och arbetsuppgifter på nätet, men det är inget som stärker dina chanser att få jobbet. Det är inte olagligt att lukta alkohol på en anställningsintervju, men det är inget som stärker dina chanser att få jobbet. Vad som är lagligt eller inte är väl helt irrelevant? Jag trodde du skapade tråden för att få tips om vad man ska och inte ska göra för att få ett jobb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle heller inte anställt någon som kommer med trasiga kläder. Efter-
som vi gör mycket konsultuppdrag ute hos kund förväntas vi vara konsult- mässiga och smälta in bland kunders olika dresscodes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lönerna inom kommunerna varierar mycket mellan kommun och
hur gammal du är. Journalisterna brukar ju göra en lista varje år på vilka löner som betalar ut slavlöner (25-30 kr/h) och vilka som betalar mer. Vissa anställer ju niondeklassare och de ska nog inte räkna med alltför hög lön. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |