FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har enskild firma och bokföringen hos en av de "stora byråerna".
Vad är egentligen en rimlig kostnad för en redovisningsbyrå att ta ut för att bokföra 3 månaders verifikat. Det rör sig om cirka 50 fakturor in och ut och kanske 50 kontantkvitton varav ett antal är från en resa, så med en annan valuta. Allt sorterat efter bankkontots utdrag. Fakturan för detta var på 4500 kr. Chefen på byrån påstår dessutom att de konstant skriver ner mina fakturor, vilket låter enbart som bluff och båg i mina öron. Ni som har enskild firma, hur mycket ligger er redovisning på per år? Jag känner att fakturorna för redovisningen äter lite väl mycket av mina intäkter, samtidigt som byrån levererar en del kunder till min verksamhet. Tacksam för all input! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bor i en ganska liten stad på västra sidan av Sverige, hade ett liknande antal verifikat. Min redovisningskonsult tog ~1200kr för bokföring, bokslut och deklaration.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är deras timtaxa?
Får du kunder från dem så ska du akta dig för att byta. Det borde ge mycket mer än vad de kostar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Låter väldigt rimligt tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker också det låter som en rimlig summa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bokföring för 3 månader för ett enmansföretag låter billigt....
Som jämförelse så betalade mitt bolag 64 000 SEK per halvår för mitt AB men endast en person anställd (mig själv) enskild firma är lika enkelt som AB i bokföringen. Det beror på antalet verifikationer och hur komplicerade grejer du låter dem göra. 1500 per månad låter som helt rimligt.... Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-18 klockan 14:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
handlar denna tråden om Connys bokföringskostnad så håller jag med om att det är orimligt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar så mycket för svaren! Jag lutar åt att börja köra Fortnox webbaserade, och sedan får redovisningsbyrån stämma av så att det ser okej ut. Inte egentligen för att spara pengar utan för att ha mer koll och lära mig lite mer om bokföring. Skötte den själv första året, men lämnade sen bort den. Har man för lite tid, så är det ju bara att lämna in verifikaten så får de läsa in dem i fortnox.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hyffsat rimlig kostnad, du kan alltid begära offerter från andra byråer.. Håll dig till det du är bra på,dvs att driva , utveckla och få in kulorna. Låt de sköta bokföringen så blir det bra. Om du inte har för mycket fritid då.
Vi kör fortnox och det riktigt bra, just att följa vad dom bokför och ibland hittar man galna saker.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|