Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ska på min första arbetsintervju som 15 åring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-11, 07:44 #91
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Vissa kommuner har "jobbgaranti" för skolungdomar, där de som inte kan fixa ett vettigt sommarjobb kan jobba för runt 30kr/h. Oftast har kommunen "vanliga" sommarjobbare med normala löner också.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-11, 20:17 #92
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ric Visa inlägg
Du har missat hela poängen.

Du startade tråden och skrev angående din första anställningsintervju: "Jag vill veta vad jag ska tänka på"

En av de viktigaste sakerna du bör tänka på är att: inte skriva något negativt om företaget eller arbetsuppgifterna på Internet, då detta kan hittas av företaget.

Jag förstår inte varför du drar slutsatsen att det inte är olagligt, då det är helt irrelevant.
Herregud, kolla tillbaka i tråden.
Det var mer eller mindre du, som provocerade mig på att jag ska fortsätta o klaga på att det inte är olagligt att säga si och så om ett företag.

Om det nu är helt irrelevant så kanske du kan vara en god förebild för mig och alla andra här och lägga det bakom dig?
Jag tänker ju så här, du är mycket äldre än mig och erfaren..
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-11, 20:49 #93
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Det var mer eller mindre du, som provocerade mig på att jag ska fortsätta o klaga på att det inte är olagligt att säga si och så om ett företag.
Jag förstår inte ditt resonemang.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-11, 20:57 #94
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ric Visa inlägg
Jag förstår inte ditt resonemang.
Det är det nog ingen som gör.
Jimpsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 15:11 #95
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Rokkan1 Visa inlägg
Det är det nog ingen som gör.
Vad bra, då slipper de som inte har något bättre för sig och hålla sig till första inlägget och skriva om det eller sluta skriva helt och hållet?
Oläst 2010-05-12, 20:02 #96
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Well...det gick la sådär, trots allt är det första gången.
Men det började med att jag försov mig (stängde av alarmet på mobilen) så jag missade tåget, fick ta den efter ist, och det tar ca 20 min att komma in till centralen, därefter på tåget ringde han 1-2 ggr och fråga vart jag var, sen fick jag gå en bit ca 10 min och då visste jag inte vilken gata det var, det var drottninggatan 36 men jag tolka det som 33, så jag leta efter 33 och hittade inte det, så jag fick ringa han och han ringde mig några gånger innan han kom ut och så stod jag mitt i stan, för att sedan gå in på deras kontor.

När jag är där så sa han att jag får vara med i 11:00 gruppen, jag hade sj tid kl 10:00 och då sa hans kollega: Se här ja, bättre sent än aldrig, så jag fick slå mig ned vid sofforna, sen efter ca 20 min kom det 2 pers, sen några min efter det kom det 1 till, så vi var 4 på intervjun.
De var mellan 18-22 år, hade jobbat innan.

Jobbet är marknadsföring face 2 face, t.ex sälja en produkt irl (tack, nu vet jag även deras idé) och jag kan tjäna storkvan.

Lönen är bara provision, 20% av den prdoukten vi säljer.
Får reda på om jag blivit anställd lr inte, inom 1 vecka.

Verkar lite skummt detta men :P
Vad du än gör, kom alltid i tid till en anställningsintervju!!!

Helst ska man ca komma ca 15 minuter före, men aldrig efter utsatt tid, annars går ofta jobbet till någon annan.

Blir man sen av en giltig orsak, dvs man hamnar mitt i ett bankrån och blir fördröjd så ska man alltid ringa upp intervjuaren och berätta att man fastnat och befarar att man inte hinner fram i tid, men låt aldrig intervjuaren själv behöva söka dig ....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 21:21 #97
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Vad du än gör, kom alltid i tid till en anställningsintervju!!!

Helst ska man ca komma ca 15 minuter före, men aldrig efter utsatt tid, annars går ofta jobbet till någon annan.

Blir man sen av en giltig orsak, dvs man hamnar mitt i ett bankrån och blir fördröjd så ska man alltid ringa upp intervjuaren och berätta att man fastnat och befarar att man inte hinner fram i tid, men låt aldrig intervjuaren själv behöva söka dig ....
Inte så stor chans att man får lyfta luren i ett bankrån, men jag förstår din poäng och det är huvusaken

Jag ska alltid komma 15-20 min före nästa gång förhoppningsvis, kanske ta en tidigare buss/tåg ist är alltid bättre.

Jag har fortf inte fått svar om jobbet så jag vet inte om man kan se det från den ljusa sidan men vi ska nog hitta något åt mig iaf!

Har ju trots allt den talangen som jag fått från Gud och ingen annan, att lätt kunna skapa vänner och anpassa mig till olika miljöer och komma överrens med olika folk. (H)
Oläst 2010-05-12, 21:33 #98
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Har du en trådlös uppkoppling till Gud? :P
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 21:38 #99
_Michael_ _Michael_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
_Michael_ _Michael_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
För att återkomma lite till det som det pratats om tidigare i tråden.

Den man presenterar sig som på intervjun bör ju överensstämma med den man faktiskt är, annars blir man nog inte så långvarig.

Att komma i tid till intervjun är en förutsättning för att få jobbet men det är lika viktigt att man kommer i tid på arbetsdagarna. Givetvis kan man ha otur med alla möjliga saker och någon gång försova sig och annat men kommer man försent mer än någon annan bör man kanske ändra sina vanor.

Hoppas du kommer trivas på jobbet i alla fall
_Michael_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 22:44 #100
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av _Michael_ Visa inlägg
För att återkomma lite till det som det pratats om tidigare i tråden.

Den man presenterar sig som på intervjun bör ju överensstämma med den man faktiskt är, annars blir man nog inte så långvarig.

Att komma i tid till intervjun är en förutsättning för att få jobbet men det är lika viktigt att man kommer i tid på arbetsdagarna. Givetvis kan man ha otur med alla möjliga saker och någon gång försova sig och annat men kommer man försent mer än någon annan bör man kanske ändra sina vanor.

Hoppas du kommer trivas på jobbet i alla fall
Tack michael!
Jag får som jag skrev tidigare ändra mina vanor, ta den tidigare bussen/tåget och kanske kolla runt i stan om jag är där 30 min innan så kan jag ju iaf slösa 10-15 min på att bara ta en kaffe eller något.

Självklart är det viktigt och komma i tid på arbetsdagarna, samma är det ju t.ex med skolan och sjukhuset, det är nästan 3 saker som man ska vara i tid till (Prioriteringar).

Tack så mycket =) Får se om dom hör av sig bara.
Är ju lite erfarenhet rikare nu och det lär jag bli om jag fortsätter söka jobb och testa divers saker.

Som våran Kära ConnyWesth hade skrivit någon gång på forumet om jag minns rätt:

Jag är erfaren därför att jag har gjort de flesta misstag man kan göra men jag lär mig hellre av andras misstag, det blir billigare så...

http://www.wn.se/showpost.php?p=20350339&postcount=13 där hittar ni hela inlägget
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017