Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

KTH-attacken?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-14, 19:50 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Ja, det är ju ett måste att polisen tar det på allvar, vad skulle hända om polisen avfärdade detta som ett dåligt skämt och något faktiskt hände, då komemr väl halva rikspolisstyrelsen får avgå förutom de som drabbas direkt.... Hemska tanke....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 20:32 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ja, det är ju ett måste att polisen tar det på allvar, vad skulle hända om polisen avfärdade detta som ett dåligt skämt och något faktiskt hände, då komemr väl halva rikspolisstyrelsen får avgå förutom de som drabbas direkt.... Hemska tanke....
Problemet är att det ger mer skada för hela samhället, du kan slå ut hela samhället genom att ringa in massa påhitt.

Om man ser på hur många gånger som det faktiskt har varit sanning mot inte så har deras agerande gjort betydligt större skada.

Jag har råkat ut för det 2 gånger, ena gången blev jag sen på ett tåg då någon idiot hade bombhotat tågstation på Alingsås. Jag hade fan tagit risken att åka igenom alla fall. Mindre skada för mig. För mig var det större skada att vänta än att ändå ta risken.

Andra gången skulle jag till Elfa, då var det något bombhot mot arbetsförmedlingen eller om det var försäkringskassan. Då hade som även spärrat av stora delar, även där skulle jag tagit risken alla fall att gå igenom.

Nu gjorde jag det alla fall genom att ta bakvägen men.

Om nu samhället inte vågar riskera något då tycker jag även dom ska ersätta för skadan dom även själva gör.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 20:54 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Problemet är att det ger mer skada för hela samhället, du kan slå ut hela samhället genom att ringa in massa påhitt.

Om man ser på hur många gånger som det faktiskt har varit sanning mot inte så har deras agerande gjort betydligt större skada.

Jag har råkat ut för det 2 gånger, ena gången blev jag sen på ett tåg då någon idiot hade bombhotat tågstation på Alingsås. Jag hade fan tagit risken att åka igenom alla fall. Mindre skada för mig. För mig var det större skada att vänta än att ändå ta risken.

Andra gången skulle jag till Elfa, då var det något bombhot mot arbetsförmedlingen eller om det var försäkringskassan. Då hade som även spärrat av stora delar, även där skulle jag tagit risken alla fall att gå igenom.

Om nu samhället inte vågar riskera något då tycker jag även dom ska ersätta för skadan dom även själva gör.
Du gillar verkligen inte "samhället"? Jag tror faktiskt du hade tagit mer skada om tåget hade sprängts i luften men det är bara en gissning. Det är tur för oss andra att du inte har ett jobb i "samhället".
Oläst 2010-03-14, 23:29 #4

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du gillar verkligen inte "samhället"? Jag tror faktiskt du hade tagit mer skada om tåget hade sprängts i luften men det är bara en gissning. Det är tur för oss andra att du inte har ett jobb i "samhället".
Om det hade gjort det, men den risken är så liten så den är värd mer att ta än att stoppa alla tåg.

Jag köper inga lotter till mig själv exempelvis för det vet jag att oddsen är emot mig, skulle oddsen varit lika stor att det inte var ett falsk hot så skulle jag inte riskerat något.

Men som det ser ut idag så är det mindre skada att ta risken. Samtidigt som det är idag så är det mer skada att inte ta risken än att ta den.

Anser fortfarande att samhället ska ersätta för deras beslut dom tar, ett beslut att inte vara så korkad att köpa lotter och förlora pengar kan jag själv ta. Men får inte besluta i saker myndigheter gör när det kommer olika bombhot.

Dom borde alla fall införa att jag har rätt att göra avdrag för direkta och indirekta kostnader för beslut myndigheter fattar.
Oläst 2010-03-14, 21:02 #5
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:

Jag hoppas verkligen att en vacker dag ser vi spelteori som grundämne i skolan för det behövs...
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-14, 21:44 #6
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:

Du ska i alla fall ha en stor eloge for having the guts to write something like that in a public forum.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 16:29 #7
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:

Jag är ganska säker på att du skulle tyckt det va värt att vänta om det hände dig eller någon du bryr dig om.
Och om "samhället ersätta för skadan dom även själva gör." blir det inte ännu värre då, du kan ju snabbt lista ut var dom skulle få dom pengarna ifrån. Sen snacka om pajas när man kan själv ringa in bomhot tex McDonalds och sen få ersättning för att man själv va där och inte kunde äta.

Nää du tillbaka till ritbordet och tänk om.

Senast redigerad av Ara den 2010-03-16 klockan 16:32
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 07:54 #8
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Du saknar verkligen empati mot andra, det har vi sett många gånger.
Så du menar att andra ska behöva ställa upp för du vill ta den extra risken?
Du kan ju köra tågen själv, eller sköta arbetsförmedlingen på egen hand där om bombhot utgått.

Har du lidit förluster så ersätter vanliga försäkringar. Men tror jag läste någonstans att du är emot försäkringar så jag tippar på att du inte tecknar försäkringar som hade kunnat skydda? Dvs fall på egen snålhet och brist på empati.

Denna gång var det falskt bombhot mot KTH, de tog snubben. Bodde tydligen i Göteborg.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 07:56 #9
Sathack Sathack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Sathack Sathack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
En gripen för massakerhotet
"Anledningen till hoten var enligt inlägget att mannens flickvän gjort slut. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6777583.ab
Sathack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 08:52 #10

Handlar inte alls om empati, utan folk är för korkade att tänka själva.

Är större risk att bli överkörd av en alkis än skada vid alla falska bombhot och liknande, om man nu ska vara så jävla försiktigt och inte våga riskera den lilla promille risken så kan man ju börja med att förbjuda trafik på vägar vid dålig väglag. Det skulle räddat liv och folk från skador i verkligheten.

Men ett sådant beslut skulle vara ett politisk självmord. Och lika idiotiskt som att göra så stor sak av alla falska bombhot.

Samtidigt om man ska motivera 0% risk så är det ju lika idiotiskt att skicka soldater till andra länder.

Och sedan på prat om försäkringar, sådana gäller i regel inte när myndigheter leker terrorister.
Svara

Taggar
kth

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017