FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vissa kommuner har "jobbgaranti" för skolungdomar, där de som inte kan fixa ett vettigt sommarjobb kan jobba för runt 30kr/h. Oftast har kommunen "vanliga" sommarjobbare med normala löner också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det var mer eller mindre du, som provocerade mig på att jag ska fortsätta o klaga på att det inte är olagligt att säga si och så om ett företag. Om det nu är helt irrelevant så kanske du kan vara en god förebild för mig och alla andra här och lägga det bakom dig? Jag tänker ju så här, du är mycket äldre än mig och erfaren.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Helst ska man ca komma ca 15 minuter före, men aldrig efter utsatt tid, annars går ofta jobbet till någon annan. Blir man sen av en giltig orsak, dvs man hamnar mitt i ett bankrån och blir fördröjd så ska man alltid ringa upp intervjuaren och berätta att man fastnat och befarar att man inte hinner fram i tid, men låt aldrig intervjuaren själv behöva söka dig .... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag ska alltid komma 15-20 min före nästa gång förhoppningsvis, kanske ta en tidigare buss/tåg ist är alltid bättre. Jag har fortf inte fått svar om jobbet så jag vet inte om man kan se det från den ljusa sidan men vi ska nog hitta något åt mig iaf! Har ju trots allt den talangen som jag fått från Gud och ingen annan, att lätt kunna skapa vänner och anpassa mig till olika miljöer och komma överrens med olika folk. (H) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du en trådlös uppkoppling till Gud? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Medlem
|
För att återkomma lite till det som det pratats om tidigare i tråden.
Den man presenterar sig som på intervjun bör ju överensstämma med den man faktiskt är, annars blir man nog inte så långvarig. Att komma i tid till intervjun är en förutsättning för att få jobbet men det är lika viktigt att man kommer i tid på arbetsdagarna. Givetvis kan man ha otur med alla möjliga saker och någon gång försova sig och annat men kommer man försent mer än någon annan bör man kanske ändra sina vanor. Hoppas du kommer trivas på jobbet i alla fall ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag får som jag skrev tidigare ändra mina vanor, ta den tidigare bussen/tåget och kanske kolla runt i stan om jag är där 30 min innan så kan jag ju iaf slösa 10-15 min på att bara ta en kaffe eller något. Självklart är det viktigt och komma i tid på arbetsdagarna, samma är det ju t.ex med skolan och sjukhuset, det är nästan 3 saker som man ska vara i tid till (Prioriteringar). Tack så mycket =) Får se om dom hör av sig bara. Är ju lite erfarenhet rikare nu och det lär jag bli om jag fortsätter söka jobb och testa divers saker. Som våran Kära ConnyWesth hade skrivit någon gång på forumet om jag minns rätt: Jag är erfaren därför att jag har gjort de flesta misstag man kan göra men jag lär mig hellre av andras misstag, det blir billigare så... http://www.wn.se/showpost.php?p=20350339&postcount=13 där hittar ni hela inlägget ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|